بازدید 23506
تأیید دو خبر «تابناک» با یک گفت وگو؛

حمید فرخ‌نژاد حق دارد با درآمدش هر کاری کند؛ اما او و سایر بازیگران چرا مالیات نمی‌دهند؟

منطق ایجاب می‌کند، همان گونه که برای عموم شهروندان و کارکنان از سقف کمی بالاتر، مالیات تعلق می‌گیرد، برای هنرمندان نیز سقفی جهت معافیت از مالیات در نظر گرفته شود و آن دسته بازیگران ایران که دستمزد بالایی دارند، مالیاتشان را بپردازند و باقی مانده را به هر نحوی می‌خواهند هزینه کنند.
کد خبر: ۸۴۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 10 October 2018

حمید فرخ‌نژاد حق دارد با درآمدش هر کاری کند اما او و همه بازیگران باید مالیات بدهندحمید فرخ‌نژاد به تازگی تأیید کرده، یکی از سینماگرانی است که گرین کارت آمریکا دارد و برای تأامین هزینه خانواده‌اش ماهیانه ده هزار دلار باید به آمریکا بفرستد؛ سخنانی که موج تازه‌ای از نقدها را درباره این بازیگر در پی داشته است. اکنون پرسش این است که آیا فرخ نژاد حق ندارد در پروژه‌های سینمای تجاری با فروش نجومی، دستمزد قابل توجهی طلب کند و یا دستمزدش را به هر نحوی که تشخیص می‌دهد هزینه کند؟ اگر پاسخ مثبت است، پس اشکال کار کجاست؟

به گزارش «تابناک»؛ جدال حمید فرخ نژاد با یکی از عناصر فعال در توییتر، واکنش شدید این بازیگر را در پی داشت و این واکنش پس از انتشار جزئیاتی از تبادلات مالی و احوالات شخصی فرخ نژاد به اوج خود رسید.

این کاربر اظهار کرده بود: فرخ نژاد دستمزد قابل توجهی برای فیلم «استرداد» دریافت کرده و از اقامت آمریکا فرخ نژاد و سکونت خانواده‌اش در ایالات متحده پرده برداشته و در عین حال ادعا کرده بود، او املاک و مستغلاتی در آمریکا و کانادا دارد و بدین ترتیب فرخ نژاد را به چالش کشید.

فرخ نژاد در گفت و گویی بخشی از این ادعاها را تأیید کرد؛ برای نمونه دستمزد 480 میلیونی برای فیلم استرداد در سال 1390 را رقمی که طبیعتاً با در نظر گرفتن تورم، در روزگار کنونی، معادل بیش از یک میلیارد تومان است. او همچنین تأیید کرده که به واسطه حمله‌ای که زورگیرها در سال 1392 به او کرده‌اند، او تصمیم گرفته همسر و فرزندش را به آمریکا بفرستد و گرین کارت تلنت دریافت کرده است. فرخ نژاد با رد داشتن املاک و مستغلات در آمریکای شمالی، تأکید کرده که اکنون با توجه به وضعیت دلار، زورش نمی‌رسد تا ماهی ده هزار دلار هزینه زندگی خانواده‌اش را حواله کند.

حمید فرخ نژاد در عین حال از اینکه بازیگر گرانی است، دفاع کرده و گفته، ویژگی‌هایی دارد که تهیه کنندگان حاضرند برای داشتن آن ویژگی‌ها هزینه کنند و به فروش نجومی چند فیلم آخری که در آنها بازی کرده، به عنوان شاهدِ مثال اشاره نموده است.

گفته‌های این بازیگر سینما، مؤید چندین خبر و گزارشی است که «تابناک» در ماه‌های پیش منتشر کرده و به صورت کلی به شماری از بازیگران اشاره کرده بود که در آشفته بازار به دنبال دلار هستند و یا با افزایش ارز دلار، دستمزدهایش را افزایش داده‌اند یا تقاضای دستمزد دلاری کرده‌اند.حمید فرخ‌نژاد حق دارد با درآمدش هر کاری کند اما او و همه بازیگران باید مالیات بدهند

البته فرخ‌نژاد که این روزها سیبل عده‌ای شده، تنها نیست و بسیاری از هنرمندان گرین کارت یا اقامت آمریکا را دارند و شماری از ایشان بین آمریکا و کانادا و ایران در حال رفت و آمد هستند؛ بنابراین، تمرکز بر فرخ نژاد و نقد رفتار او، آن هم در دوره‌ای که فرزندان برخی مسئولین نیز ساکن مغرب زمین هستند و برخی مسئولین نیز به دلیل تابعیت دوگانه برکنار یا مجبور به استعفا شده‌اند، بی‌انصافی و یکجانبه نگری است و این را به ذهن متبادر می‌سازد که مشکل شخصی با این بازیگر، عامل هدف قرار دادن اوست و نه نقد منصفانه به دور از کینه ورزی.

آنچه مسلم است، هنر بازیگری همچون هر کالای دیگری در ایران می‌تواند قیمت گذاری شود، به خصوص آنکه بازگشت مالی برای سرمایه گذاران داشته باشد و منجر به افزایش فروش فیلم‌ها و رونق اقتصادی سینمای ایران شود؛ بنابراین، نمی‌توان نقدی به دستمزد بالای فرخ نژاد یا هر هنرمند دیگری وارد نمود. این دستمزد در چارچوب قانونی پرداخت شده و طبیعتاً مالک آن حق دارد با دستمزدش هر عامل قانونی و مشروعی را انجام دهد و طبیعتاً انتقال این درآمد به دیگر کشورها از جمله آمریکا برای هزینه اعضای خانواده، خلاف قوانین ایران نیست.

نقدی که می‌تواند وارد باشد و پیش از این «تابناک» با نام بردن از «محمدرضا گلزار» و «مهران مدیری»، به عنوان نمونه، به آن اشاره کرده بود، دریافت مالیات از درآمد هنرمندانی است که چنین دستمزدهای میلیاردی دریافت می‌کنند. بر اساس قوانین همه قشرهای فرهنگی مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند که این قانون در راستای حمایت از هنرمندان وضع شده؛ اما متأسفانه در این قانون برای میزان معافیت هیچ سقفی در نظر گرفته نشده و به همین دلیل، یک هنرمند یا مجموعه فرهنگی تا هر سطحی درآمد داشته باشد، کل درآمدش را می‌تواند صرفاً با ارائه اظهارنامه مالیاتی برای خودش نگه دارد.

در دیگر کشورها که مالیات پلکانی رواج دارد، تا سقف درآمدی برای یک زندگی مطلوب خبری از مالیات نیست و از آن سقف به بالا، به ازای هر افزایش، درصد مالیات افزوده می‌شود؛ برای نمونه یک شهروند تا مبلغ 18 هزار دلار از درآمدش مالیات نمی‌دهد اما اگر درآمدش بیش از 18 هزار دلار تا 30 هزار دلار باشد، برای 12 هزار دلار بیشتر، 20 درصد مالیات می‌دهد. حال اگر درآمد این شهروند بیش از 30 هزار و مثلاً 50 هزار دلار باشد، به ازای 20 هزار دلار تفاوت بین 30 تا 50 هزار دلار، باید 25 درصد مالیات بدهد و این روند تا سقف قابل توجهی تداوم می‌یابد. در برخی کشورها در انتهای این سقف مالیات‌های بالای 50 درصد دیده می‌شود!

منطق ایجاب می‌کند، همان گونه که برای عموم شهروندان و کارکنان از سقف کمی بالاتر، مالیات تعلق می‌گیرد، برای هنرمندان نیز سقفی جهت معافیت از مالیات در نظر گرفته شود و آن دسته بازیگران ایران که دستمزد بالایی دارند، مالیاتشان را بپردازند و باقی مانده را به هر نحوی می‌خواهند هزینه کنند. نقد جدی نسبت به قوانین اشتباهی است که در آنها معافیت مالیاتی برای درآمدهای میلیاردی در نظر گرفته شده است. اکنون انتظار می‌رود این قانون از سوی وزارت اقتصاد و دارایی بازنگری و سقف مشخص تعیین شود و بدین ترتیب هم از هنرمندان حمایت شود و هم هنرمندان پردرآمد مالیاتِ آن را پرداخت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۸۴
اصلاح طلبان که از ورود افراد اگاه به عرصه سیاست هراس دارند، با گفتمان « بزن و برقص» جماعتی سلبریتی و بازیگر رو به عنوان پیاده نظام خود ، بزرگ کرده اند ، لذا این سلبریتی ها هم واقعا باورشون شده که نخبه اند..
ژست دلسوزی برای مردم می گیرند ، اما با غارتگر صندوق فرهنگیان مظلوم ، همکارند...
( سایت محترم تابناک ، لطفا کامنت رو منتشر کن و جناحی نباشید)
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
اول که ایشان فقط خودش تصور میکنه نخبه ست، بنظر فقط در خروج ارز جزو نخبگان هست. ثانیا قانون پلکانی مالیات بالای صد در صد درسته. هشتک فردوسی پور
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
افراد آگاهتون رو دیدیم در هشت سال دولت قبلی

جوری کمر کشور شکست که پنجاه سال طول میکشه تا ترمیم بشه
اما من طرفدار اصلاح طلبان هم نیستم و معتقدم هر دوجناع تشکیل شده از افراد ناکارامد هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
تو هم که یه ساله همش کلمه بزن و برقص را تکرار می کنی بابا کلاس شستشوی مغزی تو عوض کن
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
گرین کارت داشته باشی
زن و بچه ات در آمریکا زندگی کنند
به گفته خودت ماهی نزدیک به دویست میلیون تومن بفرستی واسشون اون ور آب
بعد دغدغه گرونی و سختی کشیدن مردم! رو هم داشته باشی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
دوست عزیز فرمایش شما درسته . بالاخره هر کس هنری داره هنر برخی اصلاح طلبهام خلاصه شده در رقص مختلط تو کنسرتها و ده برابر کردن قیمت اجناس و بریز بپاش و اشرافیگری و تهی کردن سفره های مردم . اینم مخروبه و تل خاکیه که تو این 5 سال بجای اقتصاد تحویل دادن
فرزین
| - |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
پشیمان شدن رای دهندگان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
دوست عزیز شما ظاهرا از اوضاع مملکت عقبی و خبر نداری که الان دیگر اصلاح طلب و اصولگرا مطرح نیست
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
بنده کانادا زندگی میکنم و بذارید کمی براتون حساب کتاب کنم:
اجاره لاکچری ترین خونه های تورنتو حدود ۴ هزار دلاره
قسط گرونترین ماشین ها حدود ماهی ۱ هزار دلاره
کل خورد و خوراک برای ۲ نفر بیشتر از ۸۰۰ دلار نمی شه
کل هزینه رستون گردی هم بیشتر از هزار دلار نمی شه
این یعنی با ماهی ۵۸۰۰ دلار می تونید زندگی لاکچری برای یه خانواده ۳ نفره داشته باشید و بذارید فرض کنیم امریکا هزینه زندگی لاکچری ۱۰۰۰ دلار هم گرونتر باشه که میشه ۷ هزار دلار.
لامصب چیکار میکنید که ماهی ۱۰ هزار دلار خرجتونه؟؟؟؟
چرا از این ها مالیات نمی گیرن؟
چون برای روز مبادا و به خط کردن و « تکرار» نیازمند یاری سبزتان هستیم ..!!
احمدی نژاد طرح مالیات از این ها رو مطرح کرد ، همین
فرخ نژاد تو تبلیغات ۸۸ در ورزشگاه ازادی ، به او توهین کرد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
احمدی نژاد عشق است.
همیشه انسانهایی که در سلامت معنوی بخواهند سبقت بگیرند نسبت به انسانهای دیگر دشمن افراد ناسالم تلقی می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
خود امریکایی های معمولی اینقدر درامد ندارند که ایشون ماهیانه ۱۰ تا می فرستد و معلوم نیست چی کار می کنند انجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
احمدی نژاد بیاد بگه بابک و ثامن و رحیمی و .... جواب بده بعد هم بگه هشتصد میلیارد پول نفت را چه کرد که دلار ۹۰۰ را ۳۶۰۰ تحویل داد بنزین ۴۰۰ رو ۱۰۰۰ نون ۵۰۰ رو ۱۰۰۰د
مهدی دوصفرهفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
خوبه که ناشناس ۱۴:۰۵ بعداز این همه حر ف اضافه نگفت احمدی نژاد ددلار رو رسوند به نوزده هزار تومن!!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
احمدی نژاد حساب و کتابش شفاف بود
اگر هم اشتباهی کرد همه میدونن
وقتشه که از روحانی هم بگید
شفافیت مالی داره برای دیگر کشورها
گرانی ارز و کالا داره تا 5 برابر
بیکاری سر به فلک کشیده
و هر کیو میبینی ناکارامد بوده
ایول به خودمون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
ببینم درست فهمیدم؟!
محمدرضا گلزار، حمید فرخ نژاد، رامبد جوان، رضا عطاران، جواد عزتی، مهران مدیری، بهرام رادان ، نوید محمدزاده، باران کوثری، مهناز افشار، نیکی کریمی، هدیه تهرانی و و و...
اینها هیچکدومشون ریالی مالیات نمیدن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگه ما اساتید دانشگاه کار غیر فرهنگی میکنیم، چرا از معلم و استاد دانشگاه مالیات میگیرین از بازیگرهای میلیاردی نمی گیرین این عدالته!
خاک بر سر ما، فکر می کردم فقط دکترها مالیات نمی دن
تابناک بگو بدونیم دیگه کیا مالیات نمی دن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
جهت اطلاع مالیات میانگین طلا فروش ها از کارمند ها کمتر است
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
کی گفته پزشکان مالیات نمیدن ؟برادر بنده پزشک هستن و طبق قوانین مملکت از حقوقش کم میکنن
جالبه اینا از زمین و زمان هم شاکی اند و از هدر رفتن عمرشون تو این ۴۰ سال می گن..
متاسفانه برخی مسولین هم با توجیه این که نکند اینا و طرفداران اندکشون ، کشور رو به اشوب بکشند ، مماشات کرد..
نقد علیزاده بر فرخ نژاد هر انگیزه ای داشته ، نوری بر تاریکی تابانده است . فرخ نژاد از این نظر ویژه است که در راستای اوج گیری اقدامات ضد ایرانی سعودی و اسرائیلی و ایرانی تباران پرکینه ، بیانیه سیاسی صادر کرده است .
هر وقت از مسئولین و فرزندان آنها مالیات گرفتید برید سراغ فرخ نزاد

چرا پدر عروس ریس جمهور باید هر سال 3 میلیون دلار ازران دولتی برای واردت موز دریافت نماید و مالیاتی ندهد؟

چرا با وجود درآمد نفتی و اینکه اینقدر مردم اینقدر در سختی هستند و دچار مشکل هستند مردم باید مالیات بدهند وقتی این مالیات ها هیچ تاثیری در بهبود زندگی آنها ندارد؟

چرا شیخ نشین ها فقط با درآمد نفتی اینقدر در رفاه هستند و مردم آنها مالیات نمیدهند؟

چرا پول شیخ نشین که فقط نفت میفروشند ارزشمند ترین پول دنیاست اما پول ایران که ششمین منابع نفتی دنیا و دومین منابع گازی دنیا را دارد اینقدر بی ارزش هست؟

چرا ازش پول سوریه در حال جنگ با 70 کشور و افغانستان و عراق جنگ زده از پول ایران بیشتر هست؟

چرا مردم عراق میتوانند بهترین خودروهای دنیا رو بخرند اما مردم ما در خرید پراید ناتوانند؟

چرا فرزندان مسئولین به راحتی در کارهای دولتی استخدام رسمی میشوند اما وقتی نوبت مردم عادی میرسه میگید برن در بخش خصوصی؟

چرا همه چیز را با فوب خلیج فارس گران میکنید اما حقوق کارگران را دست نمیزنید؟

چرا پزشکان در ایران بایدد بر اساس کتاب کالیفرنیا در آمریکا که یکی از ایالت های ثروتمند نشین آمریکاست حقوق دریافت کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
چرا پنجره بازه چرا کتری رو گازه چرا خان دایی چاقه
زمونه آی زمونه
دلش طاقت نداره دیگه طاقت نداره
ولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
این مورد آخر اوج بی عدالتی هست، کتاب k که مبنای نرخ پزشکی ایران هست بالاترین دستمزد رو برای دکترها در نظر میگیره که با باندبازی داره تو کشور درگیز مشکلات اقتصادی ما هم این کتاب منبع قرارداده شده و باید اصلاح بشه
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
برای اینکه شیخ نشین ها درآمدشون از نفت نسبت به جمعیت ۵۰ برابر ایرانه
چرا باید این عزیزان مالیات بگیرن؟؟؟
اما به جاش از بدبخت بیجاره هایی مثل ما که فرسنگ ها زیر خط فقر و در مناطق محروم هستیم میگیرن!

بنده در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور برای سازمان بنادر و دریانوردی در ابتدای شهریور 96 که قرار بر استخدام 200 نفر در عنوان‌های شغلی مختلف برای بنادر مختلف کشور(اعم از بنادر و خوزستان و بوشهر و بندر عباس و چابهار) بود شرکت کردم و خوشبختانه پذیرفته شدم و تمامی مراحل اعم از مصاحبه‌های علمی، عقیدتی و سپس تاییدیه گزینشی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و آزمایشات طب کار و همچنین سایر مدارک همچون عدم سوءپیشینه و تاییدیه تحصیلی و... به دست سازمان مرکزی بنادر و دریانوردی رسیده است. اما همچنان من و سایر پذیرفته‌شدگان پس از این مدت طولانی دعوت به کار نشده‌ایم و سازمان بنادر و دریانوردی پاسخگوی ما (که عموما از مناطق محروم هستیم) نیست و به بهانه‌های مختلف از شروع به کار پذیرفته‌شدگان استنکاف می‌ورزد. روند طی شده برای استخدام ما از طریق سازمان مذکور فوق‌العاده فرسایشی است و این در حالی است که سایر متقاضیانی که برای سازمان‌های دیگر، همزمان با ما آزمون داده‌اند شروع به کار کرده‌اند.
لذا خواهشمندم این موضوع را که حقیقتا سبب زائل شدن وقت و انرژی ما می‌شود پیگیری و منعکس فرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
هموطن شما تا الان میرفتی تو بازار کار میکردی واسه خودت کاسب بودی .
این آدم ها رو بزرگ نکنید، والا بنده در جامعه حضور دارم از خیلی ها پرسیدم اصلا این آقا را نمیشناسند.
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
این اخبار و واکنش ها نشون میده به صورت صعودی تاثیر اینستاگرام بر خبرسازی در ایران رو نشون میده والا قبل از ورود ایسنتاگرام کسی خبر نداشت ایشون و مابقی کی هستن
مطلب کاملا به جائی است و کاملا درست و منطقی.
امثال رضاعطاران که رگ خواب مردم دستشان امده وبانشان دادن چند نفربی حجاب وصحنه رقص وبزن وبکوب درامدهای چندده میلیاردی کسب کرده اند باید مالیات بپردازند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
دمت گرم رگ خواب رو خوب اومدی
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
دقیق.سوراخ دعا رو پیدا کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
پس مردم خوابند
اصولا در قرار دادهایی که طرفین با رضایت اقدام به پرداخت و دریافت وجه میکنند این مبلغ به هر میزان هم که کلان باشد اگر مفسده ای در پشت ان نباشد کسی حق دخالت ندارد چون امری خصوصی است اما دریافت مالیات یک حق عمومی است که در تمام دول و حتی ادیان پذیرفته شده است و عجیب است که در ایران سینماگران مالیات نمیدهند ضمن انکه شاید برای بسیاری هزینه ده هزار دلاری برای خانواده اقای فرخ نژاد زیاد بنظر برسد در صورتیکه در امریکا این هزینه چندان زیاد نیست فقط ماهی سه هزار تا چهار هزار دلار هزینه اجاره بهای یک خانه در شهر لس انجلس است سایر هزینه ها که جای خود دارد
مثل همه ما مردم ایران ایشان هم فقط برای دیگران نسخه دارند و در هر مسدله ای نظر می دهند ولی با پول در آمده در ایران به آمریکایی ها مالیات می دهد
ماهی 10 هزار دلار؟چیکار میکنید مگه؟ما هم آمریکا زندگی کردیم همچین چیزی خیلی زیاده
ما هم با وجود پدر و مادر سیتیزن و پدر فوت شده در آمریکا 10ساله توی نوبته گرین کارتیم
اونوقت خیلی سریع در عرض 3 ماه کارشون درست میشه
البته ناراحت نیستم ,خوش به سعادتشون
اینه عدالت خداوند
باید از تمامی هنرمندان (بازیگران و خوانندگان مخصوصا) مالیات گرفت و در این شکی نیست. اما اینکه چطور پول خود را خرج می کنند و چقدر دارند (در صورتی که از راه های قانونی هنری یا تجاری به دست آمده باشد) به خودشان مربوط است.
مگر واحد مالی و یا حسابدار ندارد آن سرمایه گذار و یا تهیه کننده ای که وی و امثال او را استخدام می کنند؟ بالاخره باید سازمان داشته باشد. از حقوق من مستمری بگیر مبتلی به بیماری خاص اول مالیات دریافتی کسر می شود و بعد مابه التفاوت را به حسابم واریز می کنند. سامانه پرداخت سینما مگر تافته ای جدا بافته است؟ وزارت اقتصاد و دارائی فقط مخصوص فقیر و بیچاره ها است؟ توان اخذ مالیات ندارید؟
جناب تابناک
این که آقای فرخ نژاد چقدر دستمزد میگیرد به جای خود ، شاید قابلیت این را داشته است ، بحث این است که ایشان در این آب و خاک زندگی می کند پول این مملکت را از هنر بازیگری اش در میاورد و تبدیل به ازر کرده و از مملکت خارج می کند و ماشاالله از نظر مالی هم زندگی مرفعی دارد چرا دایما" از وضعیت مملکت و ... شکایت می کند؟ وضعیت نابسامان کشور برای هرکی که بد باشد برای امثال ایشان که بد نیست! ماهی ده هزار دلاردر حال حاضر می شود ماهی 150 میلیون تومان ، ببینید ایشان چقدر درآمد دارد که 150 میلیون آنرا از کشور بطور ماهیانه خارج می کند پس گله گذاری ایشان با این سرمایه چه معنی میدهد؟ میخواهد با مردم ضعیف همدردی کند، که متاسفانه درد آنها را نمی فهمد ، میخواهد به آشفته بازار کشور گله کند ، که ایشان از همین آشفته بازار در حال ماهی گیری است ، فقط فکر کنم چون دلار گران شده و ایشان باید پول بیشتری بدهد و دلار بخرد ناراحت است که این هم فقط منافع فردی ایشان است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
هزاران لایک
آدم خوبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
هزاران آفرین . درود بر نفس پاک و درستت
فرخ نژاد رسوا شد حداقل کمي کمتر ژست روشنفکري ميگيرد .باشد تا بقيه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
رسوا کسیست که در قبال دستمزد کم کاری کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
انشاءالله نفر بعدی بقیه بازیگران ....االبته همه از دستمزدها و وضع زندگی فاخرش آگاهند
چون طبق تبصره ل ماده 139 هنرمندان از دادن مالیات معاف هستن. قانون مشکل دارد متاسفانه. تبعیض رو قانون ایجاد کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
احتمالا این نوع معافیت مالیات قیمت سلب آزادی بیانه
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
به چیزی تو مایه های قانون حجابه
مالیات گرفتنی است. اداره مالیات باید توانایی داشته باشه بگیره.
خیلی ممنون که زوایای پنهان زندگی سلبریتی های منتقد را عنوان میکنید .
ایشان اگر مثل خیلی چهره های شناخته شده، درباری بود الان کسی نه به زندگیش و نه به درامد و پرداخت مالیاتش کاری نداشت.
چون دولتهامخارجشون راازطریق فروش نفت ومنابع طبیعی تامین میکنن برخی راازدادن مالیات معاف کردن
بیچاره مردم. بیجاره کارگر و کارمند معمولی. این اقشار مستحق معافیت مالیاتی اند یا این اقشار زن و بچهذ در فرنگ. حال می خواهد مسئول اصولگرا یا اصلاح طلب باشد. یا سلبریتی بی درد.
وقتیfatfتصویب شد‌ زمانی که هر فردی بخواد ول بفرسته خارج از کشور بسادگی رهگیری رهگیری میشه و دولت میتونه منشا در آمد رو پیدا کنه و متناسب با اون مالیاتشو بگیره.اینجاست که اینگونه قوانین اینقدر مخالف پیدا میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
هر کشوری خودش این قانون برای کشور خودش دارد و ربطی هم به این ندارد و لطفا از این بازی ها در نیاورید
آخه عزیز دل تا وقتی کارگر بدبخت و معلم گرفتار و کارمند بیچاره و کاسب جزء فلک زده هستند که هنرمندان پردرامد و اقشار اینچنینی که نباید مالیات بدهند .
کسی که میگه 80 میلیون فدای پسرم، یعنی فاقد اگاهی است فاقد صلاحیت است تقریباً یعنی هیچی ندارد (تکرار می کنم) هیچی ندارد!!!
مداحان هم بایستی مالیات بدهند.
تو هر مملکت دیگری اینطور حرف زده بود الان زنده نبود.
واقعا جای تاسف دارد که امثال این دولبریتی پول بیت المال را میگیرند و مالیات نمیدهند و ده ها هزار دلار از کشور سرازیر میکنند به جیب بزرگترین دشمن این ملت یعنی آمریکا و تابعیت آمریکایی هم میگیرندو آخر سر هم منت میگذارند و شعار حمایت از اقشار ضعیف برای گرانی دلار سر میدهند !‍!!!!!!!!!!!!!!!!! مرزهای وقاحت را جابه جا کرده اند.
پس بگو چرا همش دارد از دلار مطلب می گذارد و توهین هاش هم برای تحقیر ملت از کجا اب می خورد
علیزاده خوب دستش را رو کردی
زنده باد .. حرف حساب ... اگه قوانین ما ، بویژه قوانین مالیاتی بطور اصولی و صحیح وضع بشن و از اون مهمتر ، بدرستی و کامل اجرا بشن ، قطعا اوضاعمون خیلی بهتر از اینها می بود و بلکه نیازی به فروش نفت هم نداشتیم ... اما وقتی هر بنگاه قدرتمندی از مالیات معاف میشن که اتفاقا حجم عظیم مبادلات اقتصادی با اونها ست ، خب معلومه شرایط اینجوری میشه ...
سلبریتی ها کوچکترین حلقه در این چرخه معیوب هستن ، مطمئن باش مردم راضی به این هستن که سلبریتی ها کلا از مالیات معاف بشن ولی از مراکز اصلی قدرت اقتصادی سیاسی طبق قانون مالیات بگیرن ....
شخصا کارهای پرونده eb1 ایشون از زیر دستم رد شد، نه تنها ایشان بلکه تمامی اهالی سینما و تلویزیون: رضا عطاران، شهاب حسینی، رویا نونهالی، مجید یاسر، بهنوش بختیاری، منیژه حکمت، نیکی کریمی و ... . همگی گرین کارت را سال ها پیش گرفتند
تابناک مدارک خواستی دارم.
خوب رسوا شد!
ماهی 10 هزار دلار میفرستی آمریکا برای خانواده ات؟ چون ازت دزدی شده فرستادیشون آمریکا؟؟ مردم هم گوششون درازه؟! راستی چرا خودت نمیری اونجا بازی کنی و پول دربیاری؟ چون اونجا هیچ نقشی بهت نمیدن!
همین ها هستند که باعث شدند دلار چند برابر بشه و زندگی مردم فلج بشه وگرنه کارمند و کارگر که دلار به کارشون نمیاد. دلال دلار همین ها هستند که به هر قیمتی میخرن و باعث طمع دلالها و افزایش قیمت ها میشن.
تابناک تو رو خدا یک نظر سنجی بی طرفانه انجام بدهید که مردم نظرشان را در خصوص و ضعیت اقتصادی و اجتماعی را اعلام نمایند ما همیشه از نظرسنجی و رفراندوم و همه پرسی و بطور کل سنجش آرای مردم در وحشتیم در صورتیکه غربی ها همیشه از آن به عنوان یک اصل بارز تحکیم استفاده می کنند.
چرا چرا دستمزد بالا و نجومی
مگه ما کارگرا زندگی نداریم زحمت نمیکشیم
تازه داریم بعد از 40 سال نقصی ها و کم کاری های مسولین را می بینیم .
فرخ نژآد و امثالهم هیچ هنر خاصی ندارند که دیگران نداشته باشند!!! پس نباید برای ولی نعمتانشان یعنی مردم شاخ و شونه بکشند و ادعایی داشته باشند! همین!
هنرمندان از مالیات معافند. ......طلاب از خدمت سربازی معافند.....صادر کنندگآن از حقوق بازرگانی معافند......مردم بیچاره هم از زندگی معافند.
ببینم تابناک موقعی که یک سلبریتی بهش توهین میشه دستمزدش پرداخت نمی شه یا در موقع پیری مشکل پیدا می کنه همینطور داد و بیداد راه می اندازه ؟
حالا چون فرخنژاد چنتا حرف زده علاوه بر گیر دادنها یاد مالیاتش افتادند؟! چرا قبلا حرفی در این مورد نمی زدند؟ قسم میخورم اگه سرش تو لاک خودش بود عمرا اسمی از مالیاتش می بردند. خودتون چی مالیات میدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
اینکه فرخ نژاد رسوا شده که شکی درش نیست ولی به این ماجرا میشه اینطور نگریست که امثال رضاعطاران ها چقدر زرنگند که سرشان را انداخته اند زمین
ده هزار دلار ماهیانه خرج همسر و فرزندتونه ؟! فرخ نژاد با این عکس العمل ها فهمید یه من ماست چقدر کره داره. به نظرم باید تا مدت ها کرکره ها رو پایبن بکشه. خودش هم اعلام کرده فعالیت هاشو تو فضای مجازی کاهش داده.
به نظرم باید محاکمه شوند
سلام: ایشان مثل هرکی که حق دارد مکان زندگیش را انتخاب کند ، انتخاب کرده کما اینکه چنین کرده است و هر کجا دوست دارد خودیاخانواده اش زندگی با اسایشی داشته باشند ولی حق ندارد برای اسایش تنها فرزندش 80 میلیون ایرانی را فدای خم ابروی فرزندش کن وبا این حرفهایش توهین به 80 میلیون ایرانی کند.ازطرفی ای کاش اینقدر که حرص وجوش خود وخانواده اش را میخورد به احترام ان خانواده هائی که عزیزانشان را نثار کردند تا این اقایان ودر کل این جماعت ها ازاین دسته ،که به این قد وقامت رسیده وبعد هم خانواده اش را درکمال سلامت به انطرف اب ببرد ودر این طرف با اسایش تمام دارند کار میکند تا دلار برای انان بفرستد
قدرشناس بوده واحترام میگذاشت وبا جملات بی ریشه و تهی از عقل ومنطق اهانت به ان بزرگواران بهتر خودشان وخانواده هایشان درنزد ایران وایرانی نمیکرد.
هرچند قدر زر زرگر بداند قدر ماهی بمبئی
که شناگر ماهر اگر غرق شده بواسطه تکبر وغرورش بوده نه بواسطه کمبود
این نشان می دهد نمایندگان خوابند ویا خودشان را به خواب زده اند.وبعضی سیا سیون ....... هم هر از چند گاهی به نهادها ویا استان قدس گیر می دهند که مالیات نمی دهند. در حالی که طبق قانون اگر کسی یا نهادی تخطی کرد باید بر خورد نمود.وقتی چنین اتفاقی نمی افتد .یعنی خلاف قانون عمل نمی کنند .فقط جو سازی درست می کنند چون اگر مدعی به حق باشد .پیگیری وبه نتیجه می رساند.دیگر چه ژ ن خوبی مالیات نمی دهد.در شیپور بدمید تا نمایندگان از خواب بیدار شوند.
کار فرهنگی معاف باشه یعنی چی قانون چیه بابا
درامد شخص از یک مبلغ معیینی که بیشتر شد باید طبق قانون مالیات بده یعنی اینها از یک معلم بیشتر کار فرهنگی می کنند که معلم بنده خدا مالیات بده و هنرپیشه های چند میلیونی و گاهی میلیاردی مالیات ندهند
اگر هرکاری با درآمدش میکند پس لااقل دهنش رو ببندد و ادای اپوزوسیون در نیاورد
چرا مثبت ،منفی رو حذف کردید
دیگه میلی به خوندن خبرهاتون نیست
ايا نمايندگان مجلس كه دائم از اقتصاد مقاومتى حرف ميزنند و از لزوم عدم تكيه بر در امد هاى نفتى سخن مى رانند ، از چنين تبعيض فاحش ، اگاهى ندارند ؟كجاست عدالت ؟ يك معلم ، يك كارگر ، يك راننده ، يك كارمند ساده و ...... بايستى به حد توان خود ماليت پرداخت كنند و در تامين هزينه هاى دولت سهيم باشند ، اما عده اى با برخوردارى از در امدهاى كلان به دليل قوانينى كه همين نمايندگان از سر نااگاهى تصويب كرده اند ، معاف از ماليات باشند ، قطعا به غير از هنرمندان ، گروهاى ديگرى هم هستند كه از اينگونه مزايا استفاده مى كنند ، ايا در مجلس کسی پيدا خواهد شد كه به خواهد به اين تبعيضات پايان دهد ؟
باز جای شکرش باقیه که هر کسی که برای مردم بیشتر دل میسوزونه خانواده اش توی ایران زندگی نمیکنه وگرنه معلوم نبود چه سختیها و بدبختی هایی میکشیدن .
ایران بهشت فراریان مالیاتی و رانت و ......
چراازحقوق کم معلمین مالیات بایدگرفت وازدرامد نجومی اینها نه این بی عدالتی است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان