بازدید 2739

قالیباف: برای حل مشکل مردم باید همدل باشیم

کد خبر: ۸۴۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ 11 October 2018

مهر نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: امروز همه ظرفیت‌ها فراهم است و همه ما باید به دولت کمک کنیم و حتماً باید دولت را حمایت کنیم هرچند که اختلاف‌نظر سیاسی داشته باشیم اما برای حفظ و رفع مشکل مردم باید باهم همدل باشیم.

محمدباقر قالیباف شامگاه پنجشنبه در سومین مراسم سالگرد شهادت سردار حسین همدانی و شهدای مدافع حرم همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید همدانی، گفت: توفیق است در این مجلس بانام و یاد شهدا حضور داریم و ازاینجا درود می‌فرستیم به روح همه شهدا و بالأخص شهدای مدافع حرم در خطه شهیدپرور همدان خصوصاً سردار شهید همدانی و یاد می‌کنیم از امام راحل که هرچه داریم به برکت ایشان است.

وی با اشاره به اینکه امامی که جز برای خدا سخنی بر زبان نیاورد و جز درراه خدا گامی برنداشت، گفت: بدون شک نیت از جمع شدن در سایه و نام شهدا این مهم است که ما راه شهدان و مسیرشان را بدانیم و مسیر انقلاب و صراط مستقیم را بدانیم، شهدا هستند که چراغ راه ما هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آنچه من از شهید همدانی دیدم در بیش از سه دهه آشنایی با ایشان در دوران دفاع مقدس و بعدازآن صفا و صمیمیت بود.

وی ادامه داد: یکی از توفیقات شهید همدانی این بود که از قبل از انقلاب تازمان شهادت برای این انقلاب، مردم و نظام قدم برداشت و آرام ننشستند تا به درجه رفیع شهادت رسیدند.

قالیباف بابیان اینکه شهید همدانی در غرب، جنوب، سوریه، در هر فتنه‌ای که در انقلاب بود حضور داشتند و درخشید و پایه‌های نظام را مستحکم‌تر کردند، گفت: برخی از ما تا زمانی که دارای مسئولیت هستیم اموری را وظیفه بر خود می‌دانیم، شهید همدانی همیشه و در همه‌جا چه مسئولیت داشته و چه نداشت احساس وظیفه می‌کرد و در فراز و نشیب مسئولیت‌ها نبود و برایش مهم نبود چه سمتی داشت.

شهید همدانی شهید امت اسلامی است

وی با اشاره به اینکه شهید همدانی بیشتر به دنبال جذب افراد به اسلام و نظام بود و گاها زخم‌زبان می‌شنید، افزود:در فتنه 88 شهید همدانی با جوانانی که ناآگاهانه حضور پیداکرده بودند با نرمی مثل فرزند خود صحبت می‌کرد و آن‌ها را نصیحت می‌نمود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: فرهنگی که شهید همدانی از خود به‌جا گذاشت فرهنگ مجاهد درراه خدا و فرهنگ قران و اهل‌بیت بود که نهایتاً این‌گونه عاقبت‌به‌خیر می‌شود و امروز شهیدی نه ملی، شهیدی بین‌المللی می‌شود و در امت اسلامی برای همیشه تاریخ می‌درخشد.

وی بابیان اینکه این روحیه برای ایشان از روزهای دفاع مقدس برجای‌مانده بود، گفت: در آن زمان کسانی در کشور بودند که می‌گفتند ما نباید بجنگیم، زمانی که دشمن خاک ما را گرفته بود حرف از صلح می‌زدند و وقتی بحث مبارزه بود می‌گفتند با کدام امکانات می‌خواهید مبارزه کنید.

قالیباف ادامه داد: ما در شرایطی که نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور را ترور می‌کردند باوجود فرهنگ جهاد و شهادت ایستادیم.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان در ورزشگاه آزادی، گفت: در سال 67 بسیجیان و مردم در استادیوم آزادی جمع شدند رهبری در آن دوران که رئیس‌جمهور بودند سخنرانی کردند و همان سخنرانی و رهنمودهای ایشان باعث شد دشمن را به عقب برگرداندیم.

هم‌رزم شهید همدانی ادامه داد: در زمان جنگ و پس از جنگ برخی می‌گفتند دستاورد شما از جنگ چه بود؛ باافتخار می‌گوییم دستاورد شهدای که درراه خدا و معتقد به اصول بودند ایجاد امنیت بود، افتخار ما این است در حوزه صنایع نظامی دارای پیشرفت هستیم این دستاورد خون شهداست.

وی ادامه داد: اهداف آمریکا و اسرائیل این بود نظام اسلامی را از بین ببرند و برای ایجاد توطئه بیشتر خود را با ما هم‌مرز کند.

قالیباف بابیان اینکه امروز عظمت انقلاب و امت اسلامی و احیای مجدد روحیه مبارزه با ظالم و استکبار از هند تا مدیترانه به برکت انقلاب اسلامی و برکت خون شهدا در اهل سنت و شیعیان است، گفت: جایی که درگذشته مرکز جولان انگلیس و آمریکا بود امروز این‌گونه نیست و تمام فشارهایی که می‌آورند برای جلوگیری از این مسئله است.

وی با اشاره به اینکه دشمن ما که در این میدان‌ها نتوانست به اهداف خود برسد به دنبال فشار مضاعف از داخل کشور از طریق فشار اقتصادی است، گفت: امروز دشمن اولویت خود را بر مسائل اقتصادی گذاشته و متأسفانه بد هم تشخیص نداده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه ما تجربه کردیم و دیده‌ایم و امروز سخت‌تر از دهه 60 نیست، گفت: امروز باید مسیری را که در به ثمر نشستن انقلاب انتخاب کردیم با همان روش و روحیه مجاهدت به جنگ با دشمن برویم و ادامه دهیم.

دشمن در جنگ اقتصادی مدافعان و مستضعفان کشور را هدف قرار داده است

وی با اشاره به اینکه هدف دشمن دقیقاً آن بخش از مدافعان و مستضعفین جامعه هستند، گفت:این انقلاب، انقلاب مستضعفین و پابرهنگان است این‌ها که بیشترین زحمت و هزینه چه در حوزه جهانی و حضور و خون دادن و چه در عرصه مادی را متحمل شدند.

قالیباف بابیان اینکه این افراد بی توقع نرین افراد جامعه هستند و امروز در جنگ اقتصادی اولین کسانی هستند که در فشار هستند، گفت: مشکل ما، مشکل نداشتن نیست ظرفیت کشور بالاست ضعف ما در حوزه اقتصادی ناکارآمدی مدیریت اقتصادی است.

وی ادامه داد: زمانی که درامد کشور به 5 برابر افزایش پیدا کرد مشکل داشتیم و امروز هم مشکل دارد چراکه ضعف ما این است که به‌جای حل مشکل با راهکار اقتصادی به دنبال حل آن با راهکار سیاسی هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امروز درست است تحریم درجاهایی اشکالاتی وارد کرده اما همین تحریم فرصت است اگر با مدیریت درست به این موضوع بپردازیم، گفت: نقدینگی امروز یک چالش است چراکه 300 هزار میلیارد از سود این نقدینگی در اختیار 10 درصد جامعه است.

وی اظهار کرد: در این وضعیت جوانان ما برای 20 میلیون تومان وام جهت تهیه جهیزیه مشکل‌دارند؛ اگر این نقدینگی در چرخه تولید باشد موفقیت است اما اگر دست دلالان باشد مشکل و چالش است.

قالیباف اظهار کرد: همه شنیدیم که رئیس‌جمهور محترم فرمودند دلار در اقتصاد نقشی ندارد، خب اگر نقشی ندارد چرا پراید 40 میلیون تومان، رب 20 هزار تومان؟؟اگر دلار نقش ندارد چه ضعف مدیریتی است که هزینه‌ها باید بالا برود؟

وی ادامه داد: وقتی بالا می‌رود عذرخواهی می‌شود خوب است اما از عذرخواهی بهتر این است جلوی ضعف را بگیریم امروز این فشارها به جامعه آسیب می‌رساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: آیا اگر ما حقوق نگیریم اعتراض نمی‌کنیم؟ آیا کسی که کار ندارد و گرانی را تحمل می‌کند نباید کمکش کنیم؟ اگر کمک نکنیم زندگی‌ها فرو خواهند ریخت.

وی ادامه داد: این انقلاب با این عظمت و پیشرفت امروز در چالش اقتصادی است که دارای راهکار اقتصادی است که اگر حل نکنیم آسیب می‌بینیم.

قالیباف با تأکید بر اینکه ظرفیت حل مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما دولت باید تصمیم بگیرد و اراده کند، گفت: دولت اختیارات لازم را دارد حتی اختیاراتی که در حوزه رهبری است.

وی افزود: امروز همه ظرفیت‌ها فراهم است و همه ما باید به دولت کمک کنیم و حتماً باید دولت را حمایت کنیم هرچند که اختلاف‌نظر سیاسی داشته باشیم اما برای حفظ و رفع مشکل مردم باید باهم همدل باشیم.

توقع مردم این است دولت محکم‌تر از گذشته به میدان بیایید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آنچه در اختیار داشتیم مکتوب به دولت ارائه دادیم و دولت باید تصمیم بگیرد تا بیش از این به مردم آسیب نرسد.

وی گفت: امروز راه شهدا و ادامه راه شهدا و امام خدمت به مردم است که ناکارآمدی‌ها را رفع کنیم و فرصت را برای جوانان را فراهم کنیم.

قالیباف بابیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که مردم را از صحنه خارج کردیم، گفت: در دوران جنگ مردم و جوانان بودند که جنگ را اداره کردند امروز جوانان گله‌مندند و حق‌دارند باید این فرصت‌ها فراهم شود.

وی در پایان تأکید کرد: امروز جبهه ما اقتصادی و رسانه‌ای است همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و مطمئن هستیم سختی نیز در این راه وجود دارد اما اگر مثل گذشته مقاوم و پرکار و باتدبیر عمل کنیم قطعاً موفق خواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر