بازدید 8669
توضیحات عجیب در خصوص قطع آب، برق و گاز خوابگاه دانشجویان؛

برای هر دانشجوی خوابگاهی ماهی ۱.۵ میلیون تومان در ماه هزینه می‌کنیم!

بر اساس توافقی که با دانشجویان و نمایندگان آنان شده بود، بنا شد که دانشجویان خوابگاه‌های مذکور ظرف مدت یک هفته نسبت به تخلیه خوابگاه‌های قبلی و اسکان در خوابگاه‌های جدید که حتی از امکانات بیشتری برخوردارند، اقدام نمایند که به رغم فراهم شدن وسیله حمل و نقل، متأسفانه این جابجایی توسط دانشجویان انجام نشد.
کد خبر: ۸۴۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 15 October 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارددر پی انتشار اخباری عجیب از یکی از خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مسئولان این دانشگاه توضیحاتی ارائه کردند که حاوی نکات عجیب‌تری است؛ آنقدر عجیب که می‌تواند موضوع بررسی‌های مسئولان قرار گیرد!
 
به گزارش «تابناک»، پس از آنکه خبر رسید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای مجاب کردن دانشجویان ساکن یک خوابگاه، ابتدا اینترنت، غذا و سرویس ایاب و ذهابشان را قطع کرده‌اند و وقتی نتیجه نگرفتند، اقدام به قطع آب، برق و گاز این خوابگاه نمودند، ماجرا اینقدر عجیب بود که باور پذیر به نظر نمی‌رسید.

رویدادی که کمی بعد با انتشار تصاویرِ خوابگاه فرو رفته در تاریکی، واقعی بودنش بر همگان مسجل شد تا انبوه سؤالات بی پاسخ را بیافریند؛ سؤالاتی که مسئولان این دانشگاه را بر آن داشت با انتشار اطلاعیه‌ای، به آن‌ها پاسخ دهند، غافل از آنکه این توضیحات، حاوی مسائل عجیب تری است که به خلق پرسش‌های جدیدی منجر می‌شود.
 
برای هر دانشجوی خوابگاهی ماهی ۱.۵ میلیون تومان در ماه هزینه می‌کنیم!

ابتدا توضیحات روابط عمومی این دانشگاه را که با عنوان " «خوابگاه دانشجویان Ph.D»؛ واقعیت ماجرا چیست؟ " منتشر شده و از زبان دکتر مهدی کدخدازاده، معاون دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه است، بخوانید؛

دکتر مهدی کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص در خواست عده‌ای معدود از دانشجویان Ph.D برای اسکان در خوابگاه‌ها توضیح داد: بر اساس ماده ۲۵ آیین نامه اسکان دانشجویان ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه تعهدی در قبال اسکان دستیاران، دانشجویان دکترای تخصصی و دانشجویانی که تحصیلات آن‌ها بیش از زمان مقرر طول کشیده است، ندارد و این موضوع بار‌ها در دفترچه کنکور نیز به داوطلبان اعلام شده است.

وی ادامه داد: اما با حمایت‌های ریاست دانشگاه سه خوابگاه برای امکان این گروه اختصاص یافته و برای اسکان این دانشجویان، از ظرفیت سایر خوابگاه‌ها نیز استفاده شده است.

کدخدازاده گفت: در حالی که بیش از ۲ ماه از اعلام مدیریت دانشجویی برای تخلیه خوابگاه‌های «بیگ محمدی» و «شهید رحیمی» می‌گذرد، و از طرفی دیگر بدلیل فرسودگی این دو خوابگاه و نیاز اساسی به بازسازی تأسیسات، آب و برق و علیرغم اطلاع قبلی، عده‌ای از دانشجویان از تخلیه خوابگاه امتناع کردند و بدون هیچ دلیل موجه و قانونی موجب اختلال در امور خوابگاه‌های دانشگاه شده‌اند.

دکتر کدخدازاده اذعان داشت: این در حالی است که بر اساس توافقی که با دانشجویان و نمایندگان آنان صورت گرفته بود، بنا شد که دانشجویان خوابگاه‌های مذکور ظرف مدت یک هفته نسبت به تخلیه خوابگاه‌های قبلی و اسکان در خوابگاه‌های جدید که حتی از امکانات بیشتری در مقایسه با خوابگاه‌های قبلی برخوردار هستند، اقدام نمایند که علی رغم فراهم شدن وسیله حمل و نقل، متاسفانه این جابجایی توسط دانشجویان انجام نشد.

مهدی کدخدازاده اظهار داشت: علی رغم کمبود منابع مالی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متحمل بیش از ۷۰ میلیارد ریال بدهی، فقط برای دو در خوابگاه استیجاری مقطع تحصیلات تکمیلی شده است که به ازای هر دانشجو در خوابگاه استیجاری ماهانه بیش از ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان هزینه شده است و با وضعیت موجود اقتصادی، تداوم این روند برای دانشگاه غیر ممکن است.

وی تصریح کرد: با وجود همه این محدودیت‌های قانونی و مالی، ریاست دانشگاه بر حمایت از اسکان دانشجویان تأکید دارد و به همین منظور با دستور ایشان سه خوابگاه برای اسکان دانشجویان Ph.D در نظر گرفته شده است.

دکتر کدخدازاده گفت: دانشگاه باید در چارچوب مقررات و قوانین به تکالیف قانونی و اولویت‌های اسکان دانشجویان عمل نماید تا بتواند ظرفیت‌های خود را در اختیار تمام دانشجویان واجد شرایط قرار دهد که البته دانشگاه در مورد دانشجویان Ph.D فراتر از تعهدات قانونی خود عمل کرده است.
وی تأکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه در موضوع اسکان مربوط به دانشجویان ورودی نیمسال تحصیلی ۹۷ - ۹۸ است و ظرفیت‌های دانشگاه برای این گروه از دانشجویان نیز باید به خوبی تخصیص یابد.

هزینه ۱.۵ میلیون تومان در هر ماه به ازای هر دانشجو؟!

توضیحات ارائه شده توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فارغ از آنکه شرح مختصری از ماجرای رخ داده و چرایی تصمیماتی مانند قطع برق، آب و گاز خوابگاه دارد، حاکی از تصمیماتی صفر و صدی در این دانشگاه است؛ گاه اینقدر سهل گیرانه که حاضرند برای هر دانشجو مبلغی گزاف در هر ماه (حدود ۱.۵ میلیون تومان) هزینه کنند و گاه آنقدر سخت گیرانه که حتی در قصه‌های صاحب خانه‌های سختگیر و مستأجر نیز دیده نمی‌شود.

رفتار‌هایی که البته هر دو سوی آن‌ها محل ایراد و اشکال است. چه آنجایی که کوشیده‌اند با توسل به قوای قهریه دانشجویان را از خوابگاه بیرون کنند و چه در سمت دیگر که حاضر می‌شوند ۷ میلیارد تومان بدهی بالا بیاورند و به ازای هر دانشجوی خوابگاهی، معادل کرایه یک خانه در تهران، هزینه بپردازند. آن هم در شرایطی که احتمالا اگر در امور خرد و کلان این دانشگاه کنکاش کنیم، موارد بسیاری را خواهیم یافت که به دلیل فقدان و کسری بودجه، معطل مانده‌اند.

مسائلی که اگر بشنویم پیرو این اطلاعیه، در دستور بررسی دقیق مسئولان وزارت علوم قرار گرفته است، جای تعجب نخواهد داشت؛ ابهاماتی که اگر نبود ماجرای قطع برق و آب و گار خوابگاه‌ها و انتشار خبر آن، چه بسا افشا هم نمی‌شدند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
وقتی همه جا بخور بخوره . اینام هم بخور بخور راه انداختن ، حتی به دانشجوی بیچاره هم رحم نمیکنن
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
قطعا یک زد و بند مالی مشکوک در ان وجود دارد که بعدا معلوم میشود و ایکاش تابناک از نمایندگان دانسجویان نیز تحقیق و گزارش کند و اسناد و مدارک مالی و حقوقی را بصورت دقیق و کارشناسانه بررسی و گزارش دهد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
معلوم نیست این 1.5ملیون چجوری محاسبه شده !! اگر 1.5 میلیون خرج هر دانشجویی میشد الان دانشجویان در نهایت خوشی درس میخوندن در حالیکه همه میدونیم دانشجوها توی خوابگاه در
فلاکت زندگی میکنن. اگه مسئولین راست میگن ریز جزئیات این هزینه رو بگن تا بدونین چیا بودن که جمعشون شده 1.5 میلیون ؟ امیدوارم اینجوری نبوده باشه :
هزینه آب و برق و گاز به ازای هر دانشجو ماهانه: 20000 تومن (که برای مثلا 500 دانشجو در فقط یک ساختمان خوابگاهی میشه ماهی 10000000)
هزینه تنظیف خوابگاه به ازای هر دانشجو ماهانه: 5000 تومن
هزینه سود و پرسنل پیمانکار تنظیف به ازای هر دانشجو ماهانه: 500000
هزینه مزایای مختص مدیریت خوابگاه ها برای پرداخت به مسئولین دانشکاه مرتبط با خوابگاه به ازای هر دانشجو ماهانه: 975000 تومن
وقتی که پیمانکار و مسئولین دورهمی به اسم دانشجو خوش باشن معلومه که مبلغ هزینه برای هر دانشجو با وضعیت زندگی دانشجو جور در نمیاد
خاک عالم بر سر مان که این چنین شده ایم.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
یعنی تامین خوابگاه برای دانشجویان رشته پزشکی هم باید معضلی برای دولت باشد ؟
واقعا این مدل مدیریت کردن در کشوری که سالی ۱۵۰ میلیارد دلار درآمد دارد فاجعه و ابروریزی نیست ؟
واقعا مردم به چه کسی باید تکیه کنند و اعتماد داشته باشند ؟
کاسبی جدید دولتی ها
اگر این دانشگاه خوابگاه ندارد پس چرا اقدام به گرفتن دانشجوی دستیاری کرده ؟ بنظر شما یک شهرستانی که دختر یا پسرش در این دانشگاه پذیرفته شده می تواند 200 ملیون پیش منزل مسکونی برای او پرداخت کند ؟! خوب اقلا پذیرش نمیکردبد !! یعنی یکنفر دکتر جوان که ماهی 15 شب در بیمارستان کشیک است و مفت برای دولت کار می کند ، دولت نباید یه جایی برای سکونتش فراهم کند ؟! اگر بچه شما مسئولین بزرگوار بود چکار میکردید ؟! چرا ارزشی برای جوانان این خاک قائل نیستید ؟! تا کی این وضع برزخی ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
ایشان مفت برای دولت کار نمی کنند. ایشان در مقابل
آموزش رایگان تعهد به خدمت داده اند.
علی
| United States |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
ایشان در مقابل تحصیل رایگان تعهد خدمت داده اند و مفتی کار نمی کنند
احسان
| France |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
خب برن پانسیون.پول پیش هم نمیخاد.مگه باید تو ولنجک خونه بگیره که پول پیشش ۲۰۰ملیون باشه؟؟؟؟کسی که داره با پول بیت المال تحصیل میکنه و خوابگاه مجانی بهش دادن نباید طلبکار باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
بوق و کرنا نکنید مفت. ایشان به امید اینکه بزودی فارغ التحصیل می شوند و میلیاردها از این مروم مظلوم به جیب می زنن به قول شما 15 شب شیفت می دن البته حقق دستیاری هم الان دارن می گیرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
ایا تامین خوابگاه و هزینه تحصیل برای طلبه های حوزه هم به همین شکل است ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
کلا مقامات دکتر شده
واژگانشان پول و رایگان و مفت است. منظورشون از مفت هم معلومه یعنی چرا پول نه؟
جالبه. حالا در هر حالت بیچاره دانشجوها چوبش رو میخورن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
بعد فریاد میزنند که چرا جوانان وطن از اینجا مهاجرت میکنند ؟
بلهُ وقتی دانشجو میگیرن ولی میگن خوابگاه متاهلی نداریم و نمیدیم.
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
خوابگاهدمتاهلی!!!کسی که پول اجاره یه خونه رو نداره چرا باید زن بگیره؟!نخیر اینها به مفت ...عادت کردن و حاضر نیستن خالی کنن خوابگاهو
ماهی یک و نیم بدن به دانشجوها جودشون ویلا اجاره می کنن، خرج مدیریت هم کم میشه.!!!!
عجب مملکتی داریم . یکی از ثروتمند ترین کشورها از لحاظ منابع طبیعی هستیم از مردم دارند گدایی میکنند
دانشگاه پزشکی شهید بهشتی با مدیریت جدید فقط به فکر مثبت کردن تراز مالی هست به بهای فدا شدن اموزش و اخراج کارکنان و کاهش کیفیت خدمات اخیرا در بیمارستانهای این دانشگاه سرم هم پیدا نمیشود گفته میشود رییس این دانشگاه به سبب رابطه خویشاوندی با یکی از مقامات دولتی خیالش از پستش راحت هست حتی وزیر بهداشت هم نمیتواند ایشون رو برکنار کند
نه دیگه هزینه 150 تومانی رو 1.5 میلیون تومان جابزنی!
پولی که برای دانشجویان سراسری هزینه میشه، حرام قطعی هستش
ما خودمون هم دانشجو بودیم بپذیریم که بعضی وقتها الکی سخت گیری می کنیم، چرا اینقدر پیچیده اش میکنن، براشون خوابگاه جایگزین دیدن باید برن دیگه
انقدراین دانشجوهارااذیت میکنیدفرداروزی وقتی دکتریاکارمندویا..‌..میشوندانتقامش راازمابدبخت وبیچارهامیگیرند
همه رشته ها از جمله مهندسی در مقابل تحصیل رایگان تعهد خدمت داده‌اند و باید بروند روستاها مفتی کار کنند
جانان من اندوه لبنان کشت مارا..................
اخه مگه تو نيويورك خوابگاه گرفتن واسه دانشجو با غذاي افتضاح و وضعيت بد خوابگاه ها تو بيغوله ها خوابگاه ساختن تازه ميگن ماهي 1.5 ميليون
چي فكر ميكرديم چي شد.
وقتی دانشجو قراره دو سال بعدش بره پس برای چی براش هزینه کنیم مثل اون مریض سرطانی که جناب وزیر فرمودن دوسال دیگه میره پس چرا هزینه کنیم پس نتیجه میگیریم برای کارهای موقتی نباید هزینه کنیم پس وزیری که قراره دو سال بعدش بره چرا براش میلیاردی پول هزینه کنیم؟
خوب زندگی یک دانشجو که حداقل زندگی محسوب میشه با این حساب ماهی میکنه بعبارتی 1.5 میلیون خوب پس با یه حساب سرانگشتی یک کارگر با خانواده 3نفره هم اگه بخواد حداقل زندگی کنه هزینه اش میشه ماهی 6 میلیون
حالا اگه گفتین پرتقال فروش کجاست؟
حالا درک میکنم چرا کسی ازدواج نمیکنه
سال ۸۷ هم در خوابگاه دختران دانشگاه تهران این اتفاق افتاد. آب رو قطع کردن تا بچه ها مجبور به تخلیه خوابگاه بشن و برن خوابگاه ۱۶ آذر. البته بدون هیچ گونه اخطار قبلی این کارو کردن. تفاوتش اینه که اون زمان شبکه های مجازی و رسانه ها اینقدر گسترده نبود تا صدای اعتراض دانشجوها رو کسی بشنوه. کلا این کار رسمه تو دانشگاه. تعجب نکنید.
من یکی از دانشجویان دکتری این دانشگاه هستم. اصل موضوع این بود که خابگاه شهید رحیمی قرار بود به برادر یکی از معاونین (شهرامی) رئیس دانشگاه فروخته بشه. که خدارو شکر با اقدام دور از عقل خود مدیران این توطئه برملا و خنثی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
خوابگاه
واقعا دانشجوی دکتری هستی؟؟؟؟؟؟؟
ماهی 1.5 میلیون درماه!!!!!!
حساب کنید در ماه چقدر هزینه داره درماه؟؟؟؟؟
سوریه مهمتره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل