بازدید 4304

درگیری نیروهای افغانستان و پاکستان در قندهار

کد خبر: ۸۴۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 15 October 2018

فرمانده پلیس استان «قندهار» در جنوب افغانستان اعلام کرد که نظامیان مرزبانی افغان و پاکستانی روز گذشته در شهرستان «شورابک» درگیر شده اند و این درگیری تا دیشب ادامه یافته است.

به گزارش ایرنا، «عبدالرازق اچکزی» روز دوشنبه به رسانه های افغانستان گفت که درگیری در شهرستان شورابک که حدود ساعت 13 دیروز شروع شد علت آن اقدام نظامیان پاکستان برای کشیدن سیم خاردار حدود پنج کیلومتری داخل خاک افغانستان بوده است.

وی افزود که این درگیری تنها با تبادل آتش همراه شد و تلفات جانی برای دو طرف نداشت و نیروهای پاکستان پس از پایان درگیری خواستار گفت و گو در این باره شدند که امروز قرار است مقامات و نظامیان دو کشور در مرز با هم دیدار کنند.

وزارت دفاع افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که 83 عضو شبکه حقانی در یک حمله هوایی ارتش در شهرستان «خوشامند» استان «پکتیا» کشته و 25 تن از آنها هم زخمی شدند و تاکنون گروه طالبان و شبکه حقانی در باره این ادعای وزارت دفاع افغانستان اظهار نظر نکرده اند.

منابع خبری افغانستان همچنین امروز از تصرف شهرستان «اندر» استان «غزنی» بدست طالبان خبر می دهند که این گروه پس از تصرف شهر ساختمان فرمانداری را به آتش کشیده است.

بر اساس این گزارش طالبان بعد از ظهر روز یکشنبه موفق شدند پس از یک درگیری شدید مرکز این شهرستان را تصرف کنند.

اما وزارت دفاع افغانستان سقوط شهرستان اندر را بدست طالبان رد کرده و گفته که مقر فرمانداری آنها برای بازسازی تخلیه شده و در ساختمانی نزدیک آن مستقر شده اند.

از استان «سرپل» در شمال افغانستان نیز خبر رسیده است که گروه طالبان با حمله به شهرستان «سانچارک» توانسته اند چهار روستا را در این شهرستان تصرف کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی