بازدید 5628
۶
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقب گرد شاخص بورس به کانال ۱۷۴ هزار واحد با تاثیر منفی شپنا/ مشکل فنی در هسته معاملات بورس و سرانجام آن

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه بیست و دوم مهرماه ۹۷، با کاهش  ۱۰۹ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۱۷۴ هزار و ۹۲۳ واحد رسید. این در حالیست که در روز گذشته، شاهد افت ۵۹۸۲ واحدی معادل ۳.۳۱ درصد بودیم.
کد خبر: ۸۴۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 14 October 2018

عقب گرد شاخص بورس به کانال ۱۷۴ هزار واحد با تاثیر منفی شپناشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه بیست و دوم مهرماه ۹۷، با کاهش  ۱۰۹ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۱۷۴ هزار و ۹۲۳ واحد رسید. این در حالیست که در روز گذشته، شاهد افت ۵۹۸۲ واحدی معادل ۳.۳۱ درصد بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۱ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۵۱ هزار و ۱۲۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن همانند روز‌های قبل با افت ۲۹۱ احدی معادل ۱.۰۱ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۴۴۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۰۵ واحدی معادل ۱.۰۱ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۱۰۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور همانند روز‌های گذشته، ۲۸۶ واحد کاهش معادل ۰.۱۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۷ هزار و ۱۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۷۵ واحد کاهش معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۱۳۱ هزار و ۸۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۴۳ واحد کاهش معادل ۰.۰۷ درصد همراه بود و عدد ۳۳۴ هزار و ۲۸۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۱۷۵ هزار ۳۳ واحد قرار گرفت.

عقب گرد شاخص بورس به کانال ۱۷۴ هزار واحد با تاثیر منفی شپنا

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالايش نفت اصفهان با 253 واحد، نماد وامید (گروه مديريت سرمايه گذاري اميد) با 134 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 117 واحد، نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامي عام)) با 109 واحد، نماد خساپا (سايپا) با 52 واحد، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 43 واحد، نماد شاراک (پتروشيمي شازند) با 40 واحد، نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌) با 37 واحد، نماد وتجارت (بانك تجارت) و اخابر (مخابرات ايران) با 34 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

 

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، گروه صنعتی پاکشو، خودکفایی آزادگان، نوسازی و ساختمان تهران، فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام، کی‌بی‌سی، نیروکلر، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس خوزستان، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، کشاورزی و دامپروری مگسال، لیزینگ رایان سایپا، فارسیت اهواز، فولاد هرمزگان، بین‌المللی محصولات پارس، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ایران ارقام، پرداخت الکترونیک سامان کیش، کنترل خوردگی تکین کو، ایران خودرو، معادن بافق، ذوب‌آهن اصفهان، پاکسان، گلتاش، ایران خودرو، لیزینگ ایران و شرق، تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، فرابورس ایران، کی‌بی‌سی، آهن و فولاد ارفع، قند شیروان قوچان بجنورد، بازگشایی شدند.

در مقابل، نماد معاملاتی فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) با ۱۶۹ واحد، نماد کچاد (معدنی‌وصنعتی‌چادرملو) با ۱۴۱ واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین) با ۱۲۸ واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با ۱۱۸ واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) با ۸۴ واحد، نماد فملی (ملی صنایع مس ایران) با ۷۸ واحد، نماد شخارک (پتروشیمی خارک) با ۷۷ واحد، نماد پارس (پتروشیمی پارس) با ۷۳ واحد و نماد شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با ۷۱ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

مشکل فنی در هسته معاملات بورس و سرانجام آن

امروز و از زمان آغاز به کار تالار بورس اوراق بهادار، خرید و فروش سهام در هسته معاملات بورس به دلیل مشکل فنی با اختلال همراه شد. در پی این اختلال در هسته معاملات بورس تهران، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار از عدم ابطال بخش زیادی از معاملات انجام شده در بورس اوراق بهادار خبر داد. مطهره مروج در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه، در خصوص سرانجام ثبت معاملات امروز بازار سهام بیان کرد: تیم فنی سازمان بورس و اوراق بهادار نهایت تلاش خود را انجام داد و بخش اعظمی از معاملات انجام گرفته را حفظ کرد. وی در ادامه گفت: با توجه به اختلالات به وجود آمده، امروز بیش از 55هزار و 800 معامله در بورس تهران صورت گرفت. حجم معاملات نیز در محدوده یک میلیارد و 300 میلیون سهم بود. مروج در این زمینه خبر داد: با تلاش های صورت گرفته تنها تعداد ناچیزی از معاملات امروز حذف شد و بیش از 50 هزار معامله انجام شده طی امروز تایید شد. مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس افزود: در حوالی ساعت 12 ظهر امروز هسته معاملات برای دقایقی فعال شد، با این وجود در آن مقطع نیز اختلال مربوطه به طور کامل برطرف نشد و تمامی سفارشات ثبت شده باطل شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
اونهایی که وعده دادن با تصویب fatf بورس خراب و قیمت ارز و طلا زیاد میشود به وعده خودشون عمل کردن
پاسخ ها
بارکش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
کاملا صحیح است
مخالفین تصویب fatf تو بورس کلا گذاشتن برای فروش تا از این طریق دولت را زمین گیر کنند!!!!!!!!
شاخص فقط 15000 واحد نزول داشته ولی سهام 50درصد
گفته بودن اگر fatf رو تایید کنن بورس خراب میشه ما باور نکردیم.ظاهرا منافع حذبی عده ای بسیار بالاتر از منافع ملی است
افتاب لب بومه
بورس کارش تمومه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار