بازدید 23049
پیمانه اقتصادی؛

از «ریزش سکه به زیر ۴ میلیون با ادامه روند کاهشی دلار» تا «کشوری که پایتخت پولشویی جهان شد»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون حذف دلار در تجارت هند با ایران، روسیه و ونزوئلا، قرمزپوشی بورس برای سومین روز، یورو نیمایی در کانال ۹۰۰۰ تومان، پایبندی ۱۱۰ درصدی اعضای اوپک به توافق کاهش عرضه نفت، حساب معامله‌گران روی نفت ۱۰۰ دلاری، کارشناسان روسیه ادعای نفتی بن سلمان را به سخره گرفتند، بازنشسته وزارت راه مدیرعامل فولاد مبارکه، پیش‌بینی افزایش قیمت طلای جهانی و شکسته شدن رکورد سبد نفتی اوپک را در بر دارد.
کد خبر: ۸۴۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ 07 October 2018

از «ریزش سکه به زیر ۴ میلیون با ادامه روند کاهشی دلار» تا «کشوری که پایتخت پولشویی جهان شد»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون حذف دلار در تجارت هند با ایران، روسیه و ونزوئلا، قرمزپوشی بورس برای سومین روز، یورو نیمایی در کانال ۹۰۰۰ تومان، پایبندی ۱۱۰ درصدی اعضای اوپک به توافق کاهش عرضه نفت، حساب معامله‌گران روی نفت ۱۰۰ دلاری، کارشناسان روسیه ادعای نفتی بن سلمان را به سخره گرفتند، بازنشسته وزارت راه مدیرعامل فولاد مبارکه، پیش‌بینی افزایش قیمت طلای جهانی و شکسته شدن رکورد سبد نفتی اوپک را در بر دارد.

حذف دلار در تجارت هند با ایران، روسیه و ونزوئلا

تایمز آو ایندیا با اشاره به اظهارات یک مقام آگاه، گزارش داد، بانک مرکزی هند و وزارت مالی این کشور در حال بررسی امکان ایجاد سیستم‌های پرداخت با پایه روپیه و یا تهاتری، در معاملات خود با کشورهای تولیدکننده نفت خام، مانند ایران، روسیه و ونزوئلاست. این هفته، رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، سیاست تحریم آمریکا را اشتباه استراتژیک متداول خواند که تنها اعتبار دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی زیر سؤال می‌برد. مقام آگاه هندی، به عنوان نمونه به تبادل داروی هند به جای نفت ونزوئلا اشاره کرد. همچنین هیات وزیران هند، در اجلاس پنجشنبه خود که به رهبری وزیر تجارت و صنعت، سورش پرابهو، برگزار شد از بانک مرکزی این کشور درخواست کرد امکان تجارت روپیه-یوآن با چین، انجام معاملات تجاری با استفاده از یورو به جای دلار و افزایش استفاده از ابزارهای مالی با پایه طلا، مانند حساب‌های ذخیره طلا و اوراق قرضه دولتی و راهکارهایی برای کاهش واردات طلا را بررسی کند. این هیات همچنین به نیاز به راهکار معامله تهاتری و روش پرداختی متفاوت در تجارت الماس‌های خام با روسیه، تأکید کردند. به نقل از مهر، هند سومین واردکننده نفت خام جهان است و بیش از ۹۶۰ درصد واردات نفت این کشور از خاورمیانه تامین می‌شود. در پنج ماه اول ۲۰۱۸ واردات نفت این کشور ۵۳.۵۵ درصد رشد کرد و به ۵۸.۸۱ میلیار دلار رسید.

قرمزپوشی بورس برای سومین روز پیاپی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، همانند دو روز پایانی هفته قبل با کاهش ۱۴۷۴ واحدی معادل ۰.۷۹ درصد به رقم ۱۸۴ هزار و ۸۵ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته شاهد رشد ۴۹۲۴ واحدی نماگر کل بورس بودیم. همچنین دیروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۳۰ واحدی به رقم ۵۳ هزار و ۸۰۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با افت ۵۱۷ واحدی، عدد ۳۱ هزار و ۷۰۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۶۵ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۴۱۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۰۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۱۹۷ هزار و ۲۶۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۹۵۵ واحد کاهش به رقم ۱۳۷ هزار و ۳۸۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۵۶۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳۵۸ هزار و ۱۴۱ واحد را به نمایش گذاشت. نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 283 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در ثبت روند نزولی نماگر کل داشت

از «ریزش سکه به زیر ۴ میلیون با ادامه روند کاهشی دلار» تا «کشوری که پایتخت پولشویی جهان شد»

ریزش سکه به زیر ۴ میلیون با ادامه روند کاهشی دلار

در نخستین روز از سومین هفته مهرماه، بازارها فعالیت خود را با کاهش قیمت آغاز کردند. روز شنبه، دلار در مقطعی به انتهای کانال ۱۲ هزار تومانی سرک کشید و سکه تمام بهار آزادی از مرز ۴ میلیونی پایین‌تر رفت. در اولین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی ۱۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. این افت قیمت در حالی رقم خورد که این فلز گرانبها در هفته گذشته نیز بیش از ۲۲ درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

به گفته فعالان، در ساعاتی از روز شنبه حتی قیمت سکه تمام بهار آزادی به کانال ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز رفت. به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته برخی فعالان، روند نزولی قیمت سکه موجب شده که برخی از مردم سکه‌های پیش فروش تحویل گرفته شده را برای فروش روانه بازار کنند و همین موضوع موجب شده که سمت عرضه در بازار سکه تقویت بیشتری شود. با این حال، معامله‌گران بازار سکه و طلا باور دارند، عامل اصلی افت قیمت سکه، نزول بهای دلار در بازار داخلی بوده است. از نظر آن‌ها، ریزش دلار در هفته گذشته و ادامه آن در ابتدای هفته جاری موجب شده است که سکه بازان در موقعیت فروش بگیرند. دلار هفته گذشته بیش از ۲۱ درصد افت قیمت را تجربه کرد.

یورو نیمایی در کانال ۹۰۰۰ تومان

یورو روز شنبه در سامانه نیما ۹۲۷۹ تومان معامله شد.

از «ریزش سکه به زیر ۴ میلیون با ادامه روند کاهشی دلار» تا «کشوری که پایتخت پولشویی جهان شد»

پایبندی ۱۱۰ درصدی اعضای اوپک به توافق کاهش عرضه نفت

مؤسسه خبری پلاتس نوشت: نظرسنجی از تحلیلگران، مسئولان صنعتی و همچنین داده‌های کشتیرانی نشان داد تولید ۱۵ کشور عضو اوپک در ماه سپتامبر امسال روزانه ۳۳ میلیون و ۷۰ هزار بشکه بوده که نسبت به ماه اوت روزانه ۱۸۰ هزار بشکه افزایش را نشان می‌دهد. بدون در نظر گرفتن تولید نفت کنگو که به‌ تازگی به اوپک ملحق شده است، تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر، بالاترین سطح تولید این سازمان از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون به شمار می‌آید. در ماه سپتامبر امسال، عربستان و لیبی بیشترین افزایش تولید نفت را در میان اعضای اوپک به خود اختصاص دادند. در این دوره، تولید نفت آنگولا نیز افزایش داشت. امارات و کویت نیز تولید خود را به بالاترین سطح از دسامبر ۲۰۱۶ میلادی تاکنون رساندند. با این همه، تولید نفت عراق در ماه سپتامبر امسال حدود ۳۰ هزار بشکه نسبت به ماه پیش از آن کاهش داشت و به ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز رسید. در مجموع، دوازده کشور عضو اوپک که ملزم به اجرای توافق جهانی کاهش تولید نفت هستند، در ماه سپتامبر امسال ۱۱۰ درصد به این توافق پایبند بودند، در حالی که پایبندی آنها به این توافق در ماه اوت امسال ۱۱۵ درصد بود. در میان اعضای اوپک، لیبی و نیجریه از توافق جهانی کاهش تولید نفت مستثنا هستند، در حالی که کنگو هیچ‌‌گاه به این توافق وارد نشد. /شانا

معامله‌گران روی نفت ۱۰۰ دلاری حساب می‌کنند

رویترز نوشت: معامله‌گران نفتی گمانه‌زنی درباره رسیدن قیمت نفت آمریکا به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه در سال آینده میلادی را افزایش داده‌اند. نزدیک شدن موعد اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران از یک سو و محدودیت زیرساخت‌های انتقال نفت در آمریکا از سوی دیگر، روند افزایشی قیمت نفت را تقویت کرده است. با وجود اعلام عرضه کافی نفت در بازار از سوی برخی کشورهای صادرکننده، این مسأله از سوی سفته‌بازان و دیگر فعالان بازار با تردید روزافزون روبه‌روست و انتظار دارند که پس از اعمال تحریم‌ها، قیمت نفت افزایش یابد. انتظار افزایش قیمت‌ها، در وضع بازار اوراق بهادار نفتی در آمریکا مشهود است. شمار سفارش قراردادهای اختیاری برای نفت ۱۰۰ دلاری در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۰ درصد افزایش یافته و به رقم بی‌سابقه ۳۱ هزار سفارش رسیده است.

کارشناسان روسیه ادعای نفتی بن سلمان را به سخره گرفتند

کارشناسان روس پیش بینی ولیعهد عربستان سعودی درباره تولید نفت روسیه را که به گفته وی پس از نوزده سال به شدت کاهش و یا به پایان می رسد، رد کرده و آن را ادعایی بی اساس خواندند. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری بلومبرگ افزود: رشد سالانه تقاضای نفت تا سال 2030 میلادی، حدود یک تا یک و نیم درصد در بازار جهانی خواهد بود و تولید نفت چین به شدت کاهش یافته و یا به صفر می رسد. تولید نفت روسیه هم پس از نوزده سال به شدت کاهش می یابد و این کشور موقعیت خود به عنوان تولید کننده نفت را از دست می دهد.

از «ریزش سکه به زیر ۴ میلیون با ادامه روند کاهشی دلار» تا «کشوری که پایتخت پولشویی جهان شد»

والری آبراموف کارشناس ارشد دانشگاه مالی روسیه درباره این ادعای ولیعهد سعودی گفت: اطلاعات مبنی بر اینکه روسیه پس از نوزده سال از بازار نفت خارج می شود، بر اساس شواهد مستند نشده است. وی افزود: اگر منظور حوزه های نفتی است که در زمان حاضر از آن نفت تولید می شود، این حوزه ها می توانند تولید و صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه به بازارهای جهانی تا بیست سال آینده را تأمین کنند. کارشناس روس ادامه داد: اما در زمان حاضر روسیه به اکتشاف مناطق همجوار قطب شمال می پردازد که منابع غنی نفت و گاز در آن نهفته است. آلکساندر فرولوف معاون انستیتو انرژی ملی روسیه نیز به ار.ب.کا گفت: در روسیه فناوری های تولید نفت از ذخایر دشوار و بهره برداری از منابع غیرمرسومی اعمال می شود. وی ادعای ولیعهد سعودی را رد کرد و افزود: منابع نفت روسیه پس از بیست سال به پایان نمی رسد و لازم نیست که عربستان هم از وضع آینده تولید نفت خود تعریف کند.

پیش‌بینی افزایش قیمت طلای جهانی

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت ۱۶ تن شرکت کردند که از میان آنها ۹ تن یا ۵۶ درصد افزایش قیمت طلا و ۲ نفر یا ۱۳ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند، در حالی که ۵ نفر یا ۳۱ درصد نظری نداشتند. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران ۵۹۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۳۰۲ نفر یا ۵۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۹۶ نفر یا ۳۳ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند، در حالی که ۹۵ نفر یا ۱۶ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

رکورد سبد نفتی اوپک شکسته شد/ بالاترین قیمت 4 سال گذشته

رکورد قیمتی سبد نفتی اوپک در سال جاری میلادی شکسته شد و این نوع نفت به 84.09 دلار در هر بشکه رسید. این قیمت بالاترین رقم در بیش از  چهار سال گذشته به شمار می‌رود. سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان با 45 سنت افزایش 84.09 دلار در هر بشکه فروخته شد.

از «ریزش سکه به زیر ۴ میلیون با ادامه روند کاهشی دلار» تا «کشوری که پایتخت پولشویی جهان شد»

این نوع نفت روز چهارشنبه یازدهم مهر ماه به 83.64 دلار در هر بشکه رسیده بود که خود رکوردی برای این نوع نفت محسوب می‌شود. به نقل از فارس، روز جمعه نفت برنت 84.16  دلار و نفت خام آمریکا 74.34 دلار در هر بشکه فروخته شد که بالاترین قیمت‌ها در 4 گذشته به شمار می رفتند. سبد نفتی اوپک سال 2018 را با قیمت 64.84 دلار آغاز کرده بود که در آن زمان بالاترین قیمت 2 سال و 7 ماه پیش از آن زمان به شمار می‌رفت. در عین حال، برای نخستین بار از ژانویه 2014 تاکنون، دو شاخص نفتی برنت و وی‌تی‌ای سال 2018 را با قیمت بالای 60 دلار آغاز کردند. نفت برنت با قیمت 67.29 و نفت خام آمریکا با 60.74 دلار در هر بشکه سال 2018 را آغاز کردند. سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.

بازنشسته‌ وزارت راه و معاون آخوندی، مدیرعامل فولاد مبارکه شد

حمیدرضا عظیمیان به عنوان یکی از معاونان بازنشسته وزیر راه و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی خداحافظی می کند. وی به تازگی مدیرعامل فولاد مبارکه شده است. عظیمیان در حال حاضر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن است که یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی محسوب می‌شود. وی جزو مدیران بازنشسته دولتی به شمار می‌آید که مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شده است. عظیمیان اردیبهشت ماه سال 95 به عنوان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن جایگزین پژمان شده بود. در آن زمان انتقاداتی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص این انتصاب و بی ارتباط بودن حضور یک مدیر صنعتی در حوزه مسکن وارد شد. /تسنیم

هند به واردات نفت از ایران با حجم همیشگی ادامه داد

طبق داده‌های تاجران نفت و شرکت اطلاعات کشتیرانی، کپلر، پالایشگاه‌های هندی قرارداد تحویل ۱.۲۵ میلیون تن نفت خام ایران، برای تحویل در ماه نوامبر را منعقد کردند؛ اما همین داده‌ها نشان می‌دهد در ماه سپتامبر، هند به شدت استفاده از نفت خام آمریکا را کاهش داده است. این در حالی صورت می‌گیرد که ایران به پالایشگاه‌های هندی، دو ماه برای پرداخت مهلت داده است و بنابراین پرداخت برای این محموله‌های نفتی، پس از  ماه نوامبر که تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعمال می‌شود، انجام خواهد شد. طبق گزارش منابع آگاه، هند برای دور زدن این تحریم‌ها، به دنبال جایگزینی پرداخت‌های دلاری با روپیه هند است. منابع آگاه خبر دادند، بزرگترین پالایشگاه هند، شرکت ملی نفت هند (آی‌اوسی)، که برای وارد کردن ۹ میلیون تن نفت خام ایران در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ یا ۰.۷۵ میلیون تن در ماه، برنامه‌ریزی کرده است، هم با حجم همیشگی از ایران نفت وارد کرده است. به نقل از مهر، تصمیم پالایشگاه‌های هندی برای ادامه وارد کردن نفت خام از ایران در حالی صورت می‌گیرد که دولت ترامپ روز پنجشنبه، پیام هشدار تندی منتشر کرده است. /اسپوتنیک

کشوری که پایتخت پولشویی جهان شد

تحقیقات اخیر وزارت دادگستری آمریکا نشان می دهد، استونی، کشوری کوچک در دریای بالتیک که درگیر پرونده رسوایی پولشویی بی سابقه شده ممکن است که پایتخت پولشویی جهان باشد. بر همین اساس، شعبه استونیایی دانسکه بانک دانمارک در کانون رسوایی پولشویی ۲۰۰ میلیارد یورویی (۲۳۰ میلیارد دلاری) قرار دارد.

از «ریزش سکه به زیر ۴ میلیون با ادامه روند کاهشی دلار» تا «کشوری که پایتخت پولشویی جهان شد»

وزارت دادگستری آمریکا از این بانک خواسته که در ارتباط با این پرونده بازجویی کیفری، اطلاعاتی را ارائه دهد. ماه گذشته، این بانک گزارش کرد، در مجموع ۲۳۰ میلیارد دلار از تراکنش های مشکوک را از طریق شعبه خود در استونی ردیابی کرده که بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ میلادی انجام گرفته است. همچنین بانک مرکزی استونی پذیرفته که بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ میلادی بیش از یک تریلیون دلار پول در این کشور در چرخه مالی قرار داشته است. این رقم شامل تمام تراکنش های متعلق به شهروندان استونی یا غیر استونی است. بانک مرکزی استونی از اظهار نظر در مورد اینکه آیا تراکنش های مشکوک شامل آنها می شود، خودداری کرد. به نقل از ایبنا، بر اساس اطلاعات بانک جهانی، استونی صدمین کشور بزرگ جهان به لحاظ تولید ناخالص داخلی است و می تواند با اقتصاد کشورهایی مانند اوگاندا و زیمباوه مقایسه شود. تولید ناخالص داخلی استونی ۲۵ میلیارد دلار و خروج سرمایه از این کشور معادل ۴۰۰ درصد از تولید اقتصادی استونی اعلام شده است. /راشاتودی

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
فریاااااااااااااااااااااااااااد
چرا سازمان بنادر و دریانوردی بندرامام پذیرفته شدگان نهایی آزمون فراگیر 96 را بعد از گذراندن و قبولی در تمامی مراحل کتبی، حضوری، مصاحبه، پزشکی، اخذ مدارک و ..... دعوت به کار نمی کند
چند سال باید بگذرد؟
بیت الله ستاریان کارشناس اقتصاد مسکن: بازارهای ارز و طلا به عنوان دو بازار موازی همواره در نوسانات اقتصاد کلان به صورت کوتاه مدت سرمایه‌ها را به سمت خود می‌کشند و بعد از تخلیه این بازارها سرمایه‌ها وارد مسکن می‌شود. دلار و سکه در دوره‌ای که جاذب هستند به صورت کوتاه مدت منابعی را به سمت خود جذب می‌کنند و بعد با ارزش افزوده‌ای به بخش مسکن می‌رود.
این کارشناس اقتصاد مسکن در پاسخ به این سوال که بعضی می‌گویند با کاهش قیمت دلار، قیمت مسکن نیز پایین می‌آید و در مقابل، عده‌ای می‌گویند هم‌اکنون سرمایه‌ها به سمت مسکن می‌آید و قیمت‌ها بالا می‌رود تصریح کرد: هردو این نظریه‌ها به نوعی درست است. اگر دلار روی ۸۰۰۰ تومان بایستد در بخش مسکن هنوز ظرفیت جذب خواهد بود و رشد خواهد داشت و این رشد تا شش ماهه اول سال آینده ادامه پیدا می‌کند وی با بیان این‌که مسکن به نسبت دلار و سکه افزایش چندانی نداشته است، گفت: رشد قیمت ملک ۷۰ درصدی بوده در حالی که در بازار ارز جهش ۲۷۵ درصدی داشتیم. بنابراین مسکن با توجه به ماهیت دیرپذیر بودن باید خود را با قیمت ارز هماهنگ کند که این اتفاق در آینده رخ می‌دهد.
این کارشناس اقتصاد مسکن درباره پیش‌بینی از آینده قیمت دلار اظهار کرد: نرخ واقعی دلار در سبد ارزیابی کالاها ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان است. ولی با توجه به شرایط بازار تصور می‌کنم تا انتهای سال قیمت دلار به ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان برسد که در آن صورت مسکن رونق می‌گیرد. همیشه جابه‌جایی در این دو بازار به همین صورت بوده که با تخلیه حباب بازار ارز و طلا، سرمایه‌ها با فاصله‌ی زمانی وارد مسکن می‌شود.قیمت مسکن پایتخت در شرایطی کماکان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد که معاملات در مسیر کاهش قرار دارد. با این وجود، در شهریورماه ۱۳۹۷ رکود افزایش ماهیانه و سالیانه قیمت مسکن طی شش ماه اخیر شکسته شد. آن‌طور که بانک مرکزی گزارش داد، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی شهر تهران ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۹.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۴.۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
نرخ نيماىى بسيار بالاست قبل فاصله در ارز و رانت داده شده زىر هزار تومان بود و حالا به چند هزار دلار رسيده اىن نتيجه مبارزه با رانت بود اقاي روحانى پاسخ دهيد و مدعيان اقتصاد تك نرخي اىن است
تخلیه حباب بورس باشدت ادامه دارد همه فروشنده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
به زودی با پذیرش fATF
راه ورود دلار به کشور بسته شده و در نتیجه دلار گران تر خواهد شد
اینم خط
اینم نشان.
.
اشتباه نکنید پایتخت پولشویی تهران است
با این دروغها نه دلار پایین میاد نه سکه. تنها اندک کسانی که به رسانه های داخلی و صدا و سیما دلخوش بودند هم روی واقعی آنها رو خواهند دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
بزگوار با قماربازي هيچ كس پولدار نمي شود و اين مالها بركت ندارد وبا عث هلاكت مي شود شما هم بهتراست دلار هاتون رو بفروشيد ونقشي در پيشرفت كشور داشته باشيد
هند و‌ونزویلا!!
بااطمینان میگویم زمانی که همه ملت ایران تصمیم گرفتنددربرابردشمن ایستادگی کننداین امرراعملی کردندواکنون نیزهمین مردم هستندکه بااطمینان به پشتیبانی دولت قیمتهاراباردیگرخواهندشکست
چگونگی هدایت نقدینگی به تولید رو بفرمایید
تصویب fatf هم نتوانست جلوی سقوط سهمگین بورس رابگیرد شاخص کل تااین لحظه (ساعت ۱۲ بکشنبه ۱۵ مهر)فقط دریک روزحدود هشت هزارواحدسقوط کرده و درمجموع ظرف تنهاسه روز ۲۰ هزار واحدسقوط کرده حباب بزرگ بورس درحال تخلیه است همه فروشنده اند
طغاري بشكند ماستبي بريزد جهان گردد بكام كاسه ليسان بالاخره هندوستان از ورشكستگي اقتصاد ايران و ونزويلا وروسيه استفاده كامل خواهد كرد حالا شما دايم فكر كنيد كه دلار فلان وبهمان است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل