بازدید 10689

کاهش منابع، طعم و بوی آب مشهد را تغییر داد

کد خبر: ۸۴۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 11 October 2018

چند روزی است که شهروندان مشهدی در برخی نقاط شهر از جمله نمایشگاه، کریمی، آیت ا... عبادی، قرنی، موسوی قوچانی، مطهری، کامیاب و ... گلایه هایی را از بو و مزه بد آب شرب منطقه خود مطرح می کنند و خواستار پیگیری در این زمینه هستند.

به گزارش روزنامه خراسان، برخی از شهروندان مدعی اند که آب لوله کشی منزل آن ها چند روزی است که مزه بسیار بد و بوی نامطبوعی دارد. حال گلایه های این شهروندان روز گذشته به حاشیه هیئت دولت نیز رسید و وزیر نیرو در پاسخ به گلایه های شهروندان مشهدی از بو و طعم بد آب شرب اعلام کرد که جای نگرانی وجود نداد.

راهکار وزیر نیرو برای رفع مشکل

به گزارش «خراسان رضوی» اردکانیان در حاشیه جلسه روز گذشته هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بوی بد آب آشامیدنی در مشهد، اظهار کرد: تدبیر خاص، سرعت دادن به طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب و همچنین کنترل آب سطحی و کنترل چاه های غیر مجاز است که شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در حال کار در این زمینه هستند.

کیفیت آب شرب خط قرمز ماست

وی همچنین با تاکید بر این که مشکلی در آب شرب وجود ندارد، تصریح کرد: به مردم اطمینان می دهیم که یکی از خطوط قرمز ما کیفیت آب آشامیدنی است و اگر جایی مشکل کیفیت داشته باشد، آب ارائه نخواهد شد ولی اگر آب ارائه می شود مطمئن باشند مشکلی ندارد.

پاسخ آبفای مشهد به گلایه شهروندان

همچنین مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب مشهد در پاسخ به گلایه شهروندان در این زمینه گفت: با توجه به‌محدودیت منابع آبی، شرکت آبفای مشهد برای تامین آب شرب بخشی از شهر مشهد ناگزیر به‌ استفاده حداکثری از منابع سطحی است. به گزارش فارس محمد محمدزاده گفت: با توجه به‌گلایه برخی از شهروندان از وجود طعم و بو در شبکه آب شرب مشهد، به‌استحضار مشترکان و شهروندان محترم می‌رساند، با توجه به‌محدودیت منابع آبی، شرکت آبفای مشهد برای تامین آب شرب بخشی از شهر مشهد ناگزیر به‌استفاده حداکثری از منابع سطحی نظیر سدهای دوستی، کارده و طرق است که این منابع به‌دلیل کاهش شدید نزولات جوی به‌پایین‌ترین سطح خود در سال‌های اخیر رسیده است.

وی افزود: برداشت بخشی از آب سد دوستی که تاکنون استفاده نشده، سبب شده است با ذائقه شهروندان مانوس نباشد و خوشایند‌ آنان قرار نگیرد. وی بیان کرد: البته آب‌های سطحی پس از تصفیه مکانیکی، شیمیایی و هوادهی لازم با توجه به‌آزمایش‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های شرکت آبفای مشهد که منطبق با استانداردهای جهانی و مورد تایید مراکز ذی‌صلاح است، وارد شبکه آب رسانی شده و فاقد آلودگی است، ضمن این که به‌صورت مستمر توسط ناظران مرکز بهداشت نیز کنترل می‌شود و کلیه منابع ابتدا رصد، آزمایش و کنترل می شود و پس از اطمینان در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار