بازدید 2041

رشد ۲۰ درصدی صادرات فولاد خام در ۶ ماهه امسال

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات گفت: بررسی عملکرد فولادسازان عمده در 6 ماهه نخست امسال نشان می‌دهد میزان صادرات فولاد خام با رشد 20 درصدی به پنج میلیون تن رسید.
کد خبر: ۸۴۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 12 October 2018

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات گفت: بررسی عملکرد فولادسازان عمده در 6 ماهه نخست امسال نشان می‌دهد میزان صادرات فولاد خام با رشد 20 درصدی به پنج میلیون تن رسید.

محمد آزاد رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت فولاد در کشور اظهار کرد: بررسی عملکرد فولادسازان عمده در 6 ماهه نخست امسال نشان می‌دهد میزان صادرات فولاد خام با رشد 20 درصدی به پنج میلیون تن رسید.

وی با بیان اینکه در 6ماهه نخست سال گذشته، حدود ۴ میلیون تن صادرات داشتیم، تصریح کرد: میزان صادرات فولاد در 6ماهه نخست امسال، کم نشده است، اما هنوز میزان صادرات این صنعت در 6ماه دوم سال مشخص نیست.

آزاد، با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان آمادگی صادرات فولاد در 6ماهه دوم سال را دارند، گفت: اگر بتوان مشکلات سیستم‌های بانکی در کشور را مرتفع کرد بسیاری از مشکلات صادرات کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات گفت: امسال نسبت به سال گذشته تولیدات و صادرات در این حوزه بیشتر شده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

آزاد، با بیان اینکه روند صعودی این صنعت، رو به افزایش است، گفت: ایران توانسته رتبه خوبی در این زمینه کسب کند، البته در زمینه تولید فولاد باید به این موضوع توجه شود که برای ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در این صنعت باید بتوان به سمت تولید فولاد‌های آلیاژی و خاص پیش رفت.

 تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی (تا ۹ ماه نخست ۱۳۹۶) حدود ۲۱/۷۲۶ میلیون تن بود. رشد تولید فولاد ایران در این سال نسبت به سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) حدود ۴/۲درصد بوده است. ایران بیشترین رشد تولید را بین ۱۵ کشور عمده تولیدکننده فولاد خام جهان داشته است. همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، رتبه جهانی تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۱۷میلادی از چهاردهم به سیزدهم صعود کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر