بازدید 2352

افزایش ۲۷ درصدی صادرات نفت ایران به هند

هند در شهریور ماه از ایران بیشتر نفت خرید و این میزان به روزانه 528 هزار بشکه نفت رسید که نسبت به پارسال 27 درصد بیشتر است.
کد خبر: ۸۴۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 12 October 2018

هند در شهریور ماه از ایران بیشتر نفت خرید و این میزان به روزانه 528 هزار بشکه نفت رسید که نسبت به پارسال 27 درصد بیشتر است.

به گزارش فارس، رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت، خرید نفت ایران از سوی هند در ماه سپتامبر به نسبت ماه پیش از آن افزایش یافته است، زیرا بارگیری محموله‌های پالایشگاه‌های هندی در ماه آگوست به علت تاخیر در کسب تکلیف از دولت هند برای استفاده از کشتی ها و بیمه ایران متوقف شده بود.

آمارهای رهیابی نفتکش ها و اطلاعات منابع کشتیرانی و صنعتی نشان داد هند در ماه سپتامبر روزانه 528 هزار بشکه نفت از ایران خرید که حدود یک درصد بیش میزان واردات ماه آگوست است. دهلی نو در ماه آگوست روزانه 523 هزار بشکه نفت از ایران خریده بود. رقم واردات ماه سپتامبر به نسبت مدت مشابه پارسال 27 درصد بیشتر است.

یک منبع آگاه در یکی از پالایشگاه های دولتی هند گفت: «پالایشگاه ها مجبور شدند تا دریافت برخی از محموله ها را تا اواخر ماه آگوست و اوایل ماه سپتامبر به تاخیر بیندازند چراکه مجوز دولت برای استفاده از کشتی ها و بیمه ایران در هفته آخر آگوست صادر شد... به این دلیل نمی توانستیم تمامی حجم را در ماه آگوست دریافت کنیم.»

پس از اینکه اکثر بیمه گران و بیمه گران اتکایی از تجارت با ایران خودداری کردند تا با جریمه های آمریکا مواجه نشوند، خرید نفت هند از ایران در ماه آگوست در مقایسه با ماه جولای به یک سوم کاهش یافت.

بر اساس این آمار، حدود 44 درصد حجم نفتی که هند از ایران در ماه سپتامبر وارد کرده است در اصل برای ماه آگوست است. این موضوع را مقامات دو پالایشگاه دولتی هند تایید کردند.

افزایش صادرات نفت ایران به هند در ماه سپتامبر به علت واردات 2 میلیون بشکه ای شرکت ریلاینس هند از تهران بوده است. این شرکت که مالک بزرگ ترین مجتمع پالایشی جهان است در نظر دارد در ماه اکتبر ونوامبر از ایران نفت وارد نکند.

ایران در ماه سپتامبر همچنان سومین تامین کننده نفت هند پس از عراق و عربستان بوده است.

منابع صنعتی هفته گذشته گفتند، پالایشگاه های هند تاکنون سفارش 9 میلیون بشکه یا روزانه 300 هزار بشکه نفت در ماه نوامبر را به ایران داده اند. دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند نیز تایید کرده است که دو پالایشگاه هند در ماه نوامبر از ایران نفت وارد می کنند.

نفتی که هند در ماه نوامبر از ایران بارگیری می کند به شدت کمتر از میزان خرید این کشور از ایران در بازه زمانی آوریل تا سپتامبر خواهد بود. در این بازه که سال مالی هند است، واردات نفت هند از ایران 40 درصد رشد کرده و به روزانه 627 هزار بشکه رسیده بود.

واردات نفت هند از ایران در بازه ژانویه تا سپتامبر 21 درصد رشد داشت و به 592 هزار بشکه در روز رسیده بود.

این کشور جنوب آسیا امید داشت با توجه به تخفیف های پیشنهادی ایران برای حمل محموله ها و افزایش مدت اعتبار پرداخت، در ماه مالی کنونی نفت بیشتری از تهران بخرد اما تحریم های آمریکا علیه ایران تمامی نقشه های دهلی نو را بر آب کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر