بازدید 3511

مزار تمامي شهدا ثبت ملي مي‌شود

اين اقدام به منظور باقي ماندن مزار شهدا براي امت اسلامي انجام خواهد شد تا بدين ترتيب از مورد تعرض گرفتن مزار شهدا نيز جلوگيري شود. همچنين با ثبت اين ميراث، پيام شهدا به نسل هاي آينده نيز به نحو مطلوبي انتقال داده خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰ 08 April 2010
با توافق بنياد شهيد و امور ايثارگران و سازمان ميراث فرهنگي کشور، مزار تمامي شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي ايران به عنوان ميراث گرانبهاي فرهنگي، ساماندهي و ثبت ملي مي‌شود.

به گزارش ايسنا، اين اقدام به منظور باقي ماندن مزار شهدا براي امت اسلامي انجام خواهد شد تا بدين ترتيب از مورد تعرض گرفتن مزار شهدا نيز جلوگيري شود. همچنين با ثبت اين ميراث، پيام شهدا به نسل هاي آينده نيز به نحو مطلوبي انتقال داده خواهد شد.

در همين زمينه محمدتقي شريعتي ـ معاون تعاون و امور اجتماعي بنياد شهيد و امور ايثارگران ـ از ساماندهي تک مزارهاي شهدا خبر داد و گفت: تمام تک مزارهاي شهدا در سطح کشور ساماندهي مي‌شود.

شريعتي با بيان اين که تاکنون 60 درصد از مزار شهدا در کشور ساماندهي شده است، افزود: پيش‌بيني مي‌شود تا سال آينده تمام مزارهاي شهدا در سراسر کشور ساماندهي شود.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به نامگذاري سال89 به عنوان «همت مضاعف و کار مضاعف» از سوي مقام معظم رهبري، اولويت اصلي بنياد را ايجاد اشتغال و رفع مشکلات شغلي فرزندان شاهد و ايثارگر خواند و افزود: بنياد شهيد و امور ايثارگران درصدد است براي 40 هزار نفر از فرزندان شاهد و جانباز ايجاد اشتغال کند.

شريعتي در ادامه خاطرنشان کرد: اين اشتغال‌زايي با استخدام در نهادها و سازمان‌ها و ادارات، ارائه تسهيلات بانکي براي خوداشتغالي از طريق ارائه مشاوره‌هاي شغلي و مهارت آموزي آن‌ها با برگزاري دوره‌هاي آموزش فني و حرفه‌اي امکان‌پذير خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار