بازدید 2845
اقتصاد در گذر زمان

از تصویب لایحه اختیارات وزیر مالیه در مجلس تا کشوری با نرخ تورم ۲۳۰۰ درصدی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیستمین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۴۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 12 October 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیستمین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

20 مهر 1320، مجلس لایحه اختیارات تقی ‌زاده وزیر مالیه را به تصویب رساند. پیش ‌تر مجلس لایحه دیگر تقی ‌زاده مبنی بر استقراض سه میلیون تومان از بانک ملی برای پرداخت‌ های مملکتی را به تصویب رسانده بود.

20 مهر 1314، کارخانه‌ های بزرگ قندسازی کرمانشاه و مرودشت فارس از طرف هیات وزیران افتتاح شد.

20 مهر 1331، لایحه به جریان گذاشتن چک ‌های تضمینی با توجه به اختیارات نخست ‌وزیر در مجلس شورای ملی تصویب شد.

20 مهر 1338، بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران با یک میلیارد ریال سرمایه اصلی و دو میلیارد و صد و هشتاد میلیون ریال سرمایه امانی افتتاح شد و شروع به کار کرد.

20 مهر 1349، شهرداری تهران کارخانه بازیافت احداث کرد.

20 مهر 1389، سردار احمدی ‌مقدم فرمانده‌ نیروی انتظامی در جلسه‌ جامعه‌ وعاظ تهران خبر داد: دشمن با جمع ‌آوری ارز از بازار داخلی می ‌خواست به سیستم اقتصادی ضربه وارد کند، لیکن همین مساله باعث شد نقدینگی از بازار جمع ‌آوری شود. وی افزود: ضرب ‌آهنگ فتنه اقتصادی شروع شده است.

20 مهر 1390، شمس الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه فردی که دارای تابعیت ایرانی باشد به لحاظ قانونی امکان بهره ‌مندی از یارانه‌ های نقدی را دارد، از آغاز مرحله جمع‌ آوری اطلاعات ایرانیان خارج از کشور برای پرداخت یارانه ‌های نقدی خبر داد.

20 مهر 1392، مسعود میرکاظمی، رییس کمیسیون انرژی مجلس از حضور وزیر نفت در اولین جلسه این کمیسیون برای پاسخگویی در خصوص اخبار برخی رسانه ‌ها مبنی بر لغو فروش نفت توسط بخش خصوصی خبر داد.

20 مهر 1394، در واپسین روزهای باقی مانده برای عبور برجام از مجلس ایران، سیدعباس عراقچی، رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: روز دوشنبه نودمین روز از مرحله نخست اجرای برجام است که اگر طرح برجام در مجلس شورای اسلامی نهایی شود و به تایید شورای نگهبان برسد، روز تصویب نام خواهد گرفت.

عراقچی تاکید کرد که در این روز از نظر قانونی لغو تحریم‌ ها اتفاق می ‌افتد، ولی وقتی اجرایی می ‌شود که یکسری کارهایی که ایران باید انجام دهد، انجام شود که آن هم بین یک ماه و نیم تا ۲ ماه طول می ‌کشد و بستگی به این دارد که مراحل اجرایی شدن چقدر طول بکشد.

20 مهر 1396، صندوق بین ‌المللی پول پیش ‌بینی کرد نرخ تورم سالانه ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۲۳۰۰ درصد برسد.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل