بازدید 4107
بازتاب

واکنش‌رسمی‌کمیته‌المپیک‌علیه‌رییس‌جودو:آگاهانه مارال‌راحذف‌کردید!

کد خبر: ۸۴۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 11 October 2018

سرپرست کاروان ایران در المپیک جوانان معتقد است فدراسیون جودو از قانون منع حضور دختران ایرانی با حجاب در مسابقات خبر داشته و آن را اطلاع رسانی نکرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، از روز گذشته که مارال مردانی به دلیل داشتن حجاب از حضور در تاتامی جودو در جریان المپیک جوانان 2018 به میزبانی آرژانتین محروم شد، مسئولان فدراسیون جودو و کمیته ملی المپیک نظرات متفاوتی درباره این ماجرا دارند و توپ را به زمین یکدیگر می اندازند.

اصغر رحیمی، سرپرست کاروان ایران در المپیک جوانان با اشاره به آگاهی فدراسیون جودو از قانون مسابقات جودوی بازیهای المپیک جوانان به سایت کمیته ملی المپیک گفت: بعد از این اتفاق صالحی امیری و قراخانلو که در سالن حضور داشتند به شدت به این اتفاق اعتراض کرده و خواستار توضیح مسئولان شدند. ما نیز بلافاصله موضوع را پیگیری کردیم و‌ حاصل این بود که رئیس و دبیر کل فدراسیون جهانی نامه هایی را به صالحی امیری و قراخانلو نشان دادند که در همین زمینه بین ایران و فدراسیون جهانی رد و بدل شده بود.

وی ادامه داد: با عبید العنزی رئیس کنفدراسیون آسیا که جلسه ای در شرایتون با اعضای IOC داشتند تلفنی صحبت کردم که اعلام داشتند ممکن است در آینده بشود کاری کرد ولی برای گرندپری و المپیک هنوز حجاب غیرقانونی است.

رحیمی با اشاره به مصاحبه درخشان مبنی بر اینکه اعلام کرده بود اگر در بوینس آیرس بود موضوع را حل می کرد گفت: بسیار متعجبم از این صحبت های درخشان؛ چرا که ایشان مدیری باسابقه و از مسئولین این رشته در آسیاست. اینکه ایشان چگونه می توانست این کار غیر قانونی را حل کند برای من جای سوال دارد، آنهم بعد از استعلام کتبی و اعلام صریح فدراسیون جهانی. اگر ایشان صداقت داشت باید قبلا موضوع را حل می کرد نه اینکه ورزشکار را با چنین بحران روحی و ما و مسئولین کمیته برگزاری را با چنین مشکلی مواجه می ساخت.

سرپرست کاروان ورزشی ایران در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به آگاهی فدراسیون از ممانعت حضور این ورزشکار بهتر نبود که وی اعزام نمی شد، گفت: در اینکه فدراسیون از این موضوع کاملا با خبر بوده شکی نیست چراکه برای پیشگیری از این اتفاق حجاب جایگزین( کلاه کاراته) نیز در نظر گرفته بودند و تذکرات لازم را به ورزشکار داده بودند. به هر حال با روحیه این ورزشکار خوش آتیه و جوان بازی شد که اصلا کار درستی نبود.

سرپرست کاروان ورزشی ایران یادآور شد: بحث فنی تمام رشته ها به خود فدراسیون مربوط است و آنها هستند که از قوانین و مقررات رشته خود آگاهند. کمیته ملی المپیک نقش هماهنگ کننده و پشتیبانی کاروان را برعهده دارد که سعی شده در هیچ موردی هم کم و کاستی وجود نداشته باشد. بعد از این اتفاق صالحی امیری و‌کادر سرپرستی هر چه سعی کردند با درخشان تماس بگیرند موبایل وی از دسترس خارج شده بود و امکان پیگیری و طرح مسئله میسر نشد. موضوع بسیار ساده است اما فدراسیون خواسته بخت آزمایی کرده و‌ بدون اطلاع رسانی، شانس این ورزشکار مظلوم را تست کند و ببیند که آیا مسئولین ستاد برگزاری و کمیته بین الملی المپیک متوجه موضوع می شوند یا خیر؟

رحیمی در پایان گفت: متاسفانه تلاشها و پیگیری ها نیز به دلیل دلایل و مستندات فدراسیون جهانی به نتیجه نرسید تا این خاطره تلخ برای همیشه در ذهن این ورزشکار باقی بماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان