بازدید 12434

نظر حسینیان درباره انتخابات شوراها‬

رييس كميسيون سياست داخلي و امور شوراهاي مجلس، با اشاره به مصوبه‌ي ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص تجميع انتخابات، در پاسخ به ايسنا گفت: آنچه در مجمع به تصويب رسيده كاري ضروري است و به نظر مي‌رسد مي‌تواند باعث حل يكي از مشكلات اجتماعي ما شود.
کد خبر: ۹۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵ 11 April 2010
روح‌الله حسينيان در حاشيه‌ي جلسه‌ي علني مجلس در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ما در 30 سال گذشته هر سال يك انتخابات برگزار كرديم. زماني كه انتخابات نزديك مي‌شود كانديداها و احزاب به رقابت با يكديگر برمي‌خيزند و كشور دچار جدل و مباحثي مي‌شود كه ناآرامي را به دنبال دارد. لذا اگر ما جلوي اين ناآرامي‌ها را بگيريم و آن را به ثبات تبديل كنيم توانسته‌ايم دغدغه‌هاي اجتماعي را به آرامش بدل كنيم كه قطعا مناسب‌تر است.

به گزارش ايسنا وي در ادامه از احاله طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها به كميسيون امور شوراهاي مجلس كه از سوي شوراي عالي استان‌ها به مجلس ارائه شده بود، خبر داد و گفت: اميدواريم كميسيون موارد مهم اين طرح را بررسي كند. تصميم ما بر اين است كه به دليل ويژگي خاص اين طرح، از كارشناسان و نمايندگان براي ارايه‌ي نظرات تخصصي‌شان دعوت كنيم.

رييس كميسيون سياست داخلي و امور شوراهاي مجلس تصريح كرد: در مورد اين طرح دو بحث وجود دارد، يكي اين‌كه آيا وقتي مردم به نماينده‌اي راي دادند چه نماينده‌ي مجلس باشد و چه نماينده‌ي شوراها آيا كسي حق دارد چهار سالي را كه مردم به آن فرد نمايندگي داده‌اند به شش سال تبديل كند يا نه؟ چرا كه لازمه‌ي تجميع انتخابات تبديل چهار سال به دو سال يا شش سال است.

حسينيان اضافه كرد: در اين باره دو نظر وجود دارد يكي اين‌كه چون موكلين در مدت معيني ما را به عنوان نماينده انتخاب كرده‌اند كسي حق افزايش يا كاهش اين مدت را ندارد، اما نظر ديگر اين است كه چون نمايندگان مجلس از طرف مردم براي قانون‌گذاري وكالت دارند مي‌توانند قوانيني وضع كنند كه اين كاهش يا افزايش مدت را حل كند. اين مسئله در خصوص مجلس خبرگان گذشته هم مطرح شد و رهبري اجازه‌ي تمديد وقت خبرگان را ندادند. علتش هم اين بود كه خبرگان براي نظارت بر رهبري وكالت داشتند و براي تمديد مدت نمايندگي خود اجازه نداشتند.

وي خاطرنشان كرد: در خصوص انتخابات شوراها و مجلس شايد بتوان استنباط كرد كه نمايندگان اين حق را از طرف مردم براي تغيير زمان داشته باشند. اينها مباحثي است كه در قانون تجميع بررسي مي‌شود و بعد از تصويب در كميسيون به صحن علني مجلس ارايه خواهد شد.

رييس كميسيون سياست داخلي و امور شوراهاي مجلس در پايان در خصوص احتمال تصويب طرح شوراي عالي استان‌ها براي اصلاح قانون انتخابات شوراها، يادآور شد: در صورت تصويب اين طرح، انتخابات شوراها دو سال تمديد مي‌شود، يعني ما در اسفندماه انتخابات نداريم و انتخابات شوراها همراه با مجلس برگزار مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خوب چطوره کلا انتخابات نداشته باشیم؟ همین رییس جمهور خوبه.همین خبرگان خوبند.همین نمایندگان مجلس هم غیر از اونهایی که با موسوی عید دیدنی کردند خوبند دیگه.ها؟چطوره؟
خوب براي آرامش و ثبات بيشتر اصلا ديگر انتخابات برگزار نكيم همين هاي كه در راس و مجلس هستند تا پايان عمرشان باشند و در صورت فوت منصب به وارثان منتقل شود .
اگر انتخابات بي ثباتي مياره خوب انتخابات برگزار نكنيد؟!!!!
"زماني كه انتخابات نزديك مي‌شود كانديداها و احزاب به رقابت با يكديگر برمي‌خيزند و كشور دچار جدل و مباحثي مي‌شود كه ناآرامي را به دنبال دارد. لذا اگر ما جلوي اين ناآرامي‌ها را بگيريم و آن را به ثبات تبديل كنيم توانسته‌ايم دغدغه‌هاي اجتماعي را به آرامش بدل كنيم كه قطعا مناسب‌تر است." اصلا اگه همه انتخابات رو جمع کنید جلوی همه ناآرامی ها گرفته میشه. مگه نه؟
اصلا انتخابات برگذار نشود هم دعوا نمیشه هم صرفه جویی میشه !
میشه آزمون ورودی برگزار کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل