بازدید 9087

سرطان دهان در انتظار شهرنشینان

کد خبر: ۸۴۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 12 October 2018

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، زندگی در شهر‌های آلوده ریسک سرطان دهان در مردان را دست کم ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان آمریکایی صورت گرفته نشان می‌دهد، زندگی در شهر‌های آلوده ریسک سرطان دهان در مردان را دست کم ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

در این پژوهش بیش از ۴۸۲ هزار مرد مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد، ریسک بروز سرطان دهان در مردان با زندگی در شهر‌های آلوده بیش از ۴۳ درصد افزایش می‌یابد.نتایج بررسی‌های متعدد حاکی از آن است که میزان سرطان دهان در کشور‌های آسیای شرقی و در پی افزایش آلودگی بسیار شایع شده است.به گفته کارشناسان بهداشتی، آلودگی هوا در طولانی مدت، افزایش خطر مرگ و همچنین افزایش سرطان ریه را به دنبال دارد.

داده‌های منتشر شده از سوی مؤسسه بیماری‌های سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که از هر ۱۰ مرگ در دنیا، یک مورد به علت مواجهه طولانی مدت با آلودگی هوا است.

مطالعات همچنین نشان داده‌اند، قرار گرفتن در معرض ذرات ریز باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ های ریوی و قلبی می‌شود؛ همچنین بیماری‌های مزمن مانند آسم و برونشیت را حادتر می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت برآورد می‌کند، سالانه ۷ میلیون نفر در سراسر جهان به علت آلودگی هوا می‌میرند و بیشتر مرگ و میر‌ها در کشور‌های کم و درآمد متوسط به ویژه در آسیا و آفریقا رخ می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر