بازدید 8352

از متن و حواشی المپیک ونکوور: مرجان کلهر آسيب ديد، اسکی باز آمریکایی سکته کرد!

در حالي که ورزشکاران بايد در محل دهکده اقامت داشته باشند، برخي از قهرمانان جهان از جمله "بودي ميلر" و "لينسي وون"به ترتيب دارندگان مدال برنز و طلاي رشته دانهيل مردان و زنان از آمريکا و "بنيامين راش" قهرمان مارپيچ کوچک و بزرگ از اتريش در بيرون از دهکده و در هتلي بسر مي برند.
کد خبر: ۸۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۸ 20 February 2010
مرجان کلهر عضو تيم ملي آلپاين بانوان ايران در بازي‌هاي المپيک زمستاني ونکوور آسيب ديد.

به گزارش ايسنا؛ صبح جمعه به وقت محلي تمرينات تيم ملي اسکي در پيست ويستلر برگزار شد که مرجان کلهر تنها بانوي ايراني حاضر در بازي‌هاي المپيک زمستاني ونکوو در حين تمرين مارپيچ بزرگ و در زمان عبور از دروازه‌ها تعادل خود را از دست داد و چند متر پرتاب و مصدوم شد.

کلهر بلافاصله به بيمارستان دهکده‌ منتقل و تحت مداوا قرار گرفت. از دست‌ها و سر پرچم دار کاروان ايران عکس و سي تي اسکن گرفته شد که نتايج آن نشان از سلامتي ملي پوش ايران داشت.

پزشکان تمرين فردا را براي کلهر ممنوع کردند و وي بايد دو روز ديگر براي آزمايش نهايي به بيمارستان دهکده مراجعه کند تا اگر مشکلي وجود نداشت تمريناتش را از سر بگيرد. ملي پوشان ايران در ونكوور به دليل عادت نداشتن به پيست يخي شرايط سختي را تجربه مي کنند.


تنها اسکي‌باز غنايي مورد توجه رسانه‌ها!
کوامه نکروماه آچمپونگ که به تنهايي از غنا در اين دوره از بازي ها شرکت کرده است، به سوژه رسانه هاي گروهي به ويژه تلويزيون کانادا تبديل شده است.

کوامه که در رشته آلپاين در بازي هاي المپيک زمستاني 2010 شرکت مي کند، تمريناتش را در پيست اسکي ويستلر انجام مي دهد.

گزارشگران تلويزيون کانادا با حضور در محل تمرينات وي ضمن گفت و گو با کوامه گزارشي از وضعيت او و حضور در المپيک تهيه کردند. تلويزيون کانادا امروز بارها گفت و گو با کوامه را پخش کرد.

او امروز به همراه تيم ايران تمريناتش را پيگيري کرد. همچنين کوامه دقايقي را با حسين ساوه شمشکي گفت و گو کرد.


تعجب کانادايي‌هاي از شرايط آب و هوايي   
بيست و يکمين دوره بازي هاي المپيک زمستاني در حالي در شرايط جوي مطلوب برگزار مي شود که عدم بارش برف در روزهاي قبل و حين برگزاري المپيک و هواي آفتابي موجب تعجب مردم شده است.

مردم ونکوور و ويستلر مي گويند که آفتابي بودن هوا در سه روز متوالي کم سابقه بوده است. در حالي که شرايط جوي طي پنج روز گذشته در اين دو شهر ميزبان المپيک زمستاني بسيار و هيچ گونه برف و باراني نباريده است.

هم‌چنين بارش کم برف در اين دو شهر ضرر و زيان‌هايي را به ميزبان بازي‌هاي المپيک 2010 وارد آورده است. به طوري که به دليل گرماي هوا و آب شدن برف هاي بخشي هايي از پيست‌هاي بازي هاي المپيک ونکوور، مشکلاتي براي استقرار تماشاگران به وجود آمد که مسوولان برگزاري بازي ها مجبور شدند نزديک به 20 هزار بليت مسابقات را باطل کنند. نزديک به 1.5 ميليون دلار درآمد اين بيست هزار بليت بود.

در روزهاي ابتدايي المپيک بيست و يکم نيز بارش باران مشکلاتي را براي برگزار کنندگان بازي ها به وجود آورده بود.


اسکي باز آمريکايي دچار سکته‌ي قلبي شد!   
عضو تيم ملي اسکي آمريکا که عصر چهارشنبه پس از انجام تمرين به محل دهکده ورزشکاران بازگشته بود، دچار سكته قلبي شد.

وي چهارشنبه شب و پس از انجام تمرينات خود در حالي که در محل اقامتش به سر مي برد دچار حمله قلبي شد و پس از انجام اقدامات لازم به کشورش بازگشت.

اين اسکي باز آمريکايي از مسوولان تيمش درخواست کرد تا براي ديدار با خانواده اش به ويژه ديدن پدرش به آمريکا بازگردد که مسوولان کاروان آمريکا با درخواست وي موافقت کردند.


دومين مدال "اسويندال" و تداوم سيطره نروژي‌ها بر مارپيچ سرعت   
اکسل لوند اسويندال به سيطره نروژي‌ها در رشته مارپيچ سرعت (SUPER-G) ادامه داد.

جمعه به وقت محلي و در هشتمين روز بيست و يکمين دوره بازي هاي المپيک زمستاني رقابت هاي مارپيچ بزرگ مردان در پيست کريک سايد شهر ويستلر برگزار شد که اکسل لوند اسويندال دومين مدال خود را در بازي هاي المپيک زمستاني 2010 بر گردن آويخت.

وي که مدال نقره رقابت هاي دانهيل بازي هاي المپيک ونکوور را به دست آورده بود، جمعه موفق شد در رشته مارپيچ سرعت با کسب زمان يک دقيقه و 30 ثانيه و 34 صدم ثانيه مدال طلا را از آن خود کند تا سيطره نروژي‌ها در اين رشته ادامه يابد.

بودي ميلر آمريکايي نيز که در دانهيل نشان برنز را کسب کرده بود در رقابتي نزديک مدال طلاي SUPER-G را به اسويندال نروژي واگذار کرد. آندريو ويبرکت از آمريکا نيز سوم شد.

اسويندال از سال 2005 تاکنون 4 مدال طلا در اين رشته کسب کرده است.

در المپيک 2006 تورين آندره اوموت از نروژ، پرافتخارترين ورزشکار آلپاين و دارنده مدال پنج دوره المپيک مدال طلاي مارپيچ سرعت را کسب کرده بود. او پس از اين بازيها از دنياي قهرماني خداحافظي کرد.

بنابراين گزارش، پاتريک جائربين از سوئد در حين مسابقه تعادل خود را از دست داد و با خروج از مسير مسابقه به شدت آسيب ديد و راهي بيمارستان شد.


سه دهکده براي ورزشکاران در المپيک زمستاني   
به دليل برگزاري رقابت هاي بيست و يکمين دوره بازي هاي المپيک زمستاني در دو شهر ونکوور و ويستلر، مسوولان برگزاري بازي‌ها سه دهکده را براي محل اقامت ورزشکاران ايجاد کرده‌اند.

مسابقات اسکي در شهر ويستلر و رقابت‌هاي سالني در شهر ونکوور برگزار مي شود که مسوولان برگزاري بازي ها براي تسهيل در رفت و آمد ورزشکاران، دو دهکده در شهر ونکوور و يک دهکده در ويستلر ساخته اند.

فاصله ونکوور تا ويستلر 200 کيلومتر است. دهکده ويستلر نيز در بيرون از شهر واقع شده است.

تيم ايران در دهکده ويستلر اقامت دارد و يک آپارتمان سه طبقه در اختيار تيم ايران قرار دارد.

تدابير شديد امنيتي در دهکده ورزشکاران حاکم است و ورود ميهمان به آن تنها با هماهنگي قبلي امکان پذير است. ميهمانان نيز حتما بايد توسط يکي از اعضاي کاروان تيم هاي مربوطه و يا والنتير آن تيم اسکورت شده و وارد دهکده شوند.

نکته جالب توجه در بازي هاي المپيک زمستاني 2010 ونکوور، حضور نداشتن تعدادي از ورزشکاران به نام ورزش هاي زمستاني در دهکده بازي هاست.

در حالي که ورزشکاران بايد در محل دهکده اقامت داشته باشند، برخي از قهرمانان جهان از جمله "بودي ميلر" و "لينسي وون"به ترتيب دارندگان مدال برنز و طلاي رشته دانهيل مردان و زنان از آمريکا و "بنيامين راش" قهرمان مارپيچ کوچک و بزرگ از اتريش در بيرون از دهکده و در هتلي بسر مي برند.


آمریکایی ها در جدول توزیع مدال ها اول هستند
در پایان روز هفتم بیست و یکمین دوره بازی های المپیک زمستانی آمریکا با مجموع 20 مدال در رده نخست جدول رده بندی توزیع مدال ها قرار دارد.

تیم آمریکا در این رقابت ها صاحب 6 مدال طلا، 6 نقره و 8 برنز شده است. آلمان با 13 مدال شامل 4 طلا، 5 نقره و 4 برنز در رده دوم قرار دارد و نروژ با 10 مدال، 5 طلا، 3 نقره و 2 برنز سوم است.

بر پایه این گزارش، کانادا با 8 مدال، فرانسه با 7 مدال، کره جنوبی و اتریش هر کدام با 5 مدال در رده های بعدی جدول رده بندی توزیع مدال ها قرار دارند.

بیست و یکمین دوره بازیهای المپیک زمستانی ونکوور تا روز 9 اسفندماه ادامه خواهد داشت. ایران با چهار ورزشکار در این مسابقات حاضر است.


"بودي ميلر" پرحاشيه‌ترين ورزشکار المپيک زمستاني ‌‌٢٠١٠   
بودي ميلر دارنده‌ي مدال نقره مارپيچ سرعت و نشان برنز دانهيل بيست و يکمين دوره بازي هاي المپيک زمستاني که به دليل رفتارهاي خاص‌اش مورد توجه رسانه‌هاي جهان است پرحاشيه ترين ورزشکار المپيک 2010 لقب گرفته است.

او پس از کسب مدال نقره مارپيچ سرعت المپيک از حضور در جمع خبرنگاران خودداري کرد و در ميسکد زون حاضر نشد. در حالي که تمام شرکت کنندگان اين رشته حتي لوند اکسل اسويندال قهرمان SUPER – G در محل ميکسد زون حاضر شدند و با خبرنگاران گفت و گو کردند.

همچنين بودي ميلر از حضور در دهکده ورزشکاران خودداري کرده و در هتلي در شهر ويستلر اقامت گزيده است. او در هيچ کدام از المپيک هايي که شرکت کرده در دهکده ورزشکاران حضور نيافته است. ميلر در المپيک 2006 تورين در مارپيچ سرعت و ترکيبي دو نشان نقره کسب کرده بود و در دانهيل پنجم شده بود.

بنابراين گزارش، بودي ميلر همچنين قصد تحريم بازي هاي المپيک 2002 سالت ليك آمريكا را داشت که با وساطت مسوولان کميته المپيک اين كشور حاضر به شرکت در اين بازي‌ها شد. او از فدراسيون جهاني اسکي خواسته بود تا براي رقابت هاي بزرگ اسکي مانند تنيس جوايز نقدي در نظر گرفته شود.


حسين ساوه شمشكي: وضعيت خوبي دارم
ملي‌پوش آلپاين ايران در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: من سه روز در رشته مارپيچ كوچك تمرين كرده بودم. امروز هم در روز چهارم تمرينم در بخش مارپيچ بزرگ به تمرين پرداختم. در حال حاضر وضعيت روحي ـ رواني بسيار خوبي دارم.

وي درخصوص تفاوت پيست‌هاي ايران و كانادا تصريح كرد: پيست‌هاي ونكوور با ايران متفاوت است. ما در تهران روي پيست‌هاي برفي تمرين كرديم در حالي كه اينجا بايد روي پيست‌هاي يخي اسكي كنيم و اين مساله شرايط را براي ما دشوار كرده است.

وي درخصوص تيم‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها و ميزان آمادگي آنها يادآور شد: همه تيم‌هايي كه به المپيك مي‌آيند، تمرين كرده و آماده هستند. حتي تيم غنا كه با يك ورزشكار در اين رقابت‌ها حضور پيدا كرده است. حريفان ما در فصل تابستان در پيست‌هاي سرپوشيده اروپا و يا در پيست‌هاي اتريش و فرانسه و در كوه‌هاي بلند آلپ تمرين كرده‌اند. در اين ميان تنها ايران، ارمنستان و ازبكستان چنين فرصتي نداشته است.

ساوه شمشكي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين مساله به معناي اين است كه شما تمرين‌هاي كمي را پشت سر گذاشته‌ايد تاكيد كرد: نمي‌توان گفت تمرين‌ها كم بوده است تمرين‌ها مفيد به فايده نبوده است. ما از تابستان بدنسازي و تمرين‌هاي خود را آغاز كرديم ولي بدنسازي‌اي كه به درد اسكي بخورد انجام نداديم. بدن‌هاي ما آماده است ولي وقتي به پيست مي‌رويم، احساس خستگي مي‌كنيم. ما بعد از چهار دوره اسكي كردن، خسته مي‌شويم. از نظر من بهترين بدنسازي در هر رشته ورزشي انجام همان ورزش است. حريفان ما از 12 ماه سال، 10 ماه اسكي مي‌كنند.

ملي‌پوش آلپاين ايران، با بيان اينكه حضور در المپيك كسب تجربه بسييار خوبي است تصريح كرد: در حال حاضر با برخي از تيم‌ها در حال مذاكره هستيم و مي‌خواهيم بدانيم كه آنها چه كمكي مي‌توانند به ما بكنند. اگر ممكن است در فصل تابستان‌ با آنها تمرين كنيم. ما همچنين بايد با برندهاي اسكي كه لوازم و تجهيزات توليد مي‌كنند مذاكره كنيم كه به تيم‌هاي ملي بزرگسالان و جوانان ايران كمك كنند.


"ستار صيد" در شش ماه به المپيک رسيد
الکساندر آروين در گفت و گو با ايسنا در رابطه با عملکرد سيد ستار صيد تنها نماينده ايران در بازي هاي المپيک 2010 که عنوان 89 را در بين 95 شرکت کننده کراس کانتري کسب کرد، اظهار کرد: ستار در شش ماه به المپيک رسيد، او تنها چهار سال است که در اين رشته فعاليت مي کند (سه سال با من تمرين مي کند)، در حالي که حريفان او در جهان و المپيک حداقل 15 سال در اين رشته سابقه دارند. يک قهرمان براي حضور در المپيک 15 سال زحمت مي کشد.

وي با اشاره به حسين و پوريا ساوه شمشکي ديگر المپيکي هاي ايران در رشته آلپاين گفت: آنها از سنين نونهالي اسکي مي کنند ولي سجاد نه، او در سال گذشته تنها سه هزار کيلومتر اسکي کرد در حالي که بهترين هاي جهان در سال 9500 تا 10 هزار کيلومتر اسکي مي کنند، ستار هم بايد همين مقدار تمرين کند و مسابقه دهد.

الکساندر که سابقه سه دوره حضور به عنوان مربي در المپيک زمستاني را داشته است، به انتخاب ملي پوشان اشاره کرد و گفت: وقتي به ايران آمدم از صحرانوردان تست فني و فيزيولوژيکي گرفتم، در ميان مدعيان کراس کانتري ستار صيد از همه بهتر بود، مجتبي و مصطفي ميرهاشمي 15 سال است که در اين رشته فعاليت مي کنند، ستار با سه سال فعاليت به آنها رسيده است، به خاطر آن که با استعداد است، اگر استعداد نداشت ياد نمي گرفت.

مربي تيم ملي اسکي صحرانوردي که دائما از نظم حرف مي زند و به گفته ساوه شمشکي رييس فدراسيون حتي از مرخصي هاي خود استفاده نمي کند، با تاکيد بر اين که سيستم فعاليت هاي ورزشي در ايران بايد تغيير کند، مي گويد: اگر مي خواهيم تغيير کنيم و حرفي براي گفتن داشته باشيم بايد از نونهالي کار کرد، مربي قوي، استعداديابي، امکانات و تمرينات متفاوت لازم است تا وضعيت اسکي ايران بهتر شود، بايد مداوم کار کرد.

الکساندر با طرح اين پرسش که چند ماه در ايران و ايتاليا برف وجود دارد؟ گفت: اما جايگاه ايتاليا کجاست و جايگاه ايران کجا؟ اسکي بازان ايران در رشته هاي مختلف همه در يکي، دو پيست تمرين مي کنند و در آن هم مسابقه مي دهند، مردم هم در آن پيست ها تفريح مي کنند، در حالي که در کشورهاي ديگر هر رشته پيست اختصاصي دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل