بازدید 5064
۸
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بازگشت شاخص کل بورس به کانال ۱۸۰ هزار واحد با حمایت مثبت فولاد، فارس و فملی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه بیست و سوم مهرماه ۹۷، با افزایش  ۵۷۷۴ واحدی معادل ۳.۳۰ درصد به رقم ۱۸۰ هزار و ۶۰۱ واحد رسید. این در حالیست که در روز گذشته، شاهد افت ۱۰۹ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد بودیم.
کد خبر: ۸۴۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 15 October 2018

بشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه بیست و سوم مهرماه ۹۷، با افزایش  ۵۷۷۴ واحدی معادل ۳.۳۰ درصد به رقم ۱۸۰ هزار و ۶۰۱ واحد رسید. این در حالیست که در روز گذشته، شاهد افت ۱۰۹ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، بر خلاف روز‌های قبل، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۸۷ واحدی معادل ۳.۳۰ درصد به رقم ۵۲ هزار و ۷۸۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن بر خلاف روز‌های قبل با رشد ۲۶۷ احدی معادل ۰.۹۴ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۷۱۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۸۸ واحدی معادل ۰.۹۴ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۲۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور بر خلاف روز‌های گذشته، ۶۰۷۴ واحد افزایش معادل ۳.۲۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۳ هزار و ۹۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۴۶۱۲ واحد افزایش معادل ۳.۵۰ درصد به رقم ۱۳۶ هزار و ۳۵۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۹۷۸۱ واحد افزایش معادل ۲.۹۳ درصد همراه بود و عدد ۳۴۳ هزار و ۸۱۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۱۸۰ هزار ۶۰۱ واحد قرار گرفت.

بازگشت شاخص کل بورس به کانال ۱۸۰ هزار واحد با حمایت مثبت فولاد، فارس و فملی

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) با ۴۵۰ واحد، نماد فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) با ۳۳۰ واحد، نماد فملی (ملی صنایع مس ایران) با ۳۰۰ واحد، نماد پارس (پتروشیمی پارس) با کچاد (معدنی‌وصنعتی‌چادرملو) با ۲۲۷ واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین) با ۲۲۶ واحد، نماد کگل (معدنی و صنعتی گل گهر) با ۲۲۱ واحد، نماد شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با ۲۱۸ واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) با ۱۹۹ واحد، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات) با ۱۸۴ واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با ۱۸۳ واحد، نماد وامید (گروه مدیریت سرمایه گذاری امید) با ۱۸۱ واحد، نماد جم (پتروشیمی جم) با ۱۵۸ واحد، نماد وغدیر (سرمایه‌گذاری‌غدیر (هلدینگ) با ۱۵۴ واحد، نماد وبملت (بانک ملت) با ۱۳۸ واحد، نماد شپدیس (پتروشیمی پردیس) با ۱۳۰ واحد، نماد مبین (پتروشیمی مبین) با ۱۲۶ واحد، نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامی عام)) و نماد شپنا (پالایش نفت اصفهان) با ۱۲۲ افزایش، بیشترین نقش مثبت را در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی پکرمان (گروه صنعتی بارز) با ۳۸ واحد، نماد وپارس (بانک‌پارسیان) با ۲۹ واحد، نماد فولاژ (فولاد آلیاژی ایران) با ۱۵ واحد، نماد غبشهر (صنعتی بهشهر) با ۱۳ واحد، نماد فایرا (آلومینیوم‌ایران) با ۱۳ واحد، نماد وپخش (داروپخش (هلدینگ) با ۱۲ واحد و نماد سفارس (سیمان فارس و خوزستان) با ۱۱ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۸۸۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۱۵ هزار و ۸۲۵ نوبت معامله و به ارزش ۹۴۵ میلیارد و ۴۱۸ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: تولید خاک نسوز استقلال آباده، بازرگانی آینده‌سازان بهشت پارس، ایتالران، حق تقدم استفاده‌نشده فولاد خراسان، حق تقدم ایران‌دارو، حق تقدم سهام سیمان کردستان، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران اردبیل، ‌تولید و صادرات ریشمک، نفت پارس، دشت مرقاب، فراورده‌های غذایی و قند تربت جام، پتروشیمی اصفهان، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس خوزستان، لیزینگ رایان سایپا، کشاورزی و دامپروری مگسال، نیروکلر، نوسازی و ساختمان تهران،‌ کارخانجات داروپخش، اقتصادی و خودکفایی آزادگان،‌ محصولات فارس، گروه صنعتی پاکشو، ایران خودرو، گروه تولیدی مهرام، ‌سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن فلزات، گلتاش، پاکسان، ایران ارقام، پرداخت الکترونیک سامان کیش، کنترل خوردگی تکین کو، ‌ایران خودرو و معادن بافق و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: کارخانجات داروپخش، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، صنایع آذرآب، سرمایه گذاری مسکن الوند، تولید خاک نسوز استقلال آباده و لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی بودند.

همچنین در معاملات سومین روز هفته، نمادهای وبملت (بانك ملت)، خساپا (سايپا)، شپنا (پالايش نفت اصفهان)، فولاد (فولاد مباركه اصفهان)، تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين)، وتجارت (بانك تجارت)، فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) و پارس (پتروشيمي پارس) به عنوان نمادهای پربیننده بازار امروز شناخته شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
وضعیت فعلی بورس عینا مشابه سال ۹۲ هست درآن سال هم بواسطه سه برابرشدن نرخ ارزبورس جهش خیره کننده ای کرد و شاخص کل تا ۹۰ هزارواحدهم پیش رفت اماازدی ماه. همان سال ریزش های سهمیگن بورس اغازشد وشاخص کل تا۶۰ هزارواحد سقوط مرد و تا۴ سال بعد دایما درحال درجازدن بود همان اتفاق الان درحال تکراراست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
در علم اقتصاد هرگاه ارز ملی یک کشور سقوط کند به واسطه تورم ارزش ذاتی هر سهم به همان میزان رشد میکند . اما بنا به بورس معنی و مفهم آن که متاثر از هیجان بازار نیز هست ممکن است بورس تا بیش از چندین برابر شد کند اما نهایتا بیش از ارزش ذاتی نزول نخواهد کرد
به یادداشته باشمی ارزش بورس یک کشور به نفع یک کشور و ملتی است که به زبان رسمی آن کشور نظر مینویسند پس قدری تامل کنیم و فقط به بقیه بدو بیراه نگیم واز هم توقع نداشته باشیم وقتی خود کور سوهای امید را با از بین میبریم .
نمیدانم چرا بی بی سی وقتی شاخص بورس ایران افت می کند فوراً مطلب می نویسد ولی وقتی صعود می کند چیزی نمی نویسد و سکوت می کند. متأسفانه بی بی سی جایی را نگذاشته که اقلاً آدم حرف دلش را به آنها منتقل کند. تابناک دمت گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
اینو که گفتی مال رسانه های داخلیه
بورس تهران در کمتر از دو هفته 50درصد سرمایه سهامداران را نابود کرد حالا بعد از دو هفته پی در پی نزول ومنفی بودن یکروز مثبت شده.
بورس به واسطه افزایش تورم و نهایتا ارزش ذاتی شرکتها قطعا باید رشد قابل توجهی داشته باشد .
رشد اصلی بورس در راه است. شاخص تا 350 هزار بالا خواهد رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
بزک نمیربهارمیاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل