بازدید 10297

تمام حواشی دامنه‏دار دربی 68 پایتخت

درحالي كه فقط يك جايگاه بين هواداران استقلال و پرسپوليس در طبقه اول فاصله بود با حمله هواداران پرسپوليس اين قسمت به تسخير آنها در آمد و در مقابل نيز در طبقه دوم كه سه جايگاه فاصله بين هواداران دو تيم بود، استقلالي ها با حمله به آنجا دو جايگاه را از آن خود كردند.
کد خبر: ۸۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۶ 03 February 2010
هواداران تيم هاي پرسپوليس و استقلال از صبح زود به سمت ورزشگاه آزادي حركت كرده اند. بليت فروشي اين بازي از ساعت 7 صبح آغاز شده و قرار است 75 هزار قطعه بليت فروخته شود. شماري از هواداران شهرستاني دو تيم از شب گذشته در محوطه بيروني ورزشگاه آزادي حضور داشته اند.

به گزارش فارس؛ با توجه به اينكه هواداران دو تيم پرسپوليس و استقلال از ساعات ابتدايي صبح امروز راهي ورزشگاه آزادي شده بودند، دقايقي قبل از ساعت 10:30 ظرفيت طبقه اول تكميل شد.  ظرفيت طبقه اول تقريبا 40 هزار نفر است.

* ماموران نيروي انتظامي قبل از ورود هواداران به ورزشگاه آنها را بازرسي بدني مي‏کردند.

* طبق اعلام قبلي هيچ يك از هواداران حق آوردن كبوتر به ورزشگاه را ندارند و تاكنون كبوتري در آزادي مشاهده نشده است.

* تاكنون طبقه دوم ورزشگاه آزادي پر نشده است و هواداران در حال ورود به ورزشگاه هستند.

* در طبقه پايين نزديك به چهار هزار نفر جاي خالي در جايگاه استقلالي ها وجود دارد، اما جايگاه پرسپوليسي ها پر شده است.

* پوستر بازيكناني چون نبي ا... باقري ها و سياوش اكبرپور در ورزشگاه نصب شده است.

* در بيرون ورزشگاه از ازدحام هواداران دو تيم جلوگيري شده است. از پرچم فروشان نيز خبري نيست.

* هواداران سرخابي از شهرستان هاي مختلف از قبيل اهواز، نظر آباد، اصفهان، شيراز، مشهد، كاشان، خرم آباد، يزد، كرج، اراك، قائمشهر، گرگان، قوچان، آبادان و .... در ورزشگاه آزادي حضور پيدا كرده اند.

* پرچم بزرگي در ورزشگاه آزادي نصب شده كه عكس واعظ آشتياني و صمد مرفاوي در آن نقش بسته است و روي آن نوشته شده، مديرعاملي مردمي و صمد با معرفت.

* عكس بزرگي از فرهاد مجيدي در جايگاه هواداران استقلال نصب شده است.

* عكس بزرگي از هنگام ورود تاريخي امام خميني(ره) به ايران در ورزشگاه نصب شده تا بازيكنان دو تيم قبل از ورود به زمين به امام راحل(ره) اداي احترام كنند.

* تعدادي از افراد ناشناس در بيرون از درب‌هاي ورودي ورزشگاه آزادي بليت‌هاي VIP در اختيار داشتند كه آنها را به قيمت‌هاي 25 تا 30 هزار تومان به فروش مي رساندند. در زمينه بازار سياه به غير از بليت جايگاه ويژه بر خلاف بازي هاي گذشته، بازار سياه بليت هاي عادي وجود نداشت و ماموران حراست سازمان تربيت بدني با لباس هاي شخصي نحوه خريد و فروش بليت را با جديت كنترل مي‌كردند.

*جلوي درب ورودي به تونل ورزشگاه آزادي تعدادي از كارشناسان حقوق و چند قاضي به صورت سيار مستقر شده‌اند تا در صورت بروز تخلفي از سوي تماشاگران با آنها به صورت قانوني برخود كنند.

* بر خلاف دربي هاي گذشته بيرون ورزشگاه آزادي خلوت است و همين موضوع تعجب برخي از خبرنگاران را در پي داشته چرا كه حال و هواي دربي 68 در ميان تماشاگران سرخابي ها متفاوت تر از قبل است و مانند بازي هاي قبلي ازدحام گسترده از سوي هواداران دو تيم در محوطه بيروني ورزشگاه ديده نمي شود.

*در بيرون از ورزشگاه ماموران يگان ويژه زيادي مستقر شده اند و مسايل امنيتي را به دقت زير نظر دارند.

*تعدادي از ماموران شهرداري و وزارت بهداشت در محوطه بيروني ورزشگاه آزادي حضور دارند و با دستفروشاني كه اغذيه ناسالم به تماشاگران مي دهند، به شدت برخورد مي كنند و با دقت مسايل بهداشتي را زير نظر دارند.

* امير حسين صادقي قبل از آنكه كاروان آبي پوشان هتل المپيك را ترك كرده و به ورزشگاه آزادي برود، پس از شنيدن تركيب ثابت استقلال و بعد از آنكه متوجه شد كه نام وي در فهرست يازده نفره تيمش برابر پرسپوليس حضور ندارد، قهر كرد و اردوي تيم را ترك كرد. پس از قهر صادقي، يكي از مسئولان استقلال به سراغ صادقي رفت و با جلب رضايت، اين بازيكن را بار ديگر به اردو بازگرداند.

* هواداران دو تيم پرسپوليس و استقلال با سر دادن شعار "فوتبال تباني نمي خواهيم نمي خواهيم " اعتراض خود را نسبت به تساوي شدن ديدارهاي گذشته دو تيم نشان دادند.

* استقلالي ها ساعت 13 وارد ورزشگاه آزادي شدند و 15 دقيقه بعد نيز بازيكنان پرسپوليس به ورزشگاه آمدند.

* عزيز محمدي از ساعت 9 صبح در ورزشگاه حضور داشت و عليپور نيز ساعت 13 وارد ورزشگاه شد.

* درحالي كه فقط يك جايگاه بين هواداران استقلال و پرسپوليس در طبقه اول فاصله بود با حمله هواداران پرسپوليس اين قسمت به تسخير آنها در آمد و در مقابل نيز در طبقه دوم كه سه جايگاه فاصله بين هواداران دو تيم بود، استقلالي ها با حمله به آنجا دو جايگاه را از آن خود كردند.

* كوتو‌له‌هاي استقلال در مسابقه قبل از دربي موفق شدند با نتيجه يك بر صفر كوتو‌له‌هاي پرسپوليس را شكست دهند. ابراهيم رحمتي تك گل بازي را به ثمر رساند تا استقلال پيروز شود.

شيرزاد عظيمي، بازيكن استقلال در نيمه دوم با دريافت كارت قرمز از زمين مسابقه اخراج شد.

وي پس از دريافت كارت قرمز، عصبي شد و پيراهن خود را به زمين كوبيد كه در همين هنگام هواداران استقلال شعار دادند " بازيكن با غيرت همينه همينه " و از وي حمايت كردند. در ديدار رفت كوتو‌له‌هاي پرسپوليس به پيروزي رسيده بودند.

* ميثم بائو هم درباره قهرش از اردوي پرسپوليس به دليل قرار نگرفتن در فهرست 18 نفره گفت: من هرگز قهر نكرده ام و اين شايعه صحت ندارد.

وي ادامه داد: با تصميم كادر فني از فهرست 18 نفره براي ديدار با استقلال كنار گذاشته شدم و به نظر آنها احترام مي گذارم. بعد از اين مسابقه با قدرت در تمرينات پرسپوليس شركت مي كنم تا بتوانم بار ديگر در تركيب ثابت براي تيم خود بازي كنم.

بائو تاكيد كرد: براي ايجاد آرامش بيشتر پرسپوليس هيچ حرفي نمي زنم و به نظرات كادر فني احترام مي گذارم.

* هواداران دو تيم پرسپوليس و استقلال با توجه به پخش نوحه از بلند‌گوهاي آزادي به سينه‌زني و عزاداري براي امام حسين(ع) پرداختند.

* دروازه‌بانان دو تيم يعني وحيد طالب‌لو و عليرضا حقيقي با مربيان خود براي گرم كردن وارد زمين شدند.

* ابتدا اين تيم استقلال بود كه براي گرم كردن خود وارد زمين شد. بازيكنان استقلال سمت هواداران خود رفتند. دقايقي پس از ورود استقلالي‌ها به زمين نيز پرسپوليسي‌ها براي گرم كردن خود وارد چمن شدند.

* در حالي كه دو تيم در حال گرم كردن خود بودند اسكوربورد ورزشگاه آزادي تمرين پرسپوليس در امارات را پخش مي‌كرد.

* در جايگاه هواداران استقلال كه نزديك جايگاه خبرنگاران است، شماري از هواداران اين تيم با يكديگر درگير شدند.

* در حالي كه امروز اجازه ورود كبوتر به ورزشگاه آزادي داده نشده بود هواداران دو تيم از بالن‌هاي كوچك استفاده كردند.

* تماشاگران استقلال بارها صمد مرفاوي را به شدت تشويق كردند.

* هواداران تيم استقلال براي دقايقي عليه پرسپوليس شعار دادند.

* بلندگوهاي ورزشگاه آزادي در حال پخش سرودهاي انقلاب است.

* مجتبي شريفي رئيس كميته انضباطي از ساعت 13:30 در ورزشگاه آزادي حضور پيدا كرده است.

* هاشم‌بيك‌زاده، بازيكن مصدوم استقلال با لباس شخصي در ورزشگاه آزادي حاضر است.

* هواداران تيم استقلال كه در دربي گذشته حضور در روبروي جايگاه را حق خود مي‌دانستند و به دليل عملي نشدن اين موضوع به سازمان ليگ معترض شده بودند امروز نيز به محل استقرار هواداران پرسپوليس در روبروي جايگاه معترض شدند. آنها اين اعتراض را به مجتبي شريفي رئيس كميته انضباطي اعلام كردند و شريفي با آرامشي خاص با آنها به صحبت پرداخت و آنها را قانع كرد.

*قبل از شروع مسابقه تيم هاي پرسپوليس و استقلال از سوي مسئولان دو باشگاه از پيشكسوتان تجليل به عمل آمد. از پرسپوليس محمد پنجعلي،حميد جاسميان،‌مجتبي محرمي، ابراهيم آشتياني، فرشاد پيوس و همايون بهزادي تقدير شدند و از پيشكسوتان استقلال ناصر حجازي، منصور پورحيدري، حميد فرزام نيا، نصراله عبدالهي و محمدرضا عادلخاني مورد تقدير قرار گرفتند.

*مجتبي محرمي از جمله بازيكنان پرسپوليس بود كه مورد تجليل قرار گرفت. تماشاگران با تجديد خاطرات گذشته به شدت اين بازيكن را تشويق كردند از وي خواستند در ديدار با استقلال به ميدان بيايد.

*عادل فردوسي پور هنگام رويارويي با حبيب كاشاني، مورد استقبال سرپرست باشگاه پرسپوليس قرار گرفت. كاشاني گزارشگر بازي را در آغوش گرفت.

*واعظ آشتياني، مديرعامل استقلال و حبيب كاشاني استقبال گرمي از همديگر داشتند. آنها براي دقايقي با هم صحيت كرده و با روبوسي ارتباط صميمي خود را به تماشاگران نشان دادند.

*30 دقيقه قبل از شروع مسابقه حبيب كاشاني به سمت هواداران پرسپوليس رفت و به شدت مورد تشويق آنها قرار گرفت. در مقابل واعظ آشتياني نيز به سوي تماشاگران استقلال رفت و آنها نيز مديرعامل خود را مورد تشويق قرار دادند.

*مجتبي شريفي در گفت و گو با فارس، درباره اعتراض هواداران استقلال به حضور هواداران پرسپوليس روبروي جايگاه اظهار داشت: ‌هواداران استقلال حق دارند به اين موضوع معترض باشند تيم ميزبان هميشه حق دارند ظرفيت بيشتري از ورزشگاه را در اختيار داشته باشد.

وي افزود: البته اين بازي پرسپوليس ميزبان است و هواداران به طور قانوني روبروي جايگاه نشسته‌اند اما ا ين موضوع حل شده است و از بازي‌هاي آينده اگر استقلال ميزبان باشد، روبروي جايگاه در اختيار هواداران اين تيم قرار مي‌گيرد و اين موضوع را هم از طريق رسانه‌ها اعلام مي‌كنيم تا جا بيفتد.

* علي سعيدلو در اواسط نيمه اول به ورزشگاه آزادي آمد.

ظرفيت ورزشگاه آزادي در ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و آزادي پر نشد و 70 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي حضور دارند.

* عزيزمحمدي از حب درويش پسري كه باحركات انفرادي هواداران را مشغول كرده بود، تقدير كرد.

* اميرواعظ آشتياني دسته گل بزرگي را بين هواداران استقلال پرتاب كرد.

* علي دايي وقتي وارد زمين شد، به سمت هواداران پرسپوليس در روبروي جايگاه رفت و به شدت از سوي آنها تشويق شد.

* بازيكنان تيم پرسپوليس به هنگام ورود به زمين عكس بزرگي از مرحوم مجيد سبزي را به همراه خود داشتند.

* نصرالله عبدالهي يكي از پيشكسوتان استقلال كه امروز مورد تقدير قرار گرفت دسته گل خود را ميان هواداران استقلال انداخت.

* در حالي كه آرش برهاني از روي نيمكت بازي را تماشا مي‌كند هواداران استقلال عكس بزرگي را از در دست داشتند.

* به دليل نامعلوم قبل از شروع بازي هواداران استقلال به شدت عليه نيروي انتظامي شعار دادند.

* يكي از خبرنگاران در حالي كه جايگاه خبرنگاران روز شلوغي پشت سر مي‌گذارد به همراه پسرش در جايگاه حضور پيدا كرده است.

* قبل از شروع بازي باتوجه به ميزبان بودن استقلال علي دايي ومحمود خوردبين به همراه ديگر اعضاي كادر فني پرسپوليس به سمت نيمكت استقلال رفتند.

* همچنين تمامي بازيكنان استقلال به غير از جانواريو به سمت علي دايي رفته واز وي رخصت گرفتند.

* هواداران استقلال بعد از به ثمر رسيدن گل به شدت عليه علي دايي شعار دادند.

* فريادهاي علي دايي در جريان بازي در نيمه اول و در كنار زمين در صحنه اي كه مشكوك به خطا بود جالب توجه بود.

* سياوش اكبرپور و حسين بادامكي با دريافت كارت زرد سه اخطاره شدند و بازي هاي بعدي تيم هاي خود را از دست دادند.

* هواداران استقلال عليه حقيقي شعار دادند.

* در جايگاه ويژه افراد مشهوري چون، مهدي تاج، مسعود زريبافان، محمد حسين نژاد فلاح، علي انصاري، افشين قطبي، كفاشيان، بيوتر، واعظ آشتياني، حبيب كاشاني، سعيدلو و سجادي حضور دارند.

* اين ديدار در نيمه اول يك بر يك به پايان رسيد.

* پس از گلزني نوروزي يكي از تماشاگران پرسپوليس از خوشحالي غش كرد و به روي زمين افتاد. نيروهاي امداد كه در ورزشگاه آزادي حضور داشتند با كمك تني چند از خبرنگاران صدا و سيما وي را به آمبولانس انتقال داده و اين هوادار راهي بيمارستان شد.

*در بين دو نيمه محمود خوردبين، سرپرست پرسپوليس به سمت مسعود عنايت رفت و براي دقايقي با رئيس كميته داوران صحبت كرد.

*حبيب كاشاني، سرپرست باشگاه پرسپوليس بين دونيمه به رختكن پرسپوليس رفت و با بازيكنان صحبت كرد.

*عزيز محمدي، رئيس سازمان ليگ بين دو نيمه هنگامي كه قصد ورود به رختكن را داشت با طعنه برخي خبرنگاران روبرو شد. تعدادي از خبرنگاران در سكوهاي پايين جايگاه ورزشگاه آزادي به محمدي گفتند كه آيا براي مساوي شدن نتيجه دربي 68 به رختكن داوران مي رود كه رئيس سازمان ليگ در واكنش به آنها گفت: اين موضوع صحت ندارد و مطمئن باشيد بازي با تساوي به پايان نمي رسد و همچنان دربي 68 گل خواهد داشت.

* دروازه بان و مدافع پرسپوليس در جريان بازي با استقلال به طور لفظي درگير شدند كه با وساطت باقري و فرياد وي بر سر رضايي غائله پايان يافت. در جريان بازي وقتي در صحنه اي حقيقي به شيث رضايي بابت دفاع بدش معترض شد بين اين دو بازيكن درگيري لفظي شديدي شكل گرفت اما كريم باقري با دخالت به موقع مانع از ادامه درگيري شد.

* در اواسط نيمه دوم هواداران دو تيم عليه سعيد مظفري زاده به شدت شعار دادند.

* هواداران دو تيم در دقيقه 80 بازي در اعتراض به تساوي دو تيم شعار " بازهم يك يك شد " اعتراض خود را نشان دادند؛ اما در پايان پرسپوليس پيروز ميدان شد.

* هواداران استقلال كه از باخت مقابل پرسپوليس ناراحت بودند پس از پايان بازي با سردادن شعار عليه مرفاوي و واعظ آشتياني اعتراض خود را نشان دادند و امير قلعه‌نويي را به شدت تشويق كردند. استقلالي‌ها مي‌گفتند: دواي درد آبي، رفتن آشتياني. آنها سپاهان را هم تشويق كردند.

* از سوي ديگر هواداران پرسپوليس كه به شدت از اين پيروزي خوشحال بودند حاضر به ترك ورزشگاه نبودند. آنها پس از به ثمر رسيدن گل پرسپوليس به شدت علي دايي را تشويق كردند.

* عليرضا حقيقي پس از پايان بازي از جايگاه ويژه بالا رفت و در بين هواداران استقلال قرار گرفت. هواداران استقلال كه از باخت ناراحت بودند با دروازه‌بان پرسپوليس درگيري فيزيكي پيدا كردند در همين حين يكي از مامورين حراست از حقيقي خواست جايگاه را ترك كند اما حقيقي به جاي توجه به حرف اين مامور با مشت به صورت وي كوبيد.

* واعظ آشتياني در حالي كه هنوز به پايان بازي باقي مانده بود پس از به ثمر رسيدن گل دوم پرسپوليس ورزشگاه آزادي را ترك كرد.

* هواداران استقلال كه از باخت مقابل پرسپوليس ناراحت بودند هنوز بازی به پايان نرسيده بود كه سنگ‌هاي بزرگي را به سمت چمن پرتاب كردند.

* پس از پايان بازي علي دايي كه به شدت از پيروزي پرسپوليس خوشحال بود، گريه كرد.

* پس از پايان بازي يكي از هواداران پرسپوليس قصد داشت به سمت علي دايي برود اما ماموران نيروي انتظامي مانع از رسيدن اين هوادار به علي دايي شد.

*هواداران استقلال به شدت عليه مرفاوي و آشتياني شعار دادند.

* ديدار پرسپوليس و استقلال با نتيجه 2 بر يك به نفع سرخ‌پوشان به پايان رسيد و در پايان مسابقه هواداران آبي‌پوش به شدت عليه مديرعامل خود شعار دادند.

آنها با دادن شعارهايي: "واعظ حيا كن استقلال را رها كن " و " دواي درد آبي؛ رفتن آشتياني " خواهان جدايي مديرعامل استقلال از اين تيم شدند. آنها عليه مرفاوي هم شعار دادند و قلعه نويي را تشويق كردند.

* حبيب كاشاني در پايان بازي به جاي واعظ آشتياني به رختكن استقلال رفت و صمد مرفاوي سرمربي آبي‌پوش‌ها را در آغوش گرفت.
كاشاني خطاب به بازيكنان استقلال گفت كه آنها بازي خوبي را انجام داده‌اند و ابراز اميدواري كرد در بازي‌هاي بعدي نتيجه بگيرند.

* هواداران استقلال از دوربين برنامه نود خواستند به سمت آنها بروند تا حرف دلشان را از طريق اين برنامه تلويزيوني به گوش مسئولان برساند.

*پرسپوليس در دربي 68 موفق شد با نتيجه 2 بر يك استقلال را شكست دهد.

هواداران پرسپوليس كه پس از اين پيروزي با جشن و پايكوبي قصد ترك ورزشگاه راداشتند در محوطه داخلي ورزشگاه با هواداران استقلال روبرو شدند كه اين رويارويي به درگيري فيزيكي ختم شد.

تعدادي از هواداران استقلال كه از اين شكست ناراحت شده بودند به سمت هواداران پرسپوليس حمله كرده و درگيري جدي شد. تعدادي از درگير شوندگان چاقو در دست داشتند. همين موضوع باعث شد كه ماموران حراست و يگان ويژه كه مسئوليت امنيت كنار زمين را داشتند به يكباره به بيرون آمده و از شدت درگيري‌ها جلوگيري كنند.
در اين درگيري چند هوادار دستگير شد.

*هواداران استقلال با شعار " مديرعامل دروغگو نمي‌خواهيم " عليه واعظ آشتياني شعار دادند.

* تماشاگران پرسپوليس كه از پيروزي تيم‌شان برابر استقلال خوشحال بودند، در خيابان‌هاي تهران به جشن و پايكوبي پرداختند. هواداراني كه به استاديوم آزادي رفته بودند نيز در راه بازگشت پيروزي تيم‌شان را جشن گرفتند.

* پس از پايان بازي پدر عليرضا حقيقي در حالي كه از ميان هواداران مي‌گذشت تا بتواند پسر خود را بعد از پايان بازي ببيند، با شماري از هواداران استقلال درگيري فيزيكي پيدا كرد. شدت درگيري به حدي بود كه وي از سوي ماموران حراست دستگير شد.

پدر حقيقي به دادگاهي كه در تونل ورزشگاه آزادي براي رسيدگي به اغتشاشات هواداران اختصاص دارد منتقل شد و پس از پايان نشست خبري، علي دايي و حبيب كاشاني براي آزادي وي به اين دادگاه رفتند و در نهايت پدر دروازه بان پرسپوليس را آزاد كردند.

* معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام كرد: بازي دو تيم پرسپوليس و استقلال در امنيت كامل برگزار شد و بين 10 تا 15 نفر در ارتباط با فروش بليط و درگيري بيرون از ورزشگاه دستگير شدند.

سرهنگ محسن خانچرلي گفت: در بازي امروز دو تيم مطرح پايتخت مورد خاصي نداشتيم و بازي در امنيت كامل و بدون هيچ مشكلي برگزار شد. همكاري تماشاگران با پليس خوب بود، چند نفر از دستگير شدگان به دليل فروش بليط تقلبي و بازار سياه دستگير شده‌اند.

سرهنگ خانچرلي افزود: عده‌اي از تماشاگران نيز به دليل درگيري فيزيكي توسط مأموران پليس دستگير شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی