بازدید 20612

۳ کشته و ۳۸ مصدوم حاصل واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در کیلومتر ۱۰ بستان آباد

ماه مهر که با نام مدرسه و دانش آموز گره خورده است و برای اکثر دانش آموزان و دانش آموختگان یادآور خاطرات شیرین مدرسه است، در سال جاری برای بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آنها تلخ و غم انگیز شده است. جدا از ماجرای تلخ «دنیاویسی» که در جریان تخریب دیوار مدرسه جان خود را از دست داد. حالا از استان آذربایجان شرقی خبر می رسد که در پی واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان اتفاق ناگوار دیگری رخ داده است.
کد خبر: ۸۴۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ 10 October 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

ماه مهر که با نام مدرسه و دانش آموز گره خورده است و برای اکثر دانش آموزان و دانش آموختگان یادآور خاطرات شیرین مدرسه است، در سال جاری برای بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آنها تلخ و غم انگیز شده است. جدا از ماجرای تلخ «دنیاویسی» که در جریان تخریب دیوار مدرسه جان خود را از دست داد. حالا از استان آذربایجان شرقی خبر می رسد که در پی واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان اتفاق ناگوار دیگری رخ داده است.

به گزارش «تابناک»، حوالی ساعت ۱۴ امروز با اعلام واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل مسافر در اتوبان پیامبر اعظم ص به سامانه ۱۲۵، گروه‌های نجات ایستگاه‌های شماره ۵ و ۸ سریعاً برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند؛ اتفاقی که تا کنون منجر به فوت 3 دانش آموز و مصدم شدن 38 نفر دیگر شده است. 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت که بر اثر واژگونی اتوبوس دانش آموزان در آزادراه زنجان - تبریز دو نفر فوت و ۴۰ نفر مصدوم شدند.

سرهنگ نادر رحمانی در مورد جزئیات واژگونی اتوبوس در تبریز به ایسنا اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس مربوط به سرویس دانش‌آموزی دبیرستان دخترانه در کلیومتر ۱۰ محور بستان آباد - تبریز در آزاد راه زنجان - تبریز واژگون شد و بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که این تصادف به علت تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور افزود: این اتوبوس در ساعت ۱۴:۳۰ واژگون شد که دو نفر بر اثر این حادثه فوت کردند. یک نفر از آن‌ها مربی و دیگری از دانش آموزان بوده است.

وی همچنین گفت: ۴۰ نفر از سرنشینان نیز دچار مصدومیت شدند.
 
تصاویر حادثه واژگونی اتوبوس
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۱۹:۲۳
فیلم منتشر شده از صحنه واژگونی اتوبوس دانش آموزان
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۱۹:۱۵
تعداد بازدید : 1340
سه کشته و 38 مصدوم آخرین آمار حادثه بستان آباد
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۱۹:۰۰

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: براثر واژگونی اتوبوس در آزاد راه پیامبر اعظم محدوده شهرک یاغچیان دو نفر براثر شدت جراحات وارده در دم جان باختند و مصدوم دیگر که به بیمارستان شهدا انتقال یافته بود در بیمارستان جان خود را از دست داد و ۳۸نفر در بیمارستان‌های سطح شهر تحت اقدامات درمانی قرار دارند.

براساس این گزارش مسافران این اتوبوس دانش آموز بودند که از به سمت ارومیه در حرکت بودند.

تلاش آتش نشانان برای نجات مصدومان حادثه
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۱۸:۰۰

هادی بدری جانشین مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز امروز در گفت‌وگو با رسانه ها در تبریز اظهار داشت: حوالی ساعت ۱۴ امروز با اعلام واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل مسافر در اتوبان پیامبر اعظم به سامانه ۱۲۵، گروه‌های نجات ایستگاه‌های شماره ۵ و ۸ سریعاً برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند.

جانشین مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز با اشاره به اعزام سریع آتش‌نشانان افزود: آتش‌‌نشانان بلافاصله پس از حضور و اطلاع از محبوس شدن دو نفر، با استفاده از تجهیزات امداد و نجات و دسترسی سریع و ایمن به گرفتارشدگان، هر دو نفر را سریعاً رهاسازی و جهت بررسی‌های اولیه در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند که متاسفانه یک مرد و زن جوان در اثر شدت حادثه جان باخته بودند.

وی متذکر شد: تعدادی از مسافران اتوبوس نیز دچار مصدومیت شده بودند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان‌های امام رضا (ع)، سینا و شهدا منتقل شدند.



 
 
اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌گردد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۴
و همچنان وزیر بی کفایت راه در مسند وزارت نشسته و هیچکس هم عین خیالش نیست
خبری از خراب شدن دیوارر مدرسه روی اون دختر کوچک نمی خواهین بزنین!!!
ریزش آوار روی دانش آموزان در مدارس. تصادف دانش آموزان در تبریز. واقعا مدیریت شاهکاری دارد این مملکت
خدا بیامرزه .ایشالله میرن بهشت .والسلام
نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی مسافران در عصر فناوری اطلاعات کار پیچیده ای نیست!!! کمی همت و اراده می خواهد.
نصب ردیاب در خودروهای عمومی (که ظاهرا در اتوبوس ها نصب شده است) و تعریف ارسال پیام به پلیس راهور در صورت تخطی از سرعت مطمئنه.به همین سادگی و راحتی.
جاده ها ایمنی ندارند چرا بچه های مردم را این طرف و اون طرف می برید . چرا هیچ گاه فرزند مسئولین کشته نمی شوند ...
شما چرا دست از سر بچه های مردم برنمی دارید بخدا با خون دل بزرگشان می کنیم مگر مثل کشور های اروپایی هزینه شان را دولت می دهد ولله خودمان نمی خوریم و نمی پوشیم تا سر و وضع و خورد و خوراک بچه مرتب به نظر آید و پول سرویس و مدرسه و کلاس کنکور و قلمچی و هزار زهر مار دیگر را تامین کنیم آنوقت شما سالی چند نفر را هم این طور ی عزادار می کنید اگر عرضه دارید همین درستان را درست بدهید و مردم را به معلمان و کلاسهای خصوصی حواله ندهید
با این همه خبر بد ، خجالت نمی کشین از این وضع اداره مملکت ؟ بشینید تو خونه هاتون ، اوضاعمون از این بهتره .
و این قصه تکرار می شود...
کجا می رفت و یا از کجا می آمد؟
خدا لعنت کند آن که مسبب این اوضاع است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
آمین .
تابناك خودتون بدترين خبر رساني رو داريد.
دو پاراگراف خبر مينويسيد. تو پاراگراف اول نوشتيد 3 دانش آموز فوت شده‌اند. در پاراگراف دوم يك مربي و يك دانش آموز فوت شده‌اند (يعني دونفر).
بعد از مردم عادي (كه خبرنگار نيستند) ايراد ميگيريد كه خبر رساني بايد دقيق باشد و هيجاني نباشد و چه و چه...

(به داغ ديدگان تسليت ميگم و براي آسيب‌ديدگان آرزوي بهبود دارم).
شاهکار مسولین پرورشی ، آموزش ،وپرورش ابران ؟ خدا به خانواده های داغدیده صبر و شکیبایی دهد ،و به مصدومین سلامتی عاجل ،،،،
خدابیامرزد. می ترسم که دل کسی رو شکستم نفرینش باعث نشه فرزندم در آینده تلف بشه. تورو خدا دل نشکنید
بازم راهیان نور
خدایا خسته شدیم دیگه نمیکشیم
من و تو گفت اتوبوس راهیان نور بوده. راسته؟
چرا نوشتید سرویس مدرسه !؟ اخبار میگفت اردو !! شاید هم راهیان نور بودن !؟ ضمنا چرا خیلی از این اتفاقات با اتوبوسهای شرکت جوان سیر ایثار پیش می آید !!؟ چرا بررسی نمیشود اینها سرعت مجاز را رعایت میکنند یا از همه چی معاف هستند !!؟ چرا هرروز باید اینگونه اوغاتمان تلخ شودد و عده ای از هموطنامون بخاطر سهل انگاریها عزادار شوند !!!؟
خدایا
تسلیت میگوییم غم بزرگی است از دست دادن این عزیزان
راهیان نور روحتان شاد.
راهیان نور می بردند.....؟
چپ کردن به کنار.. هرچی اتوبوس میبینیم چپ کرده یه ستون سالم نمونده براش!!! یعنی تقویت ستون هم بلد نیستیم ؟!!!
باز مدارس شروع شد و اردو بازی ها هم شروع شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر