بازدید 17501

عقب‌نشینی جوان هتاک ایرانی به پیامبر

«احسان جامی» سازنده این کارتون موهن روز سه‌شنبه در گفتگو با رادیو هلند اعلام کرد که از نمایش فیلم «زندگی محمد» منصرف شده است.
کد خبر: ۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۶ 02 April 2008
یک ایرانی 23 ساله‌ مقیم هلند که کارتون به شدت موهن او علیه رسول اکرم(ص) قرار بود 3 هفته دیگر به نمایش گذاشته شود، روز سه‌شنبه اعلام کرد که به توصیه وزیر دادگستری هلند از نمایش این فیلم منصرف شده است.

به گزارش شهاب‌نيوز، احسان جامی، یک ایرانی مقیم هلند که فقط 23 سال دارد و از 9 سالگی از ایران مهاجرت کرده است، فیلم کارتونی سخیفی با عنوان «زندگی محمد» (ص) ساخته است که ازدواج پیامبر اسلام با همسرش عایشه و شب ازدواج رسول اکرم (ص) را دستمایه طنزی مشمئزکننده قرار می‌دهد. این فیلم موهن قرار بود سه هفته دیگر یعنی بیستم آوریل به نمایش عمومی گذاشته شود.

به رغم اعلام قبلی، «احسان جامی» سازنده این کارتون موهن روز سه‌شنبه در گفتگو با رادیو هلند اعلام کرد که از نمایش فیلم «زندگی محمد» منصرف شده است. بر اساس گزارش «بی.‌بی.‌سی»، احسان جامی پس از آن از نمایش فیلم خود منصرف شد که وزیر دادگستری هلند به وی توصیه کرد از نمایش این فیلم که می‌تواند در جامعه تنش ایجاد کند دست بردارد.

جامی 23 ساله که عضو شورای شهر کوچک لایدشندام فوربرگ در حومه لاهه است به رادیو هلند گفته است: افرادی از خارج هلند، به خصوص ایران پیام‌های تهدیدآمیزی برای او فرستاده‌اند.

گفتنی است این جوان کم سن و سال طی 3 سال اخیر مواضع افراطی و تندی علیه دین اسلام اتخاذ کرده و سال گذشته نیز گروهی را با عنوان «کمیته مرکزی مسلمانان سابق» برای حمایت از کسانی که از دین اسلام خارج می‌شوند بنیان گذاشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
چه نهادهایی در کشور متولی حراست و مراقبت از کیان اسلام هستند؟ چه کارنامه ای دارند؟ چرا گزارش نمی کنند؟
اعمال و رفتاری که آقای جامی و امثال وی انجام می دهند و خواهند داد، رفتار هایی طبیعی از منظر خودشان است که ناشی از حقد وکینه های آنها به اسلام و یا مسلمانان است. ولی هزاران ایرانی مسلمان و غیر مسلمان در دنیا در مناصب و موقعیت های والایی قرار دارند و خدمات شایان توجهی را انجام می دهند که خیلی از آنها به جامعه معرفی نمی شوند. تحرکات سخیف و مشمئز کننده آقای جامی و نظایر اینها در سال های اخیر نشان دهنده این است که همگی سازمان یافته و با برنامه است؛ و قطعاً نهادهای صهیونیستی و بهائیگری از مشوقان و تأمین کنندگان و اداره کنندگان.
لازمه جهان کنونی این است که اولاً واکنشی عمل نکرده و ثانیاً آنکه بسیار جدی و برنامه ریزی شده و در بستر و چارچوبی در سطح ملل اسلامی و بین المللی و متناسب با ابزارها و فناوری های روز اقداماتی پرواکتیو انجام دهیم. نهادهایی که میتوان در این راستا ایجاد و راه اندازی نمود به شرح زیر پیشنهاد میشوند:
1- جامعه جهانی جوانان معتقد به ادیان الهی،
2- جامعه جهانی هنرمندان جوان مسلمان،
3- دانشگاه مجازی اخلاق پیامبر اعظم،
4- بانک بین المللی روایات و احادیث منتسب به پیامبر اعظم ( به زبان های مختلف زنده دنیا) نظیر ویکی ها، و در بر گیرنده تصاویر ، فیلم ها و عکس های مرتبط با پیامبر (ص).
5- برگزاری فستیوال جهانی فیلم های بلند و کوتاه محمد (ص)،
5- بانک جهانی اشعار در نعت پیامبر (به صورت ویکی و چند زبانی).
باید برای کوته فکرانی چون جامی افسوس خورد که با چند سال زندگی در خارج افکارش بدین گونه شده است. حال هستند چه بسا انسانهایی که لامذهب بوده اند، اما با مطالعه و اندیشه درست مسلمان واقعی شده اند. من ساکن خارج از ایران هستم و به قول بعضی ها پا منبری هم نبوده ام، اما افسوس می خورم که تغییر موقعیت جغرافیایی، باعث تغییر افکار، فرهنگ، دین و .... بعصی می شود.
خدا عاقبتمان را به خیر کند.
موجودیت کسانی مثل جامی به خاطر ضعف و کم کاری نهادهای رسمی و غیر رسمی فرهنگی و مذهبی ماست. اگر کسانی که در کشور زندگی می کنند به درستی تربیت شوند هر جا که بروند نه تنها مشکلی پیش نمی یاد بلکه خودشون به عنوان مبلغ عمل می کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار