بازدید 4720

علت پافشاری شفر برای حضور جباری در استقلال

کد خبر: ۸۴۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 15 October 2018

این روز‌ها بحث مربیگری بازیکن اسبق استقلال در این تیم به یکی از حاشیه‌های مهم تبدیل شده است.
چند وقتی است که بحث حضور مجتبی جباری روی نیمکت استقلال به عنوان مربی کنار شفر مطرح شده و بار‌ها در این خصوص صحبت شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، جباری حتی روز گذشته در بازی دوستانه استقلال با تیم منتخب آکادمی این باشگاه، روی نیمکت استقلال کنار شفر نشسته بود تا به شایعات حضورش در کادرفنی آبی‌پوشان دامن بزند. نکته جالب اینجاست که برای آمدن یا نیامدن جباری به کادرفنی استقلال اختلافاتی در سطح مدیریت و کادر فنی و کمیته فنی وجود دارد.

در اینکه مجتبی جباری بازیکن بزرگی بوده و کارنامه درخشانی در استقلال داشته و قدرت مدیریت بالایی دارد شکی نیست، ولی یکی از سوالاتی که در این مورد مطرح می‌شود این است که جباری با کدام رزومه می‌خواهد روی نیمکت استقلال بنشیند؟ به طور مثال اگر شفر در یک بازی حساس و مهم از نظر فنی نیاز به مشاوره داشته باشد آیا جباری می‌تواند با یک مشاوره درست به این مربی کمک کرده و استقلال را از بحران خارج کند؟

سال گذشته و در زمانی که هنوز جیری سانیاک دستیار شفر بود این مربی از نظر ذهنی کمک زیادی به شفر کرد و حتی بار‌ها شده بود که آبی‌پوشان را با یک راهکار درست از بحران خارج کرده بود و دلیل آن هم تجربه بالای او در مربیگری بود. جباری سال‌ها در استقلال بوده و محبوب هواداران این تیم است، اما او تا امروز حتی یک تیم پایه را هم هدایت نکرده که تجربه‌ای در مربیگری داشته و بخواهد به کادرفنی استقلال اضافه شود.

به نظر می‌رسد شفر هم خیلی روی جباری از نظر فنی حساب نکرده و قصد دارد از او به عنوان مهره‌ای برای جذب سکو‌ها و دل هواداران استفاده کند. جباری بین هواداران جایگاه ویژه‌ای دارد و بعید نیست که شفر بخواهد با اضافه کردن جباری به کادرفنی از این حربه استفاده کند و در شرایطی که استقلال روزگار خوبی را تجربه نمی‌کند، حمایت سکوها را داشته باشد.

در این مورد باید مثالی بزنیم، برانکو هنگامی که به پرسپولیس آمد از آندره پانادیچ به عنوان دستیار اول استفاده کرد، بعد از آن سرتن چوک و برادرش به عنوان دستیاران اصلی‌اش در پرسپولیس بودند. برانکو در شرایطی که همه فکر می‌کردند از ستاره‌هایی مانند مهدوی‌کیا و کریمی روی نیمکت استفاده کند، سراغ کریم باقری رفت تا کاپیتان پیشین سرخ‌ها بدون هیچ تجربه مربیگری به عنوان دستیار چندم به نیمکت این تیم اضافه شود.

کریم باقری در حال حاضر از نظر فنی خیلی در کار برانکو دخالتی ندارد، اما چون این پیشکسوت شخصیت کاریزماتیکی دارد، برانکو روی او برای جمع کردن مسائل روحی و حاشیه‌ای تیمش حساب باز کرده است. حالا به نظر می‌رسد شفر هم برای جباری چنین برنامه‌ای دارد، یعنی بیشتر از اینکه از نظر مسائل فنی روی «هشت شاکی» حساب باز کند، روی مسائل روحی و حاشیه‌ای حساب باز کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان