بازدید 150710
روز شمار یک تروریست

عبدالمالک ریگی؛ از جنایت تا دستگیری +تصاویر

بی گمان، این اقدام موفقیت آمیز ماموران اطلاعاتی کشورمان، نه تنها مهلکترین ضربه را به گروه تروریستی ریگی وارد کرده، بلکه یک قدرت نمایی سیاسی و امنیتی در برابر سعودی هایی بود که ترجیح می‌دادند با برگ برنده ریگی با ایران مواجهه کنند.
کد خبر: ۸۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۰ 23 February 2010
خبر دستگیری معروف ترین تروریست شرق کشور، بی هیچ تردیدی، به عنوان مهم ترین و البته خوشحال کننده ترین خبر، در صدر اخبار قرار گرفت و علاوه بر رسانه های ایرانی، خبرگزاری های خارجی نیز آن را مخابره کردند.

به گزارش «عصرایران»، عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی را از یک سو می‌توان دستاوردی برای دستگاه دیپلماسی خارجی دانست که در طول ماه های گذشته، در تعامل نزدیک با وزارتخانه های اطلاعات و کشور، رایزنی های ویژه‌ای را برای متقاعد کردن پاکستان به همکاری در زمینه های امنیتی داشته است و از دیگر سو، می‌شود آن را شاهکاری از مأموران اطلاعاتی کشورمان دانست که با اقدامات اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی، توانستند یکی از پیچیده ترین عملیات سال های اخیر را شکل دهند و کسی که در پناه لابی های سازمان ISI پاکستان، حمایت های سیاسی، مالی و لجستیکی آمریکا و عربستان گمان نمی‌کرد "دم به تله " بدهد، در نهایت ناباوری، چنان غافلگیر شد که حتی نفهمید از چه ناحیه‌ای ضربه خورده و ایراد کارش کجا بود که دستبند بر دست هایش نشست.

او بر این باور بود، همان طور که بن لادن، به مرد نامرئی دنیای تروریست ها تبدیل شده و "سیا" قادر به دستگیری او نیست، نیروهای اطلاعاتی ایران نیز نخواهند توانست مدل ایرانی بن لادن را دستگیر نمایند.اما وزارت اطلاعات ایران با عملیات اخیر توانمندی های خود را به رخ کشید.

بی گمان، این اقدام موفقیت آمیز ماموران اطلاعاتی کشورمان، نه تنها مهلک ترین ضربه را به گروه تروریستی ریگی وارد کرده، بلکه یک قدرت نمایی سیاسی و امنیتی در برابر سعودی هایی بود که ترجیح می‌دادند با برگ برنده ریگی با ایران مواجهه کنند.

ضمن قدردانی از این اقدام موفقیت آمیز، در اینجا مروری داریم بر روزشمار ریگی، از جنایت تا دستگیری و البته بدیهی است که در آینده، مجازات و مکافات او نیز به این مجموعه افزوده خواهد شد تا پرونده یکی از جنایتکار ترین چهره های سال های اخیر بسته شود.

12 دی 84: در حمله به یک پاسگاه نیروی انتظامی در نزدیکی شهر سراوان 9 نفر از نیروهای انتظامی گروگان گرفته شدند. مسوولیت این اقدام را گروهک جندالله در تماس با شبکه ماهواره‌ای العربیه برعهده گرفت.



25 دی 84:  گروهک جندالله سه کایت سوار ترکیه‌ای را در سیستان و بلوچستان به گروگان گرفته و خواستار دریافت یک میلیون دلار غرامت در برابر آزادی آنها شد.

25 اسفند 84: اعضای گروهک جندالله با بستن جاده زابل - زاهدان در منطقه تاسوکی به شش خودروی عبوری حمله کردند. در این عملیات تروریستی 22 نفر شهید و تعداد دیگری به گروگان گرفته شدند. در میان شهدای این حادثه برخی از مسولان از جمله مسول حراست فرمانداری، مسول حراست امور آب زاهدان و  یکی از روحانیون عضو دفتر نمایندگی ولایت فقیه در استان سیستان و بلوچستان از جمله شهدای این حادثه بودند. همچنین فرماندار زاهدان و معاونش نیز در میان زخمیان این حادثه بودند.

16 فروردین 85: خبرگزاری فارس از کشته شدن عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک جندالله به همراه 11 نفر دیگر در شرق ایران خبر داد اما این خبرها تکذیب شد.

25 بهمن 85: انفجار در خودروی بمب گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بلوار ثارالله زاهدان، 13 نفر شهید و 30 نفر دیگر زخمی شدند. گروهک جندالله مسوولیت این عملیات تروریستی را برعهده گرفت.

23خرداد87:  گروهک جندالله با حمله به یک پاسگاه در سراوان، ۱۶ مامور انتظامی را گروگان گرفتند و به پاکستان بردند.

25 خرداد 87:  پاکستان عبدالحمید ریگی برادر سرکرده گروهک جندالله و ۱۵ عضو دیگر این گروه را به ایران تحویل داد.

21مرداد87: تلویزیون العربیه گزارش داد که گروهک جندالله دو سرباز تحت اسارت خود را شهید و سه مامور سپاه پاسداران را به گروگان گرفته است.

14 آذر 87: معاون فرمانده نیروی انتظامی ایران تایید کرد گروهک جندالله 15 نفر از 16 سربازی را که از پاسگاهی در سراوان به گروگان گرفته بود، شهید کرده است. پیشتر یکی از سربازها آزاد شده بود.



7 خرداد88: گروهک ریگی مسولیت انفجار بمب در یکی از مساجد شیعیان زاهدان  را برعهده گرفت. دراین حادثه ۲۵ نفر شهید شدند و بیش از ۱۲۰ نفر زخمی شدند. این حادثه توسط عامل انتحاری انجام شد.

26 مهر 88: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمع دیگری از فرماندهان ارشد سپاه و سران عشایر سنی بلوچ در بمب گذاری انتحاری در شهر سرباز به شهادت رسیدند. گروهک ریگی مسولیت این حمله را برعهده گرفت.






تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۰
درود و سلام بيكران بر سربازان گمنام آقا امام زمان وعرض تبريك خدمت مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي
خداراشکر .پاینده اسلام
اللهم حصن ثغور المسلمین بعزتک.واید هماتها بقوتک دست بچه های اطلاعات درد نکند.
یدالله فوق ایدیهم.اینهم عیدی.
من دست تک تک برادراني که در اين ماجرا دخيل بودن را مي بوسم و از خداوند اجري جميل را برايشان خواستارم ايشاالله بهشت نصيب شما فرزندان ميهن اسلامي گردد.
رحمت خدا بر شما سربازان نامدار امام زمان كه نزد ما گمناميد ودرود بر ارواح همه شهدا و امام شهدا
دلاوران خواقوت
موفقيت بزرگي بود ضمن تشكر از سربازان گمنام جاداردسربازان گمنام اين وزارتخانه مورد تشويق قرارگيرند
لعنت خدا بربیگانه پر ستان دست مریزاد
اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
دورود بر شما سربازان گمنام امام زمان
سلام بر شما غیور مردان ایران زمین
پاینده باد ایران
وطن من سربلند باشی
دم بچه های اطاعات گرم برای سلامتی شون صلوات
لعنت خدا بر این شرور بی همه چیز...
امیدوارم به حق همین شب عزیز هرچه زودتر به سزای اعمال ننگین خود برسه.و تا حدودی تسکینی باشه بر غم وارد شده به خانواده های شهدایی که توسط این کثافت به شهادت رسیدند...
بابا دمتون گرم دست مریزاد
خداوند خود انتقام گیرنده خون مظلومان است.
باید به اشد مجازات برسد.عکس دوم دلم را به درد اورد خیلی بیرحمانه است لطفا حذفش کنید.
ای کشته که را کشتی خود کشته شدی روزی.خدا لعنت کند قاتلين مردم ايران را.
به اميد نابودي بدخواهان اين مرزوبوم اسلامي و درود خداوند برسربازان گمنام امام زمان (عج)
خدایت لعنت کند تورا که از شمر هم بدتر بودی.دست شما عزیزان درد نکند.چه خوب است همه باهم یک سجده شکر بجا بیاوریم. خدایا تورا سپاس.
الله اکبر
برای تعجیل در فرج صلوات
خدايا شكرت اين آدم كثيف بلاخره به دام افتاد
شايد اين تنها خبر خوشي بود كه بعد از مدتها شنيديم
دست تک تک زحمتکشان در وزارت اطلاعات درد نکنه - مرحبا به تلاشهای وافر تک تک شما در برقرار ی نظم و امنیت ففرزندانتان در سراسر این خاک ششهید ‍پرور
پروژه اعدام را فعلا باید فراموش و تلاش نمود تا آنجائیکه ممکن است با حفظ حیات این احمق ، اطلاعاتی را کسب و آن را علیه دشمنان ایران کد نمود
از شنيدن اين خبر همه ي ايرانيان خوشحال و مسرورند . اميدوارم اين جنايتكار به سزاي اعمال ننگين خود برسد . انشاءالله .
لطفا" سریع اعدامش نکنند. بدترین عذاب را را به سرش بیاورید. بندازینش تو گودال مورچه ها تا روز ها طول بکشد. قبل از مرگ خوبش کنند . سیکل بچرخد تا انواع مرگ را بچشد. چقدر انسان کشت این بی دین
وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
خدا لعنتت کنه شیطان صفت
واقعآ ایولا و یه خسته نباشید جانانه به سربازان گمنام...
خدا را هزاران بار شکر که سایه ریگی از سر سیستان و ایران کم شد. واقعا برای این فرد اعدام هم کافی نیست. فقط خدا میتواند سزای اعمال ریگی را بدهد. خدا لعنتش کند.
واقعاً آفرین ... دمتون گرم ... این افرادو باید گرفتو نابود کرد ...
بمیره برا اون سربازای بیگناه...خیلی درد آوره
از خادمان عرصه ي امنيت ايران و ايراني سپاس بي حد دارم
یه نیروهای عملیاتی اقدام کننده خدا قوت میگم که با تلاش شبانه روزی موفق به این کار شدند
افرین بر همت سربازان امام زمان
زنده باشید و پاینده سربازان رشید ایران
دست مریزاد به سربازان گمنام امام زمان.این حرومزاده بی صفت رو صد بار هم تو روغن داغ سرخ کنن بازم کمه.حیف از اسم انسان که رو این حیوونه
سلام
عيد واقعي كه ميگن همينه.
يا صاحب الزمان مددي
دست و پنجتون درد نکنه
ما به سربازان گمنام امام زمان میگوئیم
خسته نبا شی رزمنده خدا قوت
از زحمات شبانه روزي سربازان گمنام امام زمان ( عج) تشكر نموده كه انصافانانشان حلال است مثل شير مادر . همواره سرافراز باشند نيروهاي امنيتي كشور عزيزمان ايران در سايه الطاف بي كران حق تعالي . انشاا...
به نام خدا
از طرف ما از بچه های اطلاعات تشکر کنید.
به امید روزی که دنیا از این حیوانهای آدم نما پاک گردد.**اللهم عجل لولیک الفرج**
با تشکر خالصانه از سربازان گمنام امام زمان (ع) وتبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر به شماعزیزان وهمه مسلمانان وشیعیان ومنتظران حضرتش (سامن )
دست بر و بچه های اطلاعات درد نکنه -عیدی خوبی به ملت دادند-دست حق به همراهشان
تصوير آخر نقطه اي بر پايان جنايت هاي اين مزدور نادان و جاني است. ان شاء الله
مرحبا و دست مريزاد به شما سربازان گمنام امام زمان واقعا گل گاشتين خدابه شما عمر با عزت دهد لطفا چگونگي دستگيري اين قصاب سنگ دل هم برايمان بنويسيد
اين واقعه مهم عنايت خاص امام عصر و هديه الهي به شيعيان حضرت وليعصر (عج) در روز آغاز امامت حضرت بود. ناز شست سربازان گمنان امام عصر. خداوند تمام اين عزيزان و نسل و اجداد شان را مشمول عنايات خاص خود بنمايد. خوشا به حالشان كه اين همه قلوب مومنان را شاد ميكنند و كسي آنها را نميشناسد تا ايثاررشان را فقط خدا بداند و بس و همه آنچه كرده اند خالص براي خدا باشد و ذخيره اي بزرگ براي آخرتشان. انشاالله با ظهور حضرت از ايشان پاداش و مدال بگيرند. عاجل
آفرين بر سربازان گمنام امام زمان(عج).هرچند كه دستگيري اين جنايتكار خانواده هاي شهداي اين وقايع را خوشحال كرد اما هيچ گاه نمي تواند مرهمي بر دلهاي آتش گرفته آنها كه جوانان برومند خود را بدون هيچ گناهي به از دست دادند، باشد.
باشد كه در روز جزا در حضور پروردگار به سزاي اعمال وقيح خود برسد
با تشکر و تقدیر از تمامی خدمتگزاران نظام که با تلاشی چنین توانستند فردی تروریست را دستگیر نمایند من بعنوان یک انسانی آزاد خواستار اشد مجازات برای فردی چنین متعفن را دارم.
لعنت خدا بر این مزدور کثیف باد
دستتان درد نکند
میگن خدا جای حقه اره دیگه دروغ نمیشه که من تو گوشی موبایلها خیلی از جنایتهای این پلیدو دیدم مخصوصا صحنه ای که سر بازا رو میکشتند خیلی داغون کننده بود.؟آی دلم خنک شد دیشب که دیدم مثله سگ گرفتنش.واقعا خسته نباشد دستتون درست .
از اینکه این پلید جانی دستگیر شد بسیار خوشحالیم و به همه ی سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف این موفقیت را تبریک می گوییم.
تو رو خدا اين عوضي رو اعدام نكنين. مرگ راحتي كه تقديم صدام شد نبايد نصيب اين عوضي حرام زاده بشه.
باريكلا به هموطنامون تو وزارت اطلاعات. بعد از چند وقتي كه ازتون گلايه داشتيم خوشحالمون كردين.
زنده باد سربازان گمنام امام زمان(عج)
همه ي اونايي كه كشت به نامردي كشت كلاً از يه موش كمتر بود .. . .
واقعا دست مريزاد - اين پدرسوخته رو بايد اول شكنجه داد بعد اعدام كرد اونم با روغن داغ
احسنت به مسئولان و عاملان امنیتی.
به عنوان يك ايراني دست رادمردان وسربازان گمنام امام زمان (عجج)را مي بوسم .دستگيري خوانخوري مثل ريگي نشان از اقتدار وزارت اطلاعات وجمهوري اسلامي است
سلام علیکم:
وزیر محترم اطلاعات
باتشکراززحمات شما وتمامی سربازان امام زمان (عج)بعنوان یک ایرانی تقاضا دارم این سربازان را باتشویق وترفیع درجه خوشحالشان کنید همانطوری که ملت ورهبر را شاد کردند.
ظلم از گناهاني است كه ظالم سريع نتيجه ظلم خود را مي بيند
یک بار دار زدن این نامرد کمشه یه راهی پیدا کنید برای مردنش که حقش باشه
به اين زودي نبايد جان اين حيوان درنده را گرفت و او را راحت كرد. خوبست هنگام اعدام خانوادۀ كساني كه به دست او شهيد شده اند او را سنگسار كنند.
از این خبر بسیار خوشحال شدیم و دست سربازان گمنام امام زمان را می بوسیم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم و به دنیا اقتدار و شجاعت ایرانی را ثابت کردیم.
درود بر سربازان گمنام امام زمان عج
درود بی کران بر سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) که ای جانی شیطان صفت را دستگیر و اقتدار ایران را در مقابل کشورهای غربی نشان دادند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار