بازدید 2507

پاسخ دانشگاه تهران به اعتراض‌ها درباره "تحمیل دروس جبرانی پولی به دانشجویان"

کد خبر: ۸۴۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 09 October 2018

معاون آموزشی دانشگاه تهران به اعتراض‌ها درباره "تحمیل دروس جبرانی پولی به دانشجویان"پاسخ داد.

 به گزارش ایلنا، سیدحسین حسینی (معاون آموزشی دانشگاه تهران) در واکنش به تجمع‌های پی در پی دانشجویان دانشگاه تهران در خصوص اخذ شهریه برای دروس جبرانی گفت: دروس جبرانی آیین‌‎نامه خاص خود را دارد و طبق آیین‌نامه وزارت علوم اگر کسی دروس جبرانی بگیرد، باید شهریه‌اش را بپردازد و میزان شهریه را هم هیات امنا تعیین می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از دانشجویان مدعی‌اند؛ این دروس جبرانی به آنها تحمیل شده و ضعفی در درسی که برای آن کلاس جبرانی گذاشته‌اند، ندارند، گفت: این مساله قابل اثبات نیست، وقتی اجازه می‌دهند، هر کسی از هر رشته‌ای وارد رشته دیگری شود، قائدتا تشخیص گذراندن دروس جبرانی به عهده دانشجو نیست و طبق آیین‌نامه به تشخیص گروه آموزشی مربوطه است و گروه آموزشی می‌تواند؛ حداکثر ۱۲ واحد را برای او در نظر بگیرد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: نگاه کلی دانشگاه این است؛ تا جایی که ممکن باشد، کلاس جبرانی نداشته باشیم، اما اگر به تشخیص گروه آموزشی ضرورت به تشکیل کلاس جبرانی باشد، باید تشکیل شود.

حسینی افزود: طبق ماده ۹ آیین‌نامه مصوب شده در وزارت علوم افرادی که از رشته‌های نامتجانس پذیرفته می‌شوند، باید تعرفه دروس را با تصویب هیات امنا بپردازند و این قانون مصوب وزارت علوم است و این آیین‌نامه در اکثر دانشگاه‌های کشور عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌های صنعتی افرادی که از یک رشته به رشته دیگر پذیرفته می‌شوند، باید پایه فنی را داشته باشند، اما در دانشگاهی مثل دانشگاه تهران اگر دانشجویی در رشته دیگری غیر از رشته خودش در مقطع ارشد قبول شود، لازم است یک سری دروس جبرانی را با تایید گروه آموزشی بگذرانند. به طور مثال اگر دانشجویی از لیسانس برق در یکی از گرایش‌های برق در فوق لیسانس قبول شود، چنین موضوعی اصلا مطرح نخواهد شد، ولی اگر دانشجویی با لیسانس تاریخ در رشته روانشناسی در مقطع ارشد قبول شود، گرچه دروس پایه را گذرانده باید دروس جبرانی را بگذراند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان