بازدید 49666

سقف معافیت مالیاتی سال 89 تعیین شد

ر اساس مصوبه مجلس، چنانچه مجموع دریافتی سالانه مشمول مالیات کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی داری ردیف در این قانون بیش از 10 برابراین سقف باشد نسبت به مازاد دریافتی بصورت ماهانه 75 درصد مالیات کسر و به عنوان مالیات تکلیفی به حساب خزانه واریز می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰ 09 March 2010
نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 89 مقرر کردند سقف معافیت مالیاتی موضوع مواد 84 و 85 قانون مالیات‌های مستقیم برای سال 89 مبلغ 52 میلیون و 500 هزار ریال در سال تعیین شود.
 

به گزارش واحد مرکزی خبر ،  بر اساس مصوبه مجلس، چنانچه مجموع دریافتی سالانه مشمول مالیات کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی داری ردیف در این قانون بیش از 10 برابراین سقف باشد نسبت به مازاد دریافتی بصورت ماهانه 75 درصد مالیات کسر و به عنوان مالیات تکلیفی به حساب خزانه واریز می‌شود.

همچنین در مصوبه دیگری مقرر شد عبارت «وزارتخانه‌ها و موسسات، شرکت‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی موضوع مواد 1، 2 و 4 و قسمت اخیر ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، قضاوت اعضا هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی جایگزین عبارت «قانون نظام هماهنگ پرداخت دولت مصوب سال 70 می‌گردد یعنی نرخ مالیات بردرآمد حقوق در مورد کارکنان مشمول وزارتخانه‌ها و موسسات، شرکت‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی موضوع مواد 1، 2 و 4 و قسمت اخیر ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، قضاوت، اعضا هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی پس از کسر معافیت‌های مقرر در این قانون به نرخ مقطوع 10 درصد و در مورد سایر حقوق بگیران نیز پس از کسر معافیت‌های مقرر در این قانون تا مبلغ 42 میلیون ریال به نرخ 10 درصد و نسبت به مازاد آن به نرخ‌های مقرر در ماده 131 این قانون خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۰
چرا بايد كارمندان دولت ماليات كمتري نسبت به شاغلان بخش خصوصي بدهند !! كارمندان دولت هرچقدر حقوق بگيرند 10% ماليات مي دهند كارمندان بخش خصوصي به صورت تصاعدي تا 30%
با نظر داده شده قبل موافقم و این تبعیض در محاسبه مالیات برای کارکنان بخش خصوصی را ظلم آشکار میدانم.
به نظر نمایندگان مجلس آیا در ایران کسی که 520 هزار تومان دریافت می کند می تواند راحت زندگی کند که سقف مالیات بر در آمد را این مقدار تعیین کرده اند؟
مالیات حقوق بایستی با توجه به درآمد پس از کسر معافیت مالیاتی صورت پذیرد و دولت و مجلس بایستی ترتیبی اتخاذ نمایند تا تفاوتی بین مالیات بخش دولتی و غیر دولتی نباشد.
تازه هرچه مزایا هم که هست مربوط به کارمندان دولت است
یعنی معافیت مالیاتی برای هر ماه 4375000 ریال و مازاد آن طبق جدول حالا سوال من
دولت برای سال آینده ادعا می کند حداقل حقوق بیش از 3680000 ریال است یعنی با سایر مزایا اکثر افراد مشمول مالیات می شوند . افزایش در حقوق به این معناست که بهای تمام شده برای کارخانجات بیشتر خواد شد در نتیجه افزایش در نرخ کالا و خدمات را به همراه دارد از طرف دیگر حقوق بگیران باید اضافه حقوق خود را به حساب دارایی واریز نمایند یعنی در نتیجه کلی فشار فقط و فقط بر روی اقشارکم درآمد جامعه و تورم بالا
دولتی ها فقط 10% و بقیه تصاعدی باید مالیات پرداخت کنن
یاد عدالت حضرت علی که تو کتابا میخوندم افتادم ، تلحه و زبیر ، اونا هم دولتی بودن ولی با بقیه فرق نداشتن ، ولی مدیرای امروز ما جوش خودشونو میزنن که کمتر مالیات بدن
بهتر بود اول ميزان افزايش حقوق كارمندان در سال 89 را روشن ميكردند. در سنوات گذشته نيز اول افزايش مشخص ميشد و بعد ميزان معافيت مالياتي .
چرا ماليان گارگران بصورت تصاعدي بالا ميرود؟
ضمن تایید نظر ببینده محترم این تبعیض اشکار بین کارکنان دولتی وبخش خصوصی را هیچکس پاسخگو نیست مگر حقوق کارمند بخش خصوصی به دلار است که بایستی بیشتر از کارمند دولت تا 30درصدمالیات بدهند حال فلان مدیر کل دربخش دولتی اگر در ماه 30میلون ریال حقوق بگیرد 10% پرداخت میکند چرا نمایندگان به این موضوع مهم توجه ندارند ضمنا" گاهی اوقات وقتی به صحن مجلس نگاه میکنی میبنی اقا دارد با موبالش حرف می زنه در همان هنگام هم رای میده نتیجه این میشود که سقف معافیت مالیات کارکنان نسبت به سال 88 فقط 21 هزار تومان ماهیانه فرق میکند واقعا" چه لطفی کردند
قربان مطابق ماده 131 قانون مالياتهاي مستقيم فرمايش شما درست نيست.
پس از سقف مالياتي مشاغل آزاد از 15 درصد شروع مي شه و در مورد ماليات 30 درصدي كه شما فرموديد درآمد ماهيانه 20833334 ريالي يعني ماهيانه بيش ار دو مليون توماني مشمول ماليات 30درصدي هست.
بنده به عنوان كارمند دولت حقوق ماهيانه ام حتي به سقف 8333334 ريال يعني ماهيانه هشتصد هزار تومان هم نرميرسد كه ماهيانه 20 درصد ماليات بدهيم.
اي كاش به اين مبلغ مي رسد آنوقت ماليات 20 درصدي كسر مي كردند نوش حانشان!
به راحتی میگویند 10% - 20 % 30% مالیات در حالی که برای افزایش حفوق 5% افزایش می دهند
در جواب این دوست عرض کنم. کارمندان درآمدشون مشخصه و هیچ راه فراری از مالیات ندارند. اما مشاغل خصوصی می تونن درآمدشون رو کم جلوه بدن و خیلی کمتر از اونی که باید، مالیات بدن. ضمناً دوست عزیز، تا سال قبل معافیت مالیاتی کارمندان نگون بخت 240 هزار تومن بود و چندین سال بود که به صورت قطره ای بالا می رفت و باعث شده بود که مالیات پرداختی توسط کارمندان مبلغ قابل توجهی از حقوقشان باشه.
خواهش می کنم نظر من رو هم چاپ کنین تا عدالت رعایت شده باشه.
فرد محترمی نظر داده اند که کارمندان مالیات کمتری می دهند با ید بدانند که کارمندان بابت هر دریافتی که دارند اول مالیات آنرا می پردازندنه مانند کسبه و تجار محترم در پایان هر سال و با تخفیفات ویزه مالیات بپردازند تازه با خود اظهاری که الله اعلم 000
هم بايد ماليات بر ارزش افزوده بديم هم اين ماليات كه مستقياما" و قبل از اينكه حقوق دستمون برسه كسر ميشه اين دقيقا عين ظلم است و از مصاديق عيني ظلم به بندگان خدا
چطور وقتی خط فقر 800 هزارتومان است، سقف مالیات 437 هزارتومان میشود؟
بابا مگه نوع پول با هم فرق میکند که کارمند دولت 10% مالیات بدهد ومن حقوق بگیر شرکت خصوصی 24% مگه من که پارتی نداشته ام استخدام دولتی شوم و حقوقم هم از هم پایه دولتی کمتر است چه گناهی کرده ام ؟
چرا اينقدر در حق قشر حقوق بگير اجحاف ميكنيد؟حداقل كاري كه دولت براي كمك به حقوق بگيران ميتوانست بكند اين بود كه سقف معافيت مالياتي را بالا ببرد كه اين كار را هم نكردند.عدد سال 89 نسبت به سال قبل 250000 تومان در سال بيشتر شده كه در ماه ميشود 20800 تومان كه اين خيلي كم است يعني اگر در سال جديد 100000 تومان به حقوق كسي اضافه شود با اين سقف معافيت مبلغ 79200 تومان آن در رديف ماليات 20 تا 30 درصد قرار خواهد گرفت و اين واقعاً اجحاف است.
كارمندان بخش خصوصي نه تنها ماليات بيشتري مي پردازند بلكه از امكانات رفاهي دولتي مانند بن، وام، تسهيلات سفر و بسياري موارد ديگر هم محروم هستند و هميشه بايد خطر اخراج را در بيخ گوش خود احساس كنند.
جناب محترم که گفته اید کارکمندان دولت. نکته اینجاست که کارکنان بخش خصوصی حقوقشان ممکن است تا چند برابر حقوق کارکنان دولت هم برسد ولی کارکنان دولت حقوقشان ثابت است.
چرا این قانون نابرابر اصلاح نمیشود مگه
کوشت وشیر ماست وکره وسایر اقلام
برای مصرف کنندگان دولتی وخصوصی
دارای قیمت متفاوت میباشد تازه کارمندان دولتی از مزایای بسیاری استفاده میکنند که بخش خصوصی از آن محروم میباشد چرا وچرا وچرا اینقدر اختلاف ...
با نظر اول كاملا موافقم. مگر قرار نيست از كاركنان بخش خصوصي حمايت شود؟ پس چرا هم در اينطور قوانين اجحاف ميشود و هم در بحث بيمه.
لابد همه بايد برويم شغل دولتي بگيريم.
کارکنان برخی از دستگاه ه ای دولتی مثل نیروهای نظامی انتظامی خانواده شهدا و ........... و پرسنل اطلاعات ا پرداخت مالیات معافند این ظلم آشکاری است اگرچه طبق قانون مالیاتها قانونی است ام ظلم است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها