بازدید 6833

وعده‌های روحانی در جمع اقتصاددانان

رئیس جمهور گفت: با برنامه ریزی های دقیقی که انجام شده است، امریکا در بلندمدت قادر نیست به سیاست های ضدایرانی خود ادامه دهد.
کد خبر: ۸۴۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 15 October 2018

رئیس جمهور گفت: با برنامه ریزی های دقیقی که انجام شده است، امریکا در بلندمدت قادر نیست به سیاست های ضدایرانی خود ادامه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه اقتصادی با حضور جمعی از استادان دانشگاه های کشور، با قدردانی از حمایت ها و ارائه دیدگاه ها و طرح های دلسوزانه اقتصاددانان کشور برای کاستن از مشکلات اقتصادی، بر ضرورت تقویت امید در جامعه برای شکست دشمنان در جنگ روانی و اقتصادی تأکید کرد.

وی اظهار داشت: این دوران به رغم دشواری های آن، سپری خواهد شد و با برنامه ریزی های دقیقی که انجام شده است، امریکا در بلندمدت قادر نیست به سیاست های ضدایرانی خود ادامه دهد.
آقای روحانی با تاکید بر اینکه "به آینده بهتر، بسیار امیدوارم"، ضمن ابراز خرسندی و خشنودی از برگزاری این نشست و قدردانی از حضور اقتصاددانان دانشگاه های کشور ، گفت: بی تردید تمام شرکت کنندگان دلسوزانه برای نظام، کشور و دولت نظرهای کارشناسانه خود را بیان کردند و این جلسات باید ادامه یابد.

رئیس جمهور تصریح کرد: از مسئولان دولت نیز می خواهم این جلسات را در محورهای مختلف اقتصادی ، پی بگیرند.

آقای روحانی اظهار داشت: در تمام دوره فعالیت پنج ساله دولت، پیوسته هفته ای دو جلسه اقتصادی با مسئولان، مدیران و مشاوران اقتصادی داشته ام و در این دولت، هیچ تصمیمی بدون مشورت با کارشناسان اتخاذ نشده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه باید امید در جامعه و سرمایه اجتماعی را بیش از پیش تقویت کنیم، به جنگ روانی و اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران اشاره و تصریح کرد: ما در شرایط بحرانی نیستیم اما شرایط، عادی هم نیست و در تصمیم گیری ها و اعلام مواضع و دیدگاه ها، باید این شرایط مورد توجه باشد و در کنار ابراز نگرانی های بحق، برای رفع این نگرانی ها نیز راه حل و پیشنهادهای عملیاتی ارائه شود.
آقای روحانی با تاکید بر اینکه مردم به ویژه صاحبان درآمدهای ثابت در شرایط کنونی با مشکل معیشت مواجهند، گفت: دولت طرح های گسترده ای برای مقابله با جنگ روانی و اقتصادی دشمنان و رفع مشکلات دارد اما در عین حال اقتصاد کشور از گذشته با بیمارهای مزمنی مواجه بوده که بروز برخی مشکلات و مسائل، باعث می شود تا عوارض آن بیماری های مزمن، تشدید و آثارش بیشتر در جامعه لمس شود.
رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای دولت در عرصه کاستن از نرخ تورم، ایجاد رشد اقتصادی و برچیدن مؤسسات اعتباری غیرمجاز، گفت: طی فعالیت دولت یازدهم علت کاهش تورم، انضباط مالی دولت بود و ما در هیچ شرایطی و به رغم تحمل سختی ها، خلق پول و یا استقراض از بانک مرکزی نکردیم.
آقای روحانی تاکید کرد: دولت هم اکنون نیز به گونه ای برنامه ریزی کرده است که حتی در شرایط سخت تر هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نخواهد داشت.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان یکی از اقتصاددانان حاضر در جلسه گفت: کلیت این حرف درست است که اقتصاد با بگیر و ببند درست نمی شود اما گاهی با مواردی مواجه می شویم که تأسف آور است و باعث می شود که نتوانیم صرفا مقررات و معیارهای اقتصادی را در این موارد حاکم کنیم.
وی افزود: گاهی شاهدیم فردی تولید را به این بهانه که مواد اولیه و قطعه ندارد، متوقف کرده است، حال آنکه در بازرسی از انبارهای او متوجه می شویم برای ماه ها مواد اولیه و قطعه دارد و صرفا به دنبال سود بیشتر در آینده، فعالیت تولیدی را متوقف کرده است.
در ابتدای این جلسه نیز که حدود سه ساعت به طول انجامید، جمعی از اقتصاددانان در فضایی صمیمی با رئیس جمهور، به طرح دیدگاه ها و نظرهای خود برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور پرداختند.
راه های برون رفت از رکود و ایجاد شتاب در رشد اقتصادی، وضع تورم، ضرورت تغییرات سریع و باورپذیر در هدفگذاری اهداف مد نظر اقتصادی، تقویت نظام ارزیابی سیاست ها، ضرورت دخالت بیشتر دولت در بازار ارز، ضرورت مدیریت و کنترل تبعات شوک های اقتصادی برای مصرف کننده و تولیدکننده، تقویت تعامل با جهان، بهره گیری بیشتر از نظر اقتصاددانان در طرح های اقتصادی پیش از اجرا، ضرورت وجود فرماندهی برای مقابله با تحریم ها، ضرورت ارائه بسته های مشروط حمایتی از بنگاه های بزرگ اقتصادی، ضرورت توجه بیشتر به اقتصاد منطقه ای و اقتصاد بنگاه ها و تقویت تیم اقتصادی دولت، از جمله مباحث و موضوعاتی بود که استادان و صاحبنظران اقتصادی شرکت کننده در این نشست درباره آنها ، دیدگاه های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان