بازدید 16137

انتقاد یک مرجع تقلید از وضعیت حجاب

متاسفانه با اين‌که حکومت ما اسلامي است باز هم بعضي چهره‌هاي غير اسلامي مشاهده مي‌کنيم، وضع حجاب خيلي بد شده است، بعضي از جلسات به ظاهر اسلامي نيز با موسيقي‌هاي غيرشرعي و کارهاي خلاف آلوده مي‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۱ 07 April 2010
آيت الله العظمي مکارم شيرازي بر ضرورت اجراي برنامه‌هاي اسلامي در جميع مسائل اجتماعي، سياسي و اقتصادي و فرهنگي تاکيد و خاطرنشان کرد: متاسفانه با اين‌که حکومت ما اسلامي است باز هم بعضي چهره‌هاي غير اسلامي مشاهده مي‌کنيم، وضع حجاب خيلي بد شده است، بعضي از جلسات به ظاهر اسلامي نيز با موسيقي‌هاي غيرشرعي و کارهاي خلاف آلوده مي‌شود.

به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به رواياتي اظهار كرد: توحيد نسبت به همه تعليمات اسلام مانند روح در بدن انسان است، تمام اوامر، نواهي و احکام و عقايد شرعي جسم هستند و روح همه آنها توحيد است.

وي اهميت يکرنگي و يک چهره بودن را متذکر شد و گفت: مسلمان بايد در چهره و زبان يک رنگ و يک دل باشد، هر گونه دوگانگي در فعل، قول، عمل، ظاهر و باطن و همچنين خلوت و جلوت نوعي شرک است و اسلام از آنها بيزار است.

مکارم شيرازي تصريح کرد: ما وقتي مفهوم اخلاص را تحليل کنيم مشاهده خواهيم کرد که به توحيد بر مي‌گردد و مقتضي خلوص نيت اين است که همه کارها براي خداوند يگانه يکتا باشد.

اين استاد درس خارج فقه حوزه با يادآوري سخن امام راحل مبني بر اينکه جمهوري اسلامي نه يک کلمه کم و نه يک کلمه بيش، تاکيد کرد: وقتي امام (ره) اين گونه مي‌فرمايد، همه چيز ما بايد اسلامي باشد، متاسفانه اخيرا مي‌بينيم برخي از افراد زمزمه خطرناکي را شروع کرده‌اند و ادعا مي‌کنند چون درآمد ما از گردشگري و توريستي کم است بايد قيد و بندها را کم کرده تا از همه مناطق دنيا به ايران بيايند و از اين طريق درآمد بيشتري کسب کنند.

مکارم شيرازي با ابراز تاسف از اين مطلب خاطرنشان کرد: اين موضوع يعني اينکه ما براي درآمد بيشتر اجازه بدهيم هر گونه بي بند و باري در کشور ما رواج يابد.

اين مرجع تقليد تصريح کرد: به يقين پولي که از اين راه تامين مي‌شود آتش و حرام است، ما نمي‌توانيم مثل دولت‌هاي غربي زندگي کنيم. بسياري از آنها پايبند به مسائل ديني و اخلاقي نيستند حتي از مراکز فحشا و قمارخانه‌ها ماليات مي‌گيرند و از آنها حمايت مي‌کنند زيرا دنبال درآمد بيشتر هستند.

مکارم شيرازي بيان كرد: يا نبايد بگوييم جمهوري اسلامي و يا اينکه هزينه آن را بپردازيم و لوازم و ملزومات آن را بپذيريم، ممکن است ما محدويت‌هايي پيدا کنيم و اينکه خيال کنيم جمهوري اسلامي هيچگونه هزينه‌اي ندارد اين خيال را بايد از سر خود بيرون کنيم.

اين مرجع تقليد اضافه کرد: بايد يک چهره بود، دوچهره نمي‌توانيم باشيم هم جمهوري اسلامي باشيم و هم جمهوري دموکراتيک، هم مذهبي باشيم و هم سکولار و لائيک، طبق حديث معروف دو شمشير در يک نيام و دو زبان در يک دهان نمي‌گنجد.

وي عنوان کرد: اين مسائل را بايد براي مردم تبيين و تحليل کرد که ما نمي‌توانيم هر درآمدي را بپذيريم.

مکارم شيرازي در بخش ديگري از سخنانش با محکوم کردن کشتار مردم مظلوم و بي دفاع عراق و همچنين حمايت آمريکا از گروه‌هاي تروريستي در کشورهايي همچون عراق، افغانستان و پاکستان اظهار كرد: اخيرا در کشور عراق انفجارهايي اتفاق افتاده که قبلا سابقه نداشته است. متاسفانه در بين منازل مسکوني مردم مظلوم عراق خانه‌هايي را اجاره کرده‌اند و با انجام عمليات تروريستي و انفجار آنها زن و بچه مردم را به خاک و خون کشيده‌اند.

مکارم شيرازي تصريح کرد: در حال حاضر در سه کشور عراق، افغانستان و پاکستان مسائل حاد تروريستي وجود دارد و اتفاقا در هر سه نقطه نيز آمريکايي‌ها حضور دارند آيا ميان اين دو رابطه نيست؟

يو حمايت آمريکا از گروه‌هاي تروريستي را محکوم کرد و گفت: اگر وهابي‌ها و بعثي‌ها در اين جنايات شرکت دارند از ناحيه آمريکايي‌ها تغذيه مي‌شوند و همچنين کمک برخي کشورهاي عربي به گروه‌هاي تروريستي نيز زير نظر آنها انجام مي‌شود و متاسفانه در اين بين فقط مسلمانان کشته مي‌شوند.

مکارم شيرازي اين بدبختي را نشانه نفاق و دو چهره بودن بين کشورها، دولت‌ها و ملت‌هاي اسلامي دانست.

وي تاکيد کرد: اين گونه جنايت‌ها در طول تاريخ سابقه نداشته است و اميدواريم خداوند شر همه اين اشرار و شر کساني که باني و محرک اين گونه جنايات هستند از تمام دنيا برچيند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۰
بهتر نبود انتقادات اين مرجع ، گزينشي نبود و در خصوص ساير منكرات موجود در جامعه مثل گرانفروشي ، تورم ، فقر و بيكاري و... هم انتقاد مي كرد.
در اسلام حفظ حجاب برای غیر مسلمان واجب نیست و در ضمن دیدن موی غیر مسلمان (در تلویزیون هرروزه فیلم های بدون حجاب پخش میشود)نیز حرام نمی باشد پس ایجاد محدودیت بیش از اندازه باعث عقب ماندن ایران از صنعت توریسم که تنها صنعتی است که از نفت می تواند پیشی بگیرد ، شده است.
چرا فقر و بدبختی صدای حضرات را در نمی آورد!!
نظری به اوضاع زندانیان سیاسی هم داشته باشیم بد نیست.
بازهم گرفتند این حجاب را . در مقابل قتل جنایت و ..... همه سکوت می کنند فقط چسبیدند به حجاب اسلان خلاصه شده در روسری و چادر و مختص زنان . اصلا اسلام فقط برای زنان آنهم از نوع ظاهری و حجاب .
تمام مشکلات این مملکت حل شده و فقط مونده حجاب؟
باید گفت بهتر است به : فقر ، گرانی ، رشوه ، فساد ، فحشا .و ....در کشور اسلامی ایران انتقاد شود!
مگر مسئولان اسلام رو اجرا می کنند که از مردم چنین انتظاری هست؟
ای بابا مردم گرسنه انددددددددددددددددددددددددددد
خدا حافظ شما باشد که حق بر زبانتان جاری می شود به یقین همیشه مراجع بزر گوار دین اسلام ناب را زنده نگه داشته اند .خدا به شما طول عمر با عزت دهد.
حرف حساب است
همیشه دو طیف بوده اند که مانع توسعه فرهنگی و سیاسی ایران شده اند یک عده ای که همواره با کلی گویی کردن با هر تغییر و تحول منطقی، عقلایی در چارچوب باورهای و ارزش ها خارج از تعصبات دین هستند یک طرف دیگر هم بازتاب و عکس عمل طبیعی و قانونمند این تفکر می باشد. کلی گویی کردن برازنده و پسندیده بزرگان ما نیست و هیچگاه صعنت ترویسم در ایران نیازمند قمارخانه و کازیونو نمی باشد ولی تحمیل عقاید مذهبی و فرهنگی به دیگران که توریسم هستند در محدوده شخصی زندگی شان هم فکر نمی کنم نظر اسلام باشد و نه اعتقادات دینی ما می باشد گسترش اندیشه لیبرالیسم و ... بیش از هر عاملی عکس العمل تعصبات و جزمگرایی های سلیقه ای از ارزش ها و باورهای دینی به گواه تاریخ بوده است.
مشکل ما این است که تمام توصیه های دین را با زور به خورد مردم میدهیم. در مورد حجاب باید بگویم که در آیه 31 سوره نور حجاب به مومنین توصیه شده است. ایمان ایجابی نیست بلکه امری اکتسابی است که با روح و جان انسانها سر و کار دارد . تا زمانی که این حالت در اثر افزایش آگاهی ها حاصل نگردد و به تبع آن خضوع و خشوع در برابر پروردگار حاصل نشده باشد و انسان خاضعانه حجاب را نپذیرد، اجبار حاکمیت، زمینه افزایش ریا را در جامعه فراهم میکند که در رفتار شخص و جامعه تاثیرات عمیقی میگذارد.
کدوم بدبختی؟
بدبختی اینه که مردم داره از نداری و فقر و گشنگی همدیگرو تیکه و پاره میکنن.... تو این وانفسا به موزیک غیر شرعی چه کار؟. مردم یه دفعه سرشونو بزارن زمین و بمیرن خلاص.
به نام خدا ضمن عرض سلام و عرض ادب به ساحت پر برکت علمای اسلام و حضرت آیه الله و آرزوی پر فروغ ماندن این شعله های هدایت تقاضا می نمایم بفرمایند آیا این یعنی بن بست. ضمن این که افتخار تشیع این است که متناسب با نیاز زمانه حکم شرعی و فتوایی برای رهایی از انسداد می دهد. مسئله موسیقی چگونگی مواجهه با دنیای بیرون در الگوی ورود توریست یا حضورر در مجامع خارجی و بیرونی حدود حجاب خصوصا برای اقلیت ها و اهل کتاب و بسیاری از موارد مبتلا به اقتصادی و فرهنگی تا حتی سیاسی از جمله مواردی است که در طی این سی سال مورد مناقشه بعضا تردید و یا سلیقه گرایی و مصلحت اندیشی شده است ضمن این که حدود و فتاوا هم متفاوت و گاه متناقض استنباط می شود ایا نمی شود برای این ضروریات فکری کرد و اندیشید؟ آیا امکان تاویل و تبیین متناسب وجود ندارد تا این همه موجب خسارت یا درگیری یا قبض و بسط نشود.؟ قبلا توفیق و طول و عمر برای همه ی علمای اسلام و مسلمین را خواستارم.
دستور بدهيد همه زنها كچل كنند تا بلكه بعضي ها دست از سر كچل آنها بردارند وبه فكر حل مشكلات بزرگ و معيشتي مردم باشند.
از احساس وظیفه نمودن این مرحع عالیقدر وصراحت بیان ایشان تشکر می کنیم
ناراستی و ...بیداد میکنه اونوقت نگران چی هستید؟ چرا فکر نمی کنید به ریشه ها؟
آقای آیت الله چه پیشنهادی دارند؟اجبار یا ایجاد جذابیت؟
آقا اگه بخشی از مردم نخواهند که مسلمان باشند تکلیف چیه؟
ما اگر ما بودیم با حفظ کامل هویت اسلامی خود، درهای کشورمان را با خوشرویی به روی مردم دنیا که همه مخلوق اویند، باز میکردیم تا زمینه هدایت آنان به دین اسلام و وجهه مناسب و کار و اشتغال و درآمد برای مردم ما و ارتباط با کشورهای دنیا برای دولت عملا ایجاد میشد.
بهتر است به مسایل اساسی دین که فراموش شده است بپردازیم.این گونه مسایل شخصی می باشد
با عرض سلام خدمت هموطنان عزیز

بنده در تعطیلات نوروز به یزد و کرمان سفر کردم ، متاسفانه مسافران و توریستها با وضعیت حجاب کاملا غیر متعارف و زننده داخل فضای مسجد و محراب مساجد جامع ایندو شهر میشدند و کسی جلوگیری نمی کرد، بنده شخصا به خدام ایندو مسجد تذکر دادم ولی انگار نه انگار .
لطفا حتما منعکس کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس