بازدید 19327

زمان عرضه اسکناس‌ 10 هزارتومانی

اقدامات اجرایی در خصوص حذف صفر از واحد پول ملی فعلا متوقف شده است.
کد خبر: ۹۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴ 11 April 2010
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه اجرای طرح حذف 3 صفر از پول ملی به بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها موکول شده، گفت: بانک مرکزی درصدد چاپ و عرضه اسکناس 10 هزار تومانی تا پایان سال جاری است.

محمود بهمنی با بیان اینکه فعالیت های کارشناسی حذف 3 صفر از واحد پول ملی به پایان رسیده اظهار داشت: اقدامات اجرایی در خصوص حذف صفر از واحد پول ملی فعلا متوقف شده است.

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی درصدد چاپ اسکناس 10 هزار تومان است، تصریح کرد: این اسکناس تا پایان خرداد ماه سال جاری عرضه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و مشخص شدن شرایط اقتصادی کشور در خصوص حذف صفرها از واحد پول ملی تصمیم گیری خواهد شد.

بهمنی همچنین با اشاره به اینکه از این پس نیازی نیست که ضامنین کسانی که خواستار وام ازدواج هستند از میان کارمندان بانک تعیین شود، گفت: دستورات لازم برای تغییر دستورالعمل استفاده از ضامنین وام های ازدواج به بانک ها ابلاغ شده است تا مشکلات زوج های جوان هر چه سریع تر رفع گردد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
جناب آقاي بهمني تصميم درستي گرفته اند چون بعد اجراي هدف مند كردن يارانه ها شايد مجبور شويم شش صفر را حذف كنيم در ضمن ايشان اعلام ميكنند تورم كاهش يافته بعد دستور چاپ اسكناس ده هزار توماني ميدهند خيلي جالب است . تو رو خدا بياييد يه كم صادق باشيم .
بعد از اجرای طرح مردود هدفمند سازی یاروها 3 تا صفر کم نیست؟
از امسال نان لواش را بابد قرصی هزار تومان بخریم .چاپ اسکناس ده هزار تومانی هم دراین راستا چاپ شده تا مردم در خرید مایحتاج عمومیشان دچار مشکل نشوند مثلا اگر قرار شد یک نفر ده نان لواش برای خانه اش بخرید دمجبور به حمل پول کاعذی زیادنشود ونانواییها انبار پول نشود
l متن خبرتان متناقض است:

یکجا نوشته اید عرضه 10 هزار تومانی تا پایان خرداد و یکجا تا پایان سالجاری!
واقعا که چقدر اقای بهمنی با کارهای کارشناسی نشده خرج رو دست مردم می گذارید و اصلا پاسخگو هم نیستید شما که همش حرف از پائین بودن تورم و حداقل در شهریور 7 درصد می کنید پس چرا اسکناس ده هزار تومانی چاپ می کنید به شعور مردم توهین نکنید و صادق باشیم
احتمالا آقاي بهمني و ديگر آقايان عادت دارند سورنا را از در گشادش بادش كنند
شكل اقتصاد اين كشور با ذف سه صفر حل نمي شود. بايد بپذيريم كه اقتصاد ين كشور نه پايه محكمي دارد و نه ثبات.
در ضمن ما از دولت و مجلس تشكر مي كنيم كه مي خواهند يارانه ها را حذف كنند در اين زمينه
اولا چرا اين طرح را ه رفراندوم عمومي نمي گذارند
ثانيا حقوق من كارشناس ارشد بيولوژي را مثل همتاي من در يك كشور اروپايي تنظيم كنند بعد هرچه را مي خواهند ازد كنند
ثالثا دولت قرار بود از محل ذخيره پول بنزين چند پالايشگاه بسازد مي توانم بپرسم كو
آقا جان چرا دروغ می گید؟ شش صفر نیست و 4 تاس. روی تراول ها رو نگاه نکردید؟ :|
با سلام اگر خيلي ها مثل ما مردم شغل ازاد (كارگري) يا .....داشتند ميدانستند تورم يعني چه ؟ وچقدر است اگر منهم جاي نرم جايگاهي داشتم همچين ارقام را اعلام ميكردم و..........
بابا بیخیال
يعني تاحالا هركي مي خواست وام ازدواج بگيره ضامنش كارمند بانك بوده !!! مگه چندتا كارمند بانك تو ايران داريم و يا همه آشناي بانكي دارن !!! به خبري كه داديد مطمئنيد ؟
صداقت!!! دنبل چی می گردی ها؟؟؟ الان تو جمله سازی هم این جوری میگن: داشتم با تلفن حرف می زدم صدا قطع شد!!!!!!
آقا زودتر اسکناس 1 میلیونی رو هم چاپ کنید قال قضیه رو بکنین!
1- باید در موقع حذف صفر واحد پول کشور هم یکی شود. داشتن دو واحد پول (ریال و تومان) با ضریب 10 هیچ منطقی ندارد و به نظر می رسد یک اشتباه تاریخی است. با توجه به اینکه واحد ریال در بعضی کشورهای دیگر هم استفاده می شود، پیشنهاد می شود تومان به عنوان واحد پول ایران انتخاب و ریال به کلی حذف شود.
2. پیشنهاد این است که 4 صفر کسر شود تا 10000 ریال فعلی بشود یک (تومان جدید) این کار دو مزیت دارد اول اینکه در حال حاضر هم مردم به هزار تومان می گویند یک تومان و جا افتادن موضوع و محاسبه آن برای مردم بسیار ساده است. دوم اینکه واحد پول ما (تومان جدید= هزار تومان فعلی) با دلار و یورو و بسیاری از ارزهای دیگر در یک حدود قرار می گیرد.
دوست عزیزی که نظر داده ای کاهش نرخ تورم به معنی کاهش قیمت ها نیست. اگر نرخ تورم از 25 درصد به 10 درصد کاهش یابد به این معنی است که هنوز قیمتها سالانه 10 درصد افزایش می یابد. با کاهش نرخ تورم نباید انتظار کاهش قیمت داشته باشیم یا فکر کنیم ارزش پول ملی دیگر کم نمی شود - چرا جانم با تورم 10 درصد هم سالانه 10 درصد از ارزش پول ما کاسته می شود و نیاز به اسکناس های درشت تر داریم
هدف ديگري كه تا پايان سال ان‌شاء‌الله به آن دست خواهيم يافت تبديل كردن پنج هزار توماني به پول خرد است.
دولت و بانك مركزي
چاپ اسکناس درست روشن ترین دلیل وجود تورم شدید است. لطفا بیش از این به شعور مردم توهین نکنید.
ميگم چرا ارزش واحدهاي پولي مثل پوند، دلار، ريال عربستان و... كم نمي شه؟
اعلام نرخ تورم 10 درصدي از سوي عاليترين مقام بانک مرکزي(رئيس کل آن) ، واقعا با چه منطق و هدفي صورت مي گيرد. واقعا جاي بسي تاسف است.
مبار ك....!!
نرخ گاز قرار است 9 برابر شود این نتیجه کاهش تورم است!!!!!
قابل توجه نویسنده مطلب قبلی:
چاپ اسکناس درشت تر ، به تورم ربطی ندارد.
جانمي جان
اگر سه صفر از پولمان حذف شود آيا مشكل ديگري خواهيم داشت؟
مرحبا باميد آن روز ، دستتان درد نكند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار