بازدید 2329
عضو اتاق بازرگانی ایران:

استقلال پايدار بانك مركزي با افزايش اختيارات

عضو اتاق بازرگانی ایران بر نقش بانک مرکزی در پایین آمدن قیمت ارز تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی می تواند نقش موثری در اعتمادسازی در سطح جامعه ایفا کند.
کد خبر: ۸۴۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 13 October 2018

عضو اتاق بازرگانی ایران بر نقش بانک مرکزی در پایین آمدن قیمت ارز تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی می تواند نقش موثری در اعتمادسازی در سطح جامعه ایفا کند.

به گزارش ایبِنا از بانک مرکزی، فریال مستوفی با اشاره به اینکه دخالت بانک مرکزی در سیستم پولی و بانکی لازم و از وظایف این سازمان است، گفت: بانک مرکزی باید فرمانده باشد؛ به طور مستقل و بر اساس کار کارشناسی خودش عمل کند.

وی افزود: ما از جریان استقلال و تفویض اختیار به بانک مرکزی استقبال می کنیم و امیدواریم این استقلال در عمل به صورت پایدار و مستمر ادامه یابد. مستوفی با تاکید بر اینکه دخالت بانک مرکزی نرخ ارز را پایین آورده است، عنوان کرد: امیدوارم این قضیه ادامه داشته باشد و دوباره به وضعیت بحران برنگردیم.

رییس مرکز سرمایه گذاری خارجی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: اگر بانک مرکزی بتواند عرضه ارز را متناسب با نیاز مردم پیش ببرد قیمت تعدیل می شود چرا که در عرصه اقتصاد هر قیمتی توسط عرضه و تقاضا تعیین می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بانک مرکزی عرضه ارز را متناسب با نیازهای وارکنندگان و کشور تامین کند، مسلما نرخ در سطح منطقی باقی می ماند و حباب قیمت می شکند. عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر نقش موثر بانک مرکزی در اعتمادسازی در جامعه اظهار داشت: بانک مرکزی باید به موقع بر کار صندوق ها و موسسات مالی نظارت کند تا مردم متضرر  نشوند زیرا افراد عامی از صحت مجوز این موسسات  اطلاعی ندارند و به راحتی اعتماد می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل