بازدید 20916

كبري در نوبت اعدام قرار گرفت

کد خبر: ۸۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۰ 10 March 2010
حكم قصاص كبري، زني كه متهم است داماد خود را پس از رابطه نامشروع با خود كشته است در ديوان‌عالي كشور تاييد شد.

به گزارش تهران‌امروز، اين زن متهم است كه 25 خرداد 85 احمد، داماد 22 ساله خود را با ضربات
چاقو در داخل اتومبيل پيكان از پا درآورده است.احمد 20 روز قبل از برگزاري مراسم عروسي‌اش با دختر اين زن با 19 ضربه كارد قرباني اين جنايت شد.
جسد احمد در حالي توسط ماموران پليس پيدا شد كه بوي غليظ لوازم آرايشي در ماشين پيچيده بود كه حكايت از احتمال قتل وي توسط يك زن مي‌كرد.
نامزد اين مرد در بازجويي پليس از روابط نامزد خود با مادر خود سخن به ميان آورد و همين باعث دستگيري مادر نامزد وي يعني كبري شد. كبري در بازپرسي به قتل داماد اقرار و صحنه جنايت را نيز بازسازي كرد.
كبري گفت: من با دامادم ارتباط نامشروع داشتم ولي بعد از اينكه اين رابطه افشا شد اختلافاتي بين ما به وجود آمد كه منجر به قتل دامادم توسط من شد.
اما كبري درآخرين جلسه بازپرسي منكر اين قتل شد ولي دادستان كرج با صدور كيفرخواست او را قاتل دانسته و پرونده را براي صدور راي نهايي در اختيار دادگاه كيفري استان تهران قرار داد. كبري اما در اولين جلسه رسيدگي به پرونده خود در آذرماه 83 در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران خود را بي‌گناه خوانده و گفت: روز حادثه دامادم به خانه‌ام آمد، من تنها بودم. او از من پول خواست. بعد هم به مغازه يكي از دوستانش رفتيم. او مرا نزديك خانه‌ام پياده كرد و رفت.دامادم ورزشكار و قوي هيكل بود و من نمي‌توانستم او را بكشم.بازسازي صحنه قتل توسط من هم به‌خاطر تلقين و اطلاعاتي بود كه در مجلس ختم دامادم از اين و آن شنيده بودم.
وكيل كبري هم با بيان اينكه موي كشف شده از زير ناخن مقتول با موهاي مادرزن وي مطابقت ندارد از دادگاه خواست او را از اتهام قتل تبرئه كند.
به همين خاطر پرونده جهت رفع نواقص به دادسراي كرج برگردانده شد.بازپرس وي‍‍ژه قتل اين بار كبري را به اتهام دخالت در قتل دامادش بازداشت كرد ولي در تحقيقات خود اين مرد را بي‌گناه دانسته و بر ارتكاب قتل توسط كبري تاكيد كرد.
دادگاه مجدد اين زن چندي بعد برگزار شد و در آنجا نماينده دادستان با خواندن كيفرخواست گفت: تحقيقات نشان مي‌دهد قاتل كسي جز كبري نيست. او در دفاعياتش با فرافكني، انكار موضوع و توسل به دلايل واهي قصد تبرئه خود را دارد اما او تنها فردي بوده كه انگيزه اين جنايت را داشته است. چند شاهد او را در حال پياده شدن از اتومبيل قرباني ديده‌اند. در ضمن جزئيات حرف‌هاي اين زن در بازسازي صحنه قتل با نظريه پزشكي قانوني كاملا مطابقت دارد.
سپس پدر مقتول در جايگاه ايستاد و گفت: اين زن 19 چاقو به بدن پسر من زد من هم مي‌خواهم او زجركش و 19 بار اعدام شود.كبري پسر من را گول زد و باعث شد عروسم در دوران نامزدي خود به خاطر فساد مادرش به خانه ما بيايد.عروسم از رفتارهاي زننده و فساد اخلاقي مادرش گله داشت. كبري وقتي ديد پسرم حاضر نيست به‌خواسته‌هاي شيطاني او تن بدهد او را كشت.
سپس دادگاه جوان 23 ساله‌اي به نام محمد را به عنوان شاهد فراخواند.محمد با خوردن سوگند گفت:آن‌روز من و يكي از دوستانم از كنار بوستان رد مي‌شديم.يك مرتبه صداي مشاجره زن و مردي را از داخل يك پيكان شنيديم. از آنجا رد شديم ولي نيم ساعت بعد وقتي دوباره برگشتيم متوجه شدم دست همين زن( كبري ) در داخل پيكان بالا و پايين مي‌رود.بعد از لحظاتي اين زن پياده شد و كمي دور شد ولي دوباره برگشت و چيزي را از ماشين برداشت و رفت. نيم‌ساعتي گذشت، ماشين زير آفتاب بود ولي راننده در آن نشسته بود و تكان نمي‌خورد مشكوك شديم و به آنجا رفتيم.داخل ماشين را كه ديديم متوجه لباس خوني راننده و مرگ او شديم. روي سينه او پر از ضربات چاقو بود.
بعد از محمد 4 شاهد ديگر هم قاتل بودن كبري را تاييد كردند و زني كه مدتي با كبري هم‌سلول بوده است هم قتل اين پسر را توسط كبري تاييد كرد.
اما كبري اين اتهام را نپذيرفت. او كه در جايگاه دفاع از خود قرار گرفته بود به حضار دادگاه گفت: جرم من شيك‌پوشي است نه قتل. من همين الان هم شيك‌پوش‌ترين زن زندان هستم. من به قتل دامادم اعتراف كردم تا جان خانواده و فرزندان خود را نجات بدهم.من خيلي به دامادم علاقه داشتم و دليلي براي اينكه او را بكشم وجود نداشت. قاضي عزيزمحمدي رئيس اين دادگاه با اشاره به دست‌نويس نامزد مقتول گفت:دخترتان گفته است كه بارها به شما به خاطر روابط پنهاني‌تان با دامادتان تذكر داده و حتي پدرش را در جريان اين كار قرار داده است و شما هم به‌خاطر اين كارتان از شوهرتان كتك خورده‌ايد. بعد هم دخترتان به حالت قهر به خانه پدرشوهرش رفته است.
كبري گفت: آنها دخترم را فريب داده و به خانه پدر شوهرش بردند. در آنجا هم او را شست‌وشوي مغزي دادند. من احمد را نكشتم و او را مثل پسرم دوست داشتم.
هيات قضات سرانجام وارد شور شده و برخلاف ادعاهاي كبري او را عامل قتل دامادش شناخته و به مرگ محكوم كردند. اما حكم در مرحله استيذان توسط رئيس قوه‌قضائيه نقض و به همين خاطر اين بار به شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران ارجاع داده شد ولي اين شعبه هم راي به قصاص كبري داد كه اين حكم امروز در ديوان‌عالي كشور مورد تاييد قرار گرفت تا اين زن جوان در نوبت اعدام قرار گيرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی