بازدید 1825

دروسی که دانشجویان امروزی باید یاد بگیرند

کد خبر: ۸۴۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 13 October 2018

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که فلسفه و اخلاق درس‌های مهمی هستند که باید به دانشجویان عصر دیجیتال آموزش داده شوند.

به گزارش آنا، از اجوکیشن دایو، نوآوری‌ها و فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و چاپ سه‌بعدی مرزهای اجتماعی را درهم شکسته‌اند؛ به همین دلیل دانشجویان امروزی باید مهارت‌های ضروری را یاد بگیرند تا بتوانند برای بازار کار آینده آماده شوند. بسیاری معتقدند که دانشجویان عصر دیجیتال می‌توانند این مهارت‌ها را در دروس علمی، فنی، مهندسی و ریاضی یاد بگیرند؛ اما نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که برای این دانشجویان آموزش دروس اخلاق و فلسفه به اندازه مهارت‌های گفته‌شده مهم است.

تکنولوژی‌ نه تنها می‌تواند جامعه را دگرگون کند؛ بلکه می‌تواند نحوه عملکرد انسان‌ها را نیز تغییر دهد. نیروی کار آینده برای درک و کنترل بر نحوه ساخت، استفاده و تنظیم تجهیزات پیشرفته نیاز به پیش‌زمینه اخلاقی دارند.

انقلاب دیجیتال در حال تغییر نیروی کار انسانی و نیاز بازار کار است. این امر همزمان با کاهش میزان ثبت‌نام دانشجویان در کلاس‌ها و رشته‌های فلسفه و اخلاق رخ داده است. یادگیری مهارت‌هایی مانند کدنویسی برای دانشجویان عصر دیجیتال مهم است، همچنین آموزش دروسی که طبیعت انسانی را پرورش می‌دهند نیز برای آنها مفید واقع خواهد شد.

مهم نیست که دانشجویان عصر دیجیتال چه مسیر شغلی (پزشکی، روزنامه‌نگاری یا مهندسی) را انتخاب کنند، تکنولوژی در همه بخش‌های جامعه نفوذ خواهد کرد. با افزایش ابزار و وسایل کامپیوتری، ماشین‌های الکترونیک و تجهیزات هوشمند، طبیعی است که مؤسسات آموزش عالی توجه ویژه‌ای به تربیت دانشجویان در رشته‌های علمی، فنی، مهندسی و ریاضی داشته باشند و تکنولوژی‌های آموزشی بیشتری به کلاس درس بیاورند تا دانشجویان امروزی را برای فردا آماده کنند.

با این حال با جرأت می‌توان گفت که ارزش ذاتی مهارت‌های نرم در آینده به هیچ‌وجه کم نخواهد شد. مهم نیست که تکنولوژی چقدر می‌تواند زندگی را ساده‌تر و راحت‌تر کنند، نیاز انسان به مهارت‌های نرم هر گز کم نخواهد شد. دانشجویان باید یاد بگیرند که چگونه با یکدیگر تعامل کنند و چگونه راهی برای حل مشکلات پیدا کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار