بازدید 2431

گذرگاه اردن و سوریه بازگشایی شد

دو طرف سوریه ای و اردنی امروز دوشنبه بعد از سه سال، گذرگاه مرزی «نصیب-جابر» را رسما و به مدت 8 ساعت در روز بازگشایی کردند.
کد خبر: ۸۴۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 15 October 2018

دو طرف سوریه ای و اردنی امروز دوشنبه بعد از سه سال، گذرگاه مرزی «نصیب-جابر» را رسما و به مدت 8 ساعت در روز بازگشایی کردند.

به گزارش ایرنا، صبح امروز، لحظاتی پیش از بازگشایی این گذرگاه، سرلشکر «محمد ابراهیم الشعار» وزیر کشور سوریه اعلام کرد که امروز (دوشنبه)، گذرگاه مرزی «نصیب-جابر» میان سوریه و اردن پس از توافق دو طرف سوری و اردنی، بازگشایی می‌شود.

سرلشکر الشعار به خبرگزاری رسمی سوریه 'سانا' گفت: پس از جلسه دیروز کمیته فنی سوری و اردن در مرکز مرزی جابر واقع در مرز سوریه با اردن، و تکمیل تدابیر فنی لازم، دو طرف توافق کرده اند که امروز، گذرگاه مرزی نصیب- جابر میان دو کشور بازگشایی شود.

چند ماه پیش، یگان های ارتش و نیروهای مسلح جمهوری عربی سوریه گذرگاه مرزی را از وجود تروریست ها پاکسازی کرده بودند و امنیت را به آن بازگرداندند.

علت نامگذاری این گذرگاه به «نصیب-جابر» این است که در طرف سوریه این گذرگاه به نصیب معروف است و اردنی ها آن را جابر می نامند.

به گزارش خبرگزاری اردن (بترا)، «غنیمه جنیمات» سخنگوی دولت اردن عصر دیروز یکشنبه اعلام کرده بود که تدابیر نهایی لازم بین دو طرف سوریه ای و اردنی درباره بازگشایی این گذرگاه اتخاذ شده است.

غنیمات تصریح کرد: گذرگاه مرزی جابر- نصیب شریان حیاتی برای جریان تجارت بین اردن و سوریه و از آنجا به سایر کشورهاست.

جنگ با تروریست ها و ناامنی در سوریه در سال های اخیر، فشار سنگینی را به اقتصاد اردن وارد کرده است؛ امری که منجر به اعتراضات خیابانی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل