بازدید 8942

ادعای رئیس سابق سیا درباره خاشقجی

رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) طی مصاحبه‌ای گفته که انکار عربستان درباره دخالت در ناپدید شدن «جمال خاشقجی» ریاکارانه است.
کد خبر: ۸۴۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 15 October 2018

میزان نوشت: رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) طی مصاحبه‌ای گفته که انکار عربستان درباره دخالت در ناپدید شدن «جمال خاشقجی» ریاکارانه است.

«جان برنان» در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفته است: اگر جمال خاشقجی در هتل یا اقامتگاه خصوصی خود در ترکیه ناپدید شده بود این انکار از سوی دولت عربستان سعودی توجیه‌پذیر بود، اما او در حالی ناپدید شده که شواهد حضور او در کنسولگری موجود است.

وی افزود: بنابراین انکار آن‌ها ریاکارانه است، بسیار ریاکارانه. تعقیب یک ساکن دائم آمریکا که برای واشنگتن پست می‌نویسد، و انجام آن در خاک یک کشور خارجی و در یک مکان دیپلماتیک، برای من متقاعد کننده نیست که انجام چنین عملیاتی از سوی عربستان سعودی بدون اطلاع تصمیم‌گیرنده هر روزه این کشور که محمد بن سلمان است صورت گرفته باشد. من فکر می‌کنم که این دور از واقعیت است.

خاشقجی در تاریخ ۲ اکتبر به کنسولگری عربستان در استانبول وارد شد تا مدارک ازدواج خود را دریافت کند. مقامات عربستان سعودی در پاسخ به ادعای مقامات ترکیه در مورد عدم خروج خاشقجی از کنسولگری مدعی هستند وی پس از اتمام کار، از این ساختمان خارج شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار