بازدید 2357

نیمی از نان بارداری ناخواسته دارند

کد خبر: ۸۴۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ 15 October 2018

براساس تحقیقات موسسه گاتمچر نیمی از زنان آمریکایی تا پیش از 45 سالگی دست کم یک بار با بارداری ناخواسته مواجه شده‌اند، به طوری که از هر 10 نفر یک نفر از آنها به سقط جنین اقدام کرده است. بارداری ناخواسته می‌تواند با توجه به مشکلات اقتصادی و روانی و آماده نبودن زوجین چالش بزرگی برای آنها ایجاد کند.

تصمیم گیری برای پایان بارداری ناخواسته

روانشناسان میگویند مواجهه با بارداری ناخواسته می‌تواند احساسات گوناگونی را در خانمی که از این خبر شوکه شده، ایجاد کند. زوجین در این میان با شرایط بحرانی مواجه میشوند شرایطی که میتواند تمام زندگی آنها را تحت الشعاع قرار دهد، در حالی که هیچ برنامه ریزی برای آن ندارند. اضطراب، تنش، ترس، ناراحتی و غم مجموعه‌ای از احساساتی است که ممکن است هردو تجربه کنند. اما همین روانشناسان توصیه می‌کنند در مواجهه با بارداری ناخواسته تنها راه پایان بارداری نیست. نکته اینجاست که این تصمیم میتواند بسیار هیجانی باشد به طوری که بعد از گذشت مدتی زوجین ممکن است از این تصمیم پشیمان شده و حتی بیشتر از امروز دچار بحران شوند.

مراقبت از سلامت حتی در بارداری ناخواسته

متخصصان تغذیه معتقدند به محض اطلاع از بارداری ناخواسته باید رژیم غذایی سلامت در برنامه خانم باردار قرار گیرد. در همین راستا حذف عادات نامناسب تغذیه‌ای در اولویت است. در صورتی که خانم باردار از دارویی استفاده می‌کند باید با پزشک در مورد ادامه مصرف آن صحبت کند. محدود کردن مصرف کافئین و خوردن ویتامین‌ها به ویژه اسید فولیک نیز در ادامه باید در برنامه غذایی خانم باردار قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی