بازدید 5236

احمدی نژاد دستاورد سفر سوریه را تشریح کرد

کد خبر: ۸۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۹ 27 February 2010
رئیس جمهور پس از بازگشت از سفر دو روزه به سوریه در فرودگاه مهرآباد یکی از دستاوردهای این سفر را تعمیق هر چه بیشتر روابط دو ملت و دو دولت ایران و سوریه بیان کرد.
 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محمود احمدی نژاد در تشریح دستاوردهای سفر به دمشق در جمع خبرنگاران افزود: روابط ایران و سوریه روابطی بسیار گسترده و ممتازی در زمینه های گوناگون است و پی گیری، تحکیم و گسترش این روابط همواره در دستور کار مسوولان و مدیران دو کشور است.

وی با اشاره به مذاکرات با همتای سوری خود اضافه کرد: تحولات منطقه شتاب بیشتری گرفته است و لازم بود آخرین اوضاع را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

رییس جمهور گفت: برای توسعه همکاری ها در زمینه های فرهنگی و اقتصادی موافقت نامه لغو روادید میان ایران و سوریه امضا شد که امیدواریم از این هفته عملیاتی شود.

آقای احمدی نژاد افزود: با لغو صدور روادید میان دو کشور مردم ایران و سوریه می توانند بدون ویزا به کشورهای همدیگر سفر کنند و این موافقت نامه می تواند مسیر مناسبی برای گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی ایجاد کند.

رئیس جمهور همچنین در تشریح دستاوردهای سیاسی سفر خود به سوریه نیز گفت: در این سفر تحولات ماه ها و روزهای اخیر و همچنین شرایطی که در آینده ممکن است پیش آید بررسی و هماهنگی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

آقای احمدی نژاد گفت: ایران، سوریه، مقاومت در فلسطین و لبنان برای هر شرایطی آماده هستند و امیدواریم که دشمنان ملت های منطقه مشی خودشان را عوض کنند و با ملت های منطقه مسیر همراهی و همکاری را در پیش گیرند و از موضع بد اخلاقی خودشان را دور کنند.

وی ادامه داد: اینکه رژیم صهیونیستی هر روز لبنان و سوریه و شخصیت های این دو کشور را تهدید بکند باید پایان بپذیرد و حقوق ملت فلسطین به طور کامل تادیه شود.

رئیس جمهور با اشاره به این که توافقات کاملی در همه زمینه ها میان ایران و سوریه وجود دارد گفت: در این سفر توسعه همکاری ها در زمینه سیاسی و همچنین تعمیق مقاومت تنظیم شد که مراحل عملیاتی را به سرعت آغاز خواهد کرد.

احمدی نژاد گفت: در مجموع فضای روابط بین دو ملت و دو دولت فضای عمیقاً برادرانه و سرشار از اعتماد و حس همراهی و در یک سنگر بودن است و سفرهای مقامات دو کشور موجب تقویت این فضا می شود که به لطف الهی در این سفر هم این مهم اتفاق افتاد.

رئیس جمهور همچنین میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت را به مردم ایران و جامعه بشری تبریک گفت.

رییس جمهور، پس از ورود به تهران مورد استقبال دکتر علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و رحیمی معاون اول رییس جمهور قرار گرفت.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل