بازدید 2574

نقش پُررنگ SMEها در حفظ برجام

نایب رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی با بیان اینکه توجه به ساختار بخش خصوصی درباره سازوکار اروپا برای حفظ برجام ضروری است، گفت:واحدهای کوچک و متوسط نقش پررنگی در معاملات حفظ برجام خواهند داشت.
کد خبر: ۸۴۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 12 October 2018

نایب رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی با بیان اینکه توجه به ساختار بخش خصوصی درباره سازوکار اروپا برای حفظ برجام ضروری است، گفت:واحدهای کوچک و متوسط نقش پررنگی در معاملات حفظ برجام خواهند داشت.

مهدی علیپور در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره جزییات ساز و کار اروپایی ها برای حفظ برجام و بازماندن مسیر تجارت ایران همزمان با روز نمادین ۱۳ آبان و اجرای دور جدید تحریم های آمریکا گفت: هنوز به طور رسمی جزییات دقیقی از ساز و کار اروپا برای باز ماندن مسیر تجارت و نقل و انتقال پول با ایران اعلام نشده است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد کشورهای اروپایی تمایل دارند تعدادی از بانک های این اتحادیه شبکه ای شبه سوییفتی برای ایران به وجود بیاورند تا نقل و انتقال پول انجام شود و در حقیقت تحریم های یکجانبه و فرامرزی آمریکا دور زده شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه هرگونه ساز و کاری نباید تشابهی به ارائه کالا و خدمات در ازای فروش نفت باشد، اظهار داشت: ساز و کار توافقی نباید تنها شامل فعالیت های دولتی شود بلکه در این ساز و کار باید به بخش خصوصی و نقل و انتقال آن نیز توجه شود.

نایب رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی واردات بخش اعظم کالاهای مورد نیاز به کشور توسط بخش خصوصی را یادآور شد و گفت: ادعای اروپایی ها در ماه های گذشته این بوده که شرکت های بزرگ اروپایی به دلیل حجم داد و ستدی که با آمریکا دارند برای همکاری با ایران دچار محدودیت هستند ولی شرکت های کوچک و متوسط این محدودیت را ندارند.

علیپور به حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در اتاق بازرگانی اشاره کرد و افزود: وزیر امور خارجه ایران نیز در سخنان خود در اتاق بازرگانی تاکید کرد که SME های ایرانی و اروپایی می توانند فعال باشند.

وی خاطرنشان کرد که بیشتر واردات کالا و خدمات به کشور توسط واحدهای کوچک و متوسط انجام می شود و احتمال تحریم واحدهای کوچک و متوسط اروپایی برای همکاری با ایران بسیار کم است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تصریح کرد که در هر ساز و کاری بین ایران و اتحادیه اروپا بعد از ۱۳ آبان باید به ساختار و نقل و انتقال پولی بخش خصوصی توجه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار