بازدید 70798

آقاي احمدی‌نژاد، رنگ پرچم ايران تغيير کرد؟

از ریاست محترم جمهور به عنوان کسی که برای پاسداشت قانون اساسی، به قرآن مجید سوگند خورده است، انتظار می‌رود نسبت به این موضوع که با تکرار شدنش حساسیت‌زا می شود، واکنش نشان دهند و به افرادی که چنین رویکردی را دنبال می‌کنند، هشدار دهند تا حرمت همنشینی تاریخی سبز و سفید و سرخ در پرچم پاک ایران نگه داشته شود.
کد خبر: ۸۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۷ 17 February 2010
عصر ایران نوشت:  اصل هجدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی می‌گوید: «پرچم‏ رسمي‏ ايران‏ به‏ رنگ‌هاي‏ سبز و سفيد و سرخ‏ با علامت‏ مخصوص‏ جمهوري‏ اسلامي‏ و شعار "الله‏ اكبر" است‏.» با این حال، گویا برخی پرچم ایران را با رنگ‌های کنونی دوست ندارند؛ این را می‌توان از دستکاری‌های مکرر در رنگ پرچم ایران، آن هم در آیین‌های رسمی، به وضوح دریافت.

اولین بار، در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید ایرنا این اتفاق افتاد؛ روز ششم بهمن، وقتی این مراسم در عالی‌ترین سطح و با حضور رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، همگان با تعجب دیدند که در بنر پس‌زمینه جایگاه سخنرانی، رنگ سبز پرچم ایران ناپدید شده و جای خود را به رنگ آبی داده است.



هر چند این موضوع، قابل گذشت به نظر نمی‌رسید اما می‌شد آن را ناشی از خطای چاپ دانست و با چاشنی بی‌دقتی مسئولان برگزاری مراسم توجیه کرد و به موضوع دامن نزد.

چند روز بعد از این ماجرا، رئیس‌جمهور در جمع اعضای ستاد برگزاری ستاد دهه فجر سخنرانی داشت؛ در بنر پشت سر او نیز این بار پرچم ایران نقش بسته بود اما در حالی که رنگ‌های سرخ و سفید آن، کاملاً مشهود و متعارف بودند، رنگ سبز، بی آن‌که لزومی داشته باشد، به یک نوار باریک تبدیل شده بود که آن هم در ادامه پرچم و در فضای آبی رنگ پس زمینه محو  می‌شد.



اما کنفرانس مطبوعاتی رئیس‌جمهور با خبرنگاران داخلی و خارجی، باز هم محلی برای آبی کردن سبز پرچم ایران بود؛ آن هم در برابر دوربین‌های رسانه‌های جهان!

تصاویر منتشره از این کنفرانس حاکی از آن است که این بار نیز سبز پرچم، جای خود را به رنگ کدری از آبی داده است.
به راستی آیا می‌توان این بار نیز موضوع را با اشکالاتی مانند تداخل رنگ‌ها در چاپ و بی‌دقتی و نظایر اینها توجیه کرد و مثلاً گفت که رنگ سبز چاپخانه طرف قرارداد، تمام شده است؟!



درست است که رنگ سبز در ایام انتخابات و حوادث پس از آن، به عنوان نماد یک جریان سیاسی مطرح شد ولی مطمئناً استفاده از یک رنگ توسط یک جریان، آن رنگ را به انحصار آنها درنمی‌آورد و مشخصاً در موضوع حساسی مانند پرچم که نماد ملی یک کشور است، نمی‌توان حاشیه‌های سیاسی و جناحی را وارد ماجرا کرد.

گذشته از اینها، رنگ سبز در فرهنگ ایرانیان، نمادی از اسلام و اهل بیت ـ علیهم‌السلام ـ است که ارزشی فراتر از سیاست‌بازی‌های متعارف دارد.

پرچم ایران با همه رنگ‌های زیبایش، متعلق به همه ایرانیان است و تا همه ایرانیان تصمیم نگیرند، کوچکترین تغییری در آن، غیرممکن است و البته خطایی نابخشودنی.

از ریاست محترم جمهور به عنوان کسی که برای پاسداشت قانون اساسی، به قرآن مجید سوگند خورده است، انتظار می‌رود نسبت به این موضوع که با تکرار شدنش حساسیت‌زا می شود، واکنش نشان دهند و به افرادی که چنین رویکردی را دنبال می‌کنند، هشدار دهند تا حرمت همنشینی تاریخی سبز و سفید و سرخ در پرچم پاک ایران نگه داشته شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۰
من یک طراح و گرافیست هستم که تجربه کافی در زمینه چاپ و چاپخانه دارم. چنین چیزی که شما در خبرتان به عنوان اشتباه چاپی نوشته اید ممکن نیست روی دهد. دلیل آن را عرض می کنم:
اگر موضوع چاپ تصویری از نوع 4 رنگ یعنی CMYK باشد که استاندارد دستگاه های چاپ افست است با تغییر یک رنگ در چاپ یا کم و زیاد کردن یک رنگ در دستگاه چاپ رنگهای ترکیبی دیگر نیز تغییر می کنند مثلا رنگ سبر در چاپ افست از رنگ "سایان + زرد" تشکیل می شود که بسته به درخشش رنگ سبز گاهی هم کمی "ماژنتا" در آن وجود دارد و رنگ سرخ پرچم ایران از دو رنگ "ماژنتا + زرد" تشکیل شده است . حال اگر شما بخواهید رنگ سبز پرچم ایران را در هنگام چاپ مایل به آبی کنید باید مقدار جوهر زرد را کم کنید که این امر باعث تغییر رنگ قرمز پرچم نیز خواهد شد در حالی که در تصویر دیده می شود رنگ سرخ پرچم همانی است که باید باشد و تنها رنگ سبز تغییر کرده است .
اما روش دیگر تغییر رنگ سبز روی کامپیوتر است که تجربه من نشان می دهد حتی ناشی ترین طراحان نیز چنین اشتباهی نمی کنند که رنگ سبز به آبی اطلسی تبدیل شود و بدون هیچ تردیدی به شما و همه هم میهنان عزیزم عرض می کنم که این کار آگاهانه و عمدی بوده است نه یک اشتباه.
و اما نکته پایانی اینکه توصیه ای به کسانی می کنم که بدون درک کافی از دانش تبلیغات دست به این کار های ناشیانه می زنند. در دنیای تبلیغات نباید مردم را کم شعور یا سطح پایین تصور نمود و شک نکنید چنین رفتاری نه تنها رنگ سبز زیبای پرچم ایران ر کمرنگ نخواهد کرد بلکه اگر تاکنون بسیاری از مردم ما نمی دانستند که رنگ سبز در بالای پرچم قرار دارد یا پایین آن ، از این پس این رنگ جایگاهی ویژه در ذهن مردم خواهد یافت.
قانون مداری ! شعار یا عمل؟؟
چه عجب شما هم فهمیدید !!
پرچم:
پرچم، نشان دهنده فرهنگ یک ملت است.
پرچم برای یک ملت نشان دهنده وحدت، تشخیص خودی از بیگانه و سرافرازی است.
هر کس، در هر جا که باشد، به پرچم خود احترام می‏گذارد.
پرچم یک کشور، نشان دهنده شرایط جغرافیایی،اعتقادات، فرهنگ و تاریخ ملت است.
پرچم، پارچه‏ای‏ست که معمولاً روی آن نقش‏ها و رنگ‏هایی برای نشان دادن یک مملکت و یا ملت می کشند. به پرچم، بیرق و درفش هم می‏گویند.رنگ‏های پرچم‏های کشورها، متفاوت است. هر رنگ یک معنی دارد. گاهی اوقات این معنی، در بین مردم یک کشور با مردم یک کشور دیگر فرق دارد.
مثلاً در پرچم‏های کشورهای اسلامی اغلب رنگ سبز وجود دارد.این رنگ نشان می‏‏دهد که مردم آن کشور مسلمان هستند.

پرچم ایران: مستطیل شکل است و سه رنگ دارد. رنگ سبز در بالا، سفید در وسط و سرخ در پایین قرار دارد، کلمه الله هم در وسط قرار داد.
رنگ سبز، نشانه اعتقاد ما به دین اسلام است. این رنگ، در پرچم بیشتر کشورهای اسلامی دیده می‏شود.
سفید، نشانه علاقه ما به صلح و آرامش است.
سرخ، یعنی آنکه ما از استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی خود تا آخرین قطره خونمان دفاع می‏کنیم.
شعارالله اکبر: این شعار، 22بار با خط معروفی به نام خط بنائی نوشته شده تا 22 بهمن 1357، یعنی روز پیروزی انقلاب اسلامی را به یادمان بیاورد.

رنگ آبی در پس زمینه پرچم شیطان بزرگ نمی تواند جایگزین رنگ معنویت و اعتقاد اسلامی ملت ایران شود.
اگر این حرکت خطرناک ناشی از گزینش رنگ سبز توسط عده ای در انتخابات اخیر باشد،بسیار کودکانه است. اگر این روش باب شود احتمالا در انتخابات آتی بعضی منحرفین بیایند و "آب" را نماد خود قرار دهند،آنوقت لابد مجبوریم "نفت کوره" بنوشیم!
چقدر شما عقده ایی هستین
اون طراح باید دقت می کرد و از فیلتر مناسب استفاده می کرد تا موقع چاپ بنر رنگ سبز این شکلی نشه
واقعا متاسفم
از بچگی به ما یاد داده بودند رنگ سبز پرچم کشور عزیزمان به یاد شهداست. کجایید ای شهیدان خدایی...
آدم ياد پرچم همسايه محترم شمالي ميفته!!!
احترام امامزاده به متولي اش است
سبز.سفید و قرمز سه رنگ پرچم ماست

پرچم زیبای ما زیباترین پرچم هاست

سلام میدیم به پرچم ما بچه های ایران

دوست داریم پرچم خود هم از دل و هم از جان
اگر دقت کنید در هر سه تصویری که منتشر کردید پرچم سه رنگ ایران کنار سخنران قرار داره و رنگ سبز اون به خوبی مشخصه. حالا اینکه توی این بنرها از رنگ آبی در پیش زمینه استفاده شده و کل بنر رو تحت تأثیر رنگ خودش قرار داده موضوع پیش پاافتاده ایه که بنظر قصد و غرضی توش دیده نمی شه.
پس این کفن پوشانی که دم به دقییقه زمان خاتمی میامدند بیرون کجا هستند
گذشته از این ها ، رنگ سبز در فرهنگ ایرانیان ، نمادی از اسلام و اهل بیت علیهم السلام است که ارزشی فراتر از سیاست بازی های متعارف دارد.
من به عنوان یک گرافیست و ناظرچاپ باید بگم عکس اول با بی توجهی طراح و مسئول چاپ در تنظیم رنگ ها دچار این مشکل شده ولی مشکل رنگ آبی در دو عکس دیگر وجود ندارد و این فقط فید شدن پرچم در زمنه آبی آسمان است و یک تکنیک طراحی است
تذكر خوبي است. دقت شما قابل تقدير است.
دیگه هیچ اتفاقی عجیب نیست!
احتمالا آب درياي خزر ريخته شده روي پرچم
پرچم به اون گندگی بغل دست احمدی نژاده به رنگ سبز و سفید و قرمز
حالا شما گیر دادید به اون پرده پشت سرش؟
وقتی اینجور مطالب رو مبخونم فکر میکنم که واقعا احمدی نژاد هیچ ایراد دیگه ای نداره که شماها به این چیزاش گیر میدین.
اگر دردم یکی بودی چه بودی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سبز سبز است حتی اگر سبزی باشد!
بعد میگن چرا عرب ها به خلیج همیشه فارس میگن خلیج ... !
پرچم ايران هميشه سبز و سرخ وسفيد خواهد بود
تند نشو . درست است الان دارم ميبينم آبي زدند . تازه اينكه ريگي تو كفش وزير تبليغات چيزي هست يا نه نميدانم اما آرايش فضاي سالن را كه رئيس جمهور انجام نميدهد . و آيا مطمئن هستيد ايشان هيچ عكسالعملي نشان نداده‌اند؟
گروهي كه حتي طاقت رنگ سبز پرچم ملي كشور رو ندارند چه طور ميتونند معترضين رو تحمل كنند! تازه جالب تر اين كه رنگ سبز پرچم، نماد دين و آيين اسلام هست!
جلوي ضرر رو از هر جا بگيري منفعته! پيشنهاد من اينه كه كلا يه پرچم بي رنگ درست كنند تا يه وقت به خاطر سوء استفاده در آينده مجبور نشند رنگ ها رو دونه دونه حذف كنند!!!
باز هم بگيد تو كشور بحران وجود نداره!! بابا به رنگ پرچم چي كار داريد اون كه ديگه نماد تقدس و اسلامه!
نماينده هاي محترم مجلس اگه حالشو داريد اگه وقتشو داريد اگه مصلحت ايجاب ميكنه اگه باعث سوء استفاده دشمن و رسانه هاي غربي نميشه اگه باعث پايين اومدن قيمت نفت نميشه اگه باعث بالاتر رفتن نرخ تورم نميشه لطفا يه بيانيه اي يه تذكر كوچولويي مرحمت بفرماييد!!
حتما برگزار كنندگان عزيز استقلالي بودند فرصت رو مغتنم ديدند!!!
تغيير نام بعضي از غذاها در منوي مراسم هاي فوق: قرمه آبي با پلو ، آبي پلو با ماهي، پيتزاي آبي جات با فلفل دلمه آبي ، سالاد فصل با خيار آبي و ...
برگ درختان سبز در نظر هوشیار
هر ورقش دفتریست معرفت کردگار
فقط مونده بود رنگ پرچمو عوض کنند. فردا و پس فردا کشورو عوض می کنند
اگر بايد آبي شود بگذار بشود به نظر من قرمز اون رو هم بردارن و اونم آبي بكنن اينطوري بهتره عين پرچم كشور دوست و همسايه روسيه مي شيم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر