بازدید 5356
۷
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس ۷۶۶۵ واحد دیگر از دست داد/ استقبال سرد فولاد از مدیرعامل جدید بازنشسته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه پانزدهم مهرماه ۹۷، همانند سه روز کاری گذشته با کاهش ۷۶۶۵ واحدی معادل ۴.۱۶ درصد به رقم ۱۷۶ هزار و ۴۱۹ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد افت ۱۴۷۴ واحدی معادل ۰.۷۹ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۴۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ 07 October 2018

شاخص کل بورس ۷۶۶۵ واحد دیگر از دست داد؛ فارس بازیگر اصلی سقوط نماگرشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه پانزدهم مهرماه ۹۷، همانند سه روز کاری گذشته با کاهش ۷۶۶۵ واحدی معادل ۴.۱۶ درصد به رقم ۱۷۶ هزار و ۴۱۹ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد افت ۱۴۷۴ واحدی معادل ۰.۷۹ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته جاری، همانند روز‌های گذشته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۲۴۰ واحدی معادل ۴.۱۶ درصد به رقم ۵۱ هزار و ۵۶۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با افت ۹۰۳ واحدی معادل ۲.۸۵ درصد، عدد ۳۰ هزار و ۸۰۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۳۸ واحدی معادل ۲.۸۵ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۷۷۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۵۳۳ واحد کاهش معادل ۳.۸۲ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۹ هزار و ۷۳۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۵۲۲۸ واحد کاهش معادل ۳.۸۱ درصد به رقم ۱۳۲ هزار و ۱۵۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۷۲۸۰ واحد کاهش معادل ۴.۸۳ درصد همراه بود و عدد ۳۴۰ هزار و ۸۶۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۱۸۳ هزار ۶۶۴ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس ۷۶۶۵ واحد دیگر از دست داد؛ فارس بازیگر اصلی سقوط نماگر

در معاملات امروز، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 1233 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشت. همچنین نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 521 واحد کاهش بازهم در فاز منفی قرار داشت، نمادی که در روزهای اخیر شاهد جابجایی در تیم مدیریتی شرکت فولاد مبارکه است و خبرها از استعفای سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه حکایت دارد و در مقابل از آمدن حمیدرضا عظیمیان به عنوان یکی از معاونان بازنشسته وزیر راه و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی به عنوان مدیرعامل جدید فولاد مبارکه خبر می دهد. و در ادامه، نمادهای معاملاتی کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 344 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 298 واحد، نماد پارس (پتروشيمي پارس) با 234 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 222 واحد، تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 220 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 211 واحد کاهش، بیشترین نقش را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شنفت (نفت‌ پارس‌) با 21 واحد، نماد سپ (پرداخت الكترونيك سامان كيش) با 20 واحد و نماد وملي (گروه‌ صنعتي‌ ملي‌ (هلدينگ‌) با 4 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
فقط در تعجبم انهاییکه در خبر بیان میکنند رکورد تاریخی بورس شکست کجایند خبر خود را اصلاح کنند مگر اینکه زره ایی سواد علمی نداشته باشند که حالا پیدایشان نیست ..
حالا بیان کنند کو ان رکورد
جالبتر از انکه میرونددلال ها را میگیرند که دلار چرا بالا میبرند.
درصورتیکه اگر انها قیمت را بالا میبرند در تهران و یا درچند منطقه است . چرا تلویزیون به خودش اجازه میدهد که در گزارشات خود قیمت دلار ۱۷۴۰۰ تومان را اعلام میکند ایا به بار روانی و تاثیر پذیری ان توجه شده است.
تدبیر دولت است که با عدم حمایت از بورس باعث از دست رفتن سرمایه مردم و فرار سرمایه از بازار سرمایه با توسل به کلمات غیر مربوط مثل نوسان شود.نوسان معنی دارد که اقایان فقط بهانه ای از آن را دارند و تا امروز باعث از دست رفتن حدود 40 درصد سرمایه شده و ظاهرا قرار است بعد از ایجاد فاجعه برای سرمایه های مردم یک نفری از دولت عذرخواهی کند تا همه خوش و خرم برویم خانه البته اقایان به سعد آباد و بقیه به خانه های خراب شده
بازار رو قیمتهاشو الکی بالا اوردن الانم دارن خالی میشن.
شاخص کل ظرف تنهاسه روزبیست هزارواحد سقوط کرد تخلیه حباب بورس اغازشد
چندروزیست بورس رکوردهای تاریخی درمیزان سقوط شمیزندولی برخلاف زمانهایی که رشدمیکند هیچ انعکاسی درمطبوعات ورسانه ها دیده نمیشود
باور کردنی نیست اماواقعیت دارد:
شاخص کل بورس تنهادر۵ دقیقه اول شروع بکارتالاربوس بیش از ۲۰۰۰ واحدسقوط کرد ! تخلیه حباب بزرگ بورس باشدت ادامه دارد همه فروشنده شدند
همه فکرمیکردند فردای روزتصویب FATF دلارسقوط میکنه وبورس میره بالا اما درست برعکس شد: دلار شد ۱۴۴۰۰ تومان وبورس بیش از ۱۲۰۰ واحد سقوط کرد !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی