بازدید 3425

تلف شدن یک قلاده خرس در شمال فارس

‌روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد که شامگاه شنبه 21 مهر، یک قلاده خرس در محدوده شهرستان سیوند ( شمال فارس) بر اثر برخورد با قطار تلف شد.
کد خبر: ۸۴۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 15 October 2018

‌روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد که شامگاه شنبه 21 مهر، یک قلاده خرس در محدوده شهرستان سیوند ( شمال فارس) بر اثر برخورد با قطار تلف شد.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، گل آفرین زارع گفت: حوالی ساعت 20 شامگاه شنبه 21 مهر، اداره نظارت بر امور حیات وحش این اداره کل گزارشی مبنی بر زخمی شدن یک قلاده خرس براثر برخورد با قطار دریافت کرد.

وی گفت: بلافاصله ضمن هماهنگی با معاونت فنی اداره کل و دامپزشک معتمد اداره کل، تیم کارشناسی با تجهیزات مورد نیاز به منطقه سیوند، تنگ خوش اعزام شده و پس از جستجوی فراوان در مسیر راه آهن لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای را کشف کردند.

زارع با بیان اینکه خرس مورد نظر در زمان مشاهده به دلیل شدت ضربه وارده در اثر برخورد با قطار به شدت آسیب دیده و تلف شده بود؛ گفت: اقدامات کارشناسی برای علت وقوع حادثه در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، تنگ خرسی شهرستان پاسارگاد در شمال استان فارس یکی از مناطق زیستی خرس قهوه‌ای محسوب می‌شود و این حیوان علاوه بر آن به شکل پراکنده در زیستگاه‌های اطراف شهرستان‌های شیراز، مرودشت و ارسنجان نیز دیده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس، عصر یکشنبه 22 مهر در جمع خبرنگاران گفته بود که تلاش برای جابجایی زمان حرکت قطارهای مسافری و باری در مسیرهایی از فارس آغاز شده است.

سعید محمودی از رایزنی با مسئولان راه‌آهن برای حذف حرکت قطار خصوصا قطار باری در مسیرهایی که از زیستگاه حیوانات وحشی عبور می‌کند، خبر داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار