بازدید 10106
۸
پیمانه اقتصادی؛

از «واکنش رئیس سازمان بورس به ساز مخالف بازار سرمایه» تا «معرفی پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت پراید به زیر ۳۰ میلیون تومان رسید، پنجمین رکورد کاهشی شاخص کل بورس، سقوط سنگین سهام چین بازارهای آسیایی را لرزاند، قیمت جهانی طلا افت کرد، بهای طلای سیاه کاهش یافت، آلمان از روسیه تقاضای سرمایه گذاری بیشتر در برلین کرد، ممنوعیت صادرات به سیب زمینی، رب گوجه و خوراک دام هم رسید و یورو نیمایی در کانال 9300 تومان قیمت گذاری شد را در بر دارد.
کد خبر: ۸۴۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 09 October 2018

از «واکنش رئیس سازمان بورس به ساز مخالف بازار سرمایه» تا «معرفی پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت پراید به زیر ۳۰ میلیون تومان رسید، پنجمین رکورد کاهشی شاخص کل بورس، سقوط سنگین سهام چین بازارهای آسیایی را لرزاند، قیمت جهانی طلا افت کرد، بهای طلای سیاه کاهش یافت، آلمان از روسیه تقاضای سرمایه گذاری بیشتر در برلین کرد، ممنوعیت صادرات به سیب زمینی، رب گوجه و خوراک دام هم رسید و یورو نیمایی در کانال 9300 تومان قیمت گذاری شد را در بر دارد.

قیمت پراید به زیر ۳۰ میلیون تومان رسید

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: در ادامه روند هفته گذشته، قیمت‌ها در بازار خودرو امروز نیز کاهش یافت به‌گونه‌ای که پس از ماه‌ها قیمت پراید ۱۳۱ به زیر ۳۰ میلیون تومان رسید. سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز قیمت خودروهای داخلی بین ۲ تا ۴ میلیون تومان کاهش یافته است. وی با بیان اینکه قیمت پراید ۱۳۱ از حدود ۳۱ میلیون تومان در روز گذشته به ۲۹ میلیون تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: قیمت پراید ۱۱۱ نیز از حدود ۳۵ میلیون تومان به ۳۴ میلیون تومان و قیمت پژو ۴۰۵ نیز از حدود ۵۱ میلیون تومان در روز گذشته به ۴۹ میلیون تومان رسیده است. رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد:‌ در یک هفته اخیر قیمت خودروهای مونتاژی تولید داخل همچون ۲۰۰۸ نیز به طور میانگین بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

پنجمین رکورد کاهشی شاخص کل بورس در سومین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با کاهش ۱۲۳۳ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۱۷۵ هزار و ۱۸۵ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۶۰ واحدی به رقم ۵۱ هزار و ۲۰۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با افت ۶۱۵ واحدی، عدد ۳۰ هزار و ۱۸۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۳۵ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۳۳۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۵۴ واحد کاهش به سطح ۱۸۸ هزار و ۴۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول بر خلاف روز قبل، با ۱۴۲ واحد افزایش به رقم ۱۳۲ هزار و ۲۹۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۵۱۰ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳۳۳ هزار و ۳۵۰ واحد را به نمایش گذاشت. در معاملات دیروز، نماد معاملاتی فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 436 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشت.

واکنش رئیس سازمان بورس به ساز مخالف بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس درباره دلایل توقف روند صعودی بازار سرمایه در روزهای اخیر و نقش سهامداران تازه‌وارد، گفت: باید توجه کنیم نوسان قیمت سهام، ذات بازار سرمایه است. هنگام کاهش قیمت‌ها باید از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم به شایعات توجه نکنیم و با نگاه بلندمدت به افق بازار سرمایه به این بازار وارد شویم. شاپور محمدی  با بیان اینکه ، عرضه آزمایشی نفت خام در بورس انرژی به‌زودی عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: بازار سرمایه می‌تواند در شرایط فعلی نقش مهمی در کنترل تورم داشته باشد و نقدینگی را به بخش مولد اقتصاد هدایت کند. بورس به‌عنوان بازاری سازمان‌یافته و رسمی با صنعت رابطه تنگاتنگی دارد اما با این‌ حال در کشور ما اغلب مردم با آن آشنایی ندارند و بسیاری از فعالان اقتصادی، صنعتگران نیز با ادبیات آن نا آشنا هستند. این مقام مسئول در گفت و گو با روزنامه شرق، افزود: در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته بازار سرمایه اصلی‌ترین رکن اقتصادی است. این به آن معناست که بورس، نقش بسزایی در چینش سیاست‌های اقتصادی یک کشور دارد و می‌تواند از یک‌سو به‌عنوان اهرم توسعه صنایع مختلف مطرح باشد و از سوی دیگر با جذب سرمایه‌های خرد و کلان نقدینگی را کنترل کند. محمدی ادامه داد: بازار سرمایه آن بخش از اقتصاد است که ورود سرمایه‌های سرگردان به آن، علاوه بر اینکه با بازدهی قابل‌قبولی همراه است، اثر سوء بر اقتصاد ندارد. موضوعی که اگر دولت و مدیران ارشد اقتصادی توجه بیشتر به آن داشته باشند، می‌تواند به توسعه هرچه سریع‌تر اقتصاد ایران منتهی شود.

سقوط سنگین سهام چین بازارهای آسیایی را لرزاند

روز دوشنبه، شاخص‌های آسیایی در شروع معاملات هفتگی به خود لرزیدند چرا که با آغاز به کار بازارهای چین پس از یک‌ هفته تعطیلی، علی‌رغم اقدام بانک مرکزی برای تزریق نقدینگی بیشتر به اقتصاد، سهام چین با تشدید نگرانی از این که جنگ تعرفه‌ای با آمریکا بتواند باعث افت شدید رشد اقتصادی این کشور شود، به شدت سقوط کرد. بانک مرکزی چین، روز یکشنبه در اقدامی برای پشتیبانی از اقتصاد این کشور اعلام کرد که میزان ذخیره مورد نیاز بانک‌ها در بانک مرکزی را ۱ درصد کاهش می‌دهد تا این نقدینگی آزاد شده به اقتصاد تزریق شده و نگرانی‌های موجود از جنگ تعرفه‌ای با آمریکا، کاهش یابد. نسبت ذخیره مورد نیاز بانک‌ها در بانک مرکزی که در حال حاضر ۱۵.۵ درصد برای بانک‌های تجاری بزرگ و ۱۳.۵ درصد برای بانک‌های کوچک تعیین شده است، از ۱۵ آگوست ۱ درصد کاهش خواهد یافت. در ماه آوریل هم بانک مرکزی چین اقدامی مشابه را با همین مقدار کاهش انجام داده بود. روز دوشنبه، در حالی‌که سرمایه‌گذاران برای اولین بار به فشارهای جدید واشنگتن و گزارشی از این که جاسوسان چینی سخت‌افزارهای آمریکایی را آلوده کرده‌اند واکنش نشان دادند، سهام آسیایی افت کردند. شاخص سی‌اس‌آی ۳۰۰ شرکت‌های برتر چین در تجارت صبح امروز با سقوط سنگین ۳.۶ درصدی روبرو شد. شاخص اصلی سهام چین، کامپوزیت شانگهای ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و شاخص چی‌نکست که سهام تکنولوژی در آن وزن سنگینی دارند، ۲.۹ درصد پایین آمد. در هنگ‌کنگ هم شاخص هانگ‌سنگ ۰.۹ درصد افت کرد. سقوط سنگین سهام چین به گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه (بدون سهام ژاپن) ام‌اس‌سی‌آی فشار آورد و این شاخص ۰.۸ درصد افت کرد.

قیمت جهانی طلا افت کرد

پس از اینکه بانک مرکزی چین سیاست‌های داخلی برای حمایت از اقتصاد را کاهش داد و ارزش یوآن افت و ارزش دلار بالا رفت، قیمت طلا در معاملات دیروز به 1194 دلار در هر اونس افت کرد.

بهای طلای سیاه کاهش یافت

رویترز گزارش داد: پس از اعلام واشنگتن درباره احتمال معافیت‌های تحریمی به برخی کشورها برای خرید نفت ایران و پس از اینکه عربستان گفت:کمبود نفت ایران را جایگزین خواهد کرد، قیمت نفت برنت در معاملات دیروز بیش از یک درصد کاهش یافت. هر بشکه نفت برنت با 1.19 دلار کاهش 82.97 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 83 سنت کاهش 73.51 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

بازار اوراق مسکن؛ رفت و برگشت آرام «اوراق»

 هر ورقه «تسه» اسفند 95(تسه9512) روز گذشته با رشد 2/ 0 درصدی به قیمت 62 هزار و 108 تومان معامله شد. از نکات قابل‌توجه معاملات دیروز اوراق تسهیلات، اختلاف بین آخرین قیمت با متوسط روزانه ارزش این اوراق بود. به عبارت دیگر، اوراق تسهیلات در ابتدای معاملات دیروز با فشار فروش مواجه بود و در نتیجه، قیمت‌ها در نیمه ابتدایی معاملات در محدوده منفی قرار داشت. اما این روند پایدار نبود و در ساعات پایانی شاهد تقویت تدریجی تقاضا و رشد ارزش سررسیدهای مختلف و ورود به دامنه مثبت قیمتی بودیم. در مجموع به نظر می‌رسد از شدت نوسان قیمت «تسه»ها کاسته شده و روند قیمت‌ها متعادل‌تر از هفته قبل است. از طرفی، فروکش هیجان عرضه در سهام و افت تلاطم در بازار ارز نیز در بازیابی تعادل «تسه» و شکل‌گیری روند صعودی قیمت در این بازار بی‌تاثیر نبوده است.

آلمان از روسیه تقاضای سرمایه گذاری بیشتر در برلین کرد

پیتر آلتمایر وزیر امور اقتصادی و انرژی آلمان در حاشیه مجمع گفتگو آلمان-روسیه در مسکو، گفت: برلین علاقمند به افزایش سرمایه گذاری روسیه در اقتصاد آلمان است؛ ضمن اینکه خواهان توجه بیشتر مسکو به شرکت های تجاری کوچک و متوسط آلمانی است. وی افزود: ما همچنین خواهان سرمایه گذاری روسیه در آلمان هستیم. خوشحال خواهیم شد اگر سرمایه گذاری بیشتری از روس ها داشته باشیم و درب آلمان روبه این مسئله باز است. می خواهیم که مسکو منافع بیشتری در آلمان بویژه در شرکت های کوچک و متوسط آلمانی داشته باشد. آلتمایر گفت: از هر فرصتی برای ایجاد اعتماد و حل مشکلات در رابطه با روسیه بمنظور حرکت روبه جلو استفاده می کنیم. بر پایه این گزارش، هفدهمین نشست مجمع گفتگو سنت پترزبورگ با هدف ارتقاء مناسبات میان روسیه و آلمان از هفتم تا هشتم ماه جاری میلادی در پایتخت روسیه برگزار می شود. عنوان اصلی امسال «ایجاد اعتماد» با نگاه به همکاری میان جوامع مدنی روسیه و آلمان است.

ممنوعیت صادرات به سیب زمینی، رب گوجه و خوراک دام هم رسید

وزیر صنعت، معدن و تجارت صادرات سیب زمینی، خوراک دام و طیور و رب گوجه فرنگی را ممنوع اعلام کرد. محمد شریعتمداری در نامه‌ای به فرود عسگری، صادرات سیب زمینی، خوراک دام و طیور و رب گوجه فرنگی را از تاریخ 20/07/97 تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

در متن این نامه آمده است:

صادرات سیب زمینی: تحت ردیف تعرفه‌های (07143000)، (07142000)، (07019000)، (07011000)

خوراک دام و طیور: تحت ردیف تعرفه‌های (23080000)، (23099090)، (23099040)، (23099030)

رب گوجه‌فرنگی: تحت ردیف تعرفه‌های (20021000)، (20029010)، (20029090)، (20095000)، (21032000)

از تاریخ 20/07/97 تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

وزیر نفت عمان: ساخت خط لوله واردات گاز از ایران ادامه دارد

وزیر نفت عمان اعلام کرد: این کشور با وجود تحریم‌های آمریکا، طرح ساخت خط لوله واردات گاز از ایران را ادامه می‌دهد. «محمد الرمحی» اعلام کرد اسناد مناقصه پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به عمان برای شرکت‌های علاقه‌مند همکاری فرستاده شده است و اضافه کرد: ما همچنان به اجرای این پروژه ادامه می‌دهیم. وی از امیدواری عمان به محدود بودن تحریم‌ها در زمینه صادرات نفت ایران و نه گاز طبیعی این کشور خبر داد و گفت: ما همچنان منتظر جزییات تحریم‌ها هستیم. ایران و عمان در سال 1392 یادداشت تفاهمی در زمینه صادرات گاز طبیعی امضا کردند تا گاز ایران با یک خط لوله به صورت مستقیم از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود.

یورو نیمایی در کانال 9300 تومان قیمت گذاری شد

از «واکنش رئیس سازمان بورس به ساز مخالف بازار سرمایه» تا «معرفی پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان»

معرفی پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان

خودروی نیسان لیف با فروش بالغ بر ۲۶ هزار دستگاه تنها در عرض مدت ۸ ماه، تبدیل به پرفروش‌ترین و پرمتقاضی‌ترین محصول تمام برقی در جهان شده است. این ارقام به آن معناست که این خودرو در هر ۱۰ دقیقه توسط یک مشتری اروپایی خریداری و استفاده شده است. البته لازم به ذکر است که بیش از ۸ هزار دستگاه از این خودرو توسط شرکت‌ها و سازمان‌های‌ تجاری و دولتی به‌عنوان ناوگان حمل‌و‌نقل سفارش داده شده است. به نقل از دنیای اقتصاد، نسل جدید نیسان لیف که سال گذشته میلادی معرفی و عرضه شد، تاکنون در بیش از ۵۱ کشور جهان به فروش رسیده است. آمارها نشان می‌دهد که بیشترین فروش نیسان لیف در کشورهای آلمان، هلند، پرتغال، اتریش، فرانسهو اسپانیا بوده است. این در حالی است که نسخه هاچ‌بک تمام‌برقی نیسان در نروژ بیشتر از نسخه معمولی آن با استقبال شهروندان مواجه شده است. نسل جدید نیسان لیف از باتری بزرگ‌تری بهره برده است تا بتواند با هر بار شارژ مسافتی معادل ۲۷۰ کیلومتر را بپیماید.

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
یک نکته که باید ابدا دیر نشود باید معاوضه نفت در برابر ایجاد یک شرکت مشترک تولید خودرو برقی خصوصی هدایت شده با یک شرکت متوسط چینی با یک شرکت دانش بنیان مخصوص ایجاد شود تا در ابتدای این فن اوری بتوانید بایک کار چند بهره ببرید اتدا تمام تاکسی های تهران برقی شود مصرف سوخت کاهش یافته و ایجاد شرکت هایی که در طول روز انرزی خورشید را برق کرده و همان در روز به خودرو میدهند ایجاد میشود و شعل ایجاد میکند و از همه مهم تر خود کفایی عمیق در یک شاخه مهم رخ میدهد و در این بحران یک ابر فرصت برای تحرک عمیق اقتصادی ایجاد میشود
همه فکرمیکردند فردای روزتصویب FATF دلارسقوط میکنه وبورس میره بالا اما درست برعکس شد
بازار قمار همراه با تلکه گیری را هیچ نیرویی نمیتواند بگیرد. زیرا حرض یک میلیون تومان را به صد میلیون تمام کردن، که همزمان در کله چند میلیون نفر که از خوشحالی یک شبه ره صدساله پیموده اند و اجبار آنان به طرز تفکر صحیح در سراسر فرهنگهای جهان و در سراسر دوران های انسانی ممکن نبوده است.
اصولا بورس وظیفه اش ثروتمند کردن یک به هزار افراد شرکت کننده آنهم بطوریکه پند معروف:
هر آنکس افزون گشت سیم و زرش یا خودش دزد بوده یا پدرش! برای هر کسی پدیدار نگردد.
و پند معروف «خودم کردم که لعنت بر خودم باد» را بازندگان که اکثریت مطلق را تشکیل میدهند بخود نسبت داده و خدا را مسول این «بدشانسی ها» بدانند.
جای خالی خودرو برقی تو تهران
سه شنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۲:۳۰
یورو ۱۶۹۰۰
دلار ۱۴۷۰۰
دولت خودش دلال
اين جناب مديرعامل بورس از وقتي مدير بورس شده تيشه به ريشه سهام خودرويي خورده انگار تنها ماموريت بورس طي اين دوسال اين بوده.
شنبه ۲۱ مهر
تخلیه حباب بورس باشدت ادامه دارد
درادامه روندریزش شدید بورس شاخص کل در دو ساعت اول شروع بکارتالاربورس بیش از ۵۵۰۰ واحد سقوط کرد
ظرف چندروزگذشته شاخص کل نزدیک به ۳۰ هزارواحدسقوط کرده همه فروشنده اند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان