بازدید 8357

درمان ویار با زنجبیل

کد خبر: ۸۴۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 08 October 2018

تقریبا 80 درصد زنان باردار دچار ویار بارداری هستند. اما پژوهشگران معتقدند تغذیه مادر باردار می‌تواند ویار بارداری را تا حدود زیادی کاهش دهد. نکته مهم اینجاست که حتی اگر ویار بارداری مانع از رژیم غذایی مناسب مادر باردار باشد، جنین هیچ صدمه‌ای نمی‌بیند.

زنجبیل تسکین دهنده ویار بارداری

براساس گزارش محققان مصرف متعادل زنجبیل می‌تواند در تسکین تلاطم معده و حساسیتش به مواد غذایی موثر باشد. آنها پیشنهاد می‌کنند زنجبیل پوست گرفته و رنده شود و در یک لیوان آب جوش مخلوط شود. به این ترتیب میتوان به راحتی در خانه چای زنجبیل تهیه کرد. در صورت تمایل می‌توان از محصولات دیگر حاوی زنجبیل مانند شربت زنجبیل یا شیرینی آن استفاده کرد. براساس گزارش‌ها در حال حاضر کپسول‌های زنجبیل هم در بازار دسترس است. اما بهتر است مادران باردار پیش از استفاده با پزشک در مورد نحوه مصرف آن مشورت کنند.

جنگ با ویار بارداری با پروتئین و ویتامین B6

علاوه بر زنجبیل متخصصان تغذیه بر استفاده از غذاهای حاوی پروتئین بالا که غنی از ویتامین B6 است تاکید ویژه دارند. خوراکی‌هایی مانند آجیل می‌تواند هم میان وعده مغذی باشد و هم پروتئین و ویتامین مورد نیاز بدن مادر باردار را تامین کند. متخصصان برای کاستن از اثرات مضر ویار بارداری پیشنهاد می‌کنند خوردن خوراکی‌های تند، اسیدی، چرب و سرخ شده از رژیم غذایی حذف شود زیرا باعث افزایش حالت تهوع می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار