بازدید 2353

سوئیس به سیستم جایگزین سوئیفت می‌پیوندد

سفیر سوئیس در روسیه گفت این کشور به همراه دیگر کشورها به سیستم موازی سوئیفت که به‌جای دلار با یورو کار خواهد کرد، می‌پیوندد.
کد خبر: ۸۴۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 07 October 2018

سفیر سوئیس در روسیه گفت این کشور به همراه دیگر کشورها به سیستم موازی سوئیفت که به‌جای دلار با یورو کار خواهد کرد، می‌پیوندد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ایوس روزیه گفت: وقتی که توسعه جدیدی در بخش مالی اتفاق بیافتد، ما آن را از نزدیک زیر نظر خواهیم گرفت و اگر سیستم مشابه سوئیفت توسط اتحادیه اروپا ایجاد شود، ما نیز در آن مشارکت خواهیم داشت.

هایکو ماس - وزیر خارجه آلمان - در ماه اوت گفته بود که اتحادیه اروپا به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای نجات برجام، در حال کار برروی یک سیستم موازی سوئیفت است. پس از آن که آمریکا در ماه می از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم‌های خود بر ضد ایران را بازگرداند، شرکت‌های اروپایی که با ایران روابط مالی دارند را تهدید به تحریم کرد. واشنگتن همین رویکرد را درباره پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا در پیش گرفته است.

اندکی بعد سخنگوی وزارت دارایی آلمان از سازوکار ویژه اروپایی‌ها برای تداوم همکاری با ایران از طریق سیستمی مشابه سوئیفت خبر داد که به‌دلیل کار با یورو، خطر قطع دسترسی بانک‌ها به نظام مالی آمریکا را نیز حل می‌سازد.

آنتوان سیلوانوف - وزیر دارایی روسیه - هم گفته است مسکو آماده همکاری با اروپا بر سر ایجاد یک سیستم نقل و انتقال بین بانکی مبتنی بر یورو است. وی تاکید کرده که این کار پاسخی به محدودیت‌ها و تحریم‌های آمریکا خواهد بود.

سیستم سوئیفت که اکنون بیش از ۱۱ هزار عضو از ۲۰۰ کشور جهان دارد، به‌دلیل آن که مبتنی بر دلار است، وابستگی زیادی به آمریکا دارد و هواره مجبور به تبعیت از تحریم‌های آمریکا شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر