بازدید 1860

آیفکس هم منفی شد

آیفکس شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز با افت ۵ واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل به ۲۱۰۹ واحد رسید.
کد خبر: ۸۴۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ 06 October 2018

آیفکس شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز با افت ۵ واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل به ۲۱۰۹ واحد رسید.

به گزارش ایبِنا، معاملات فرابورس در نخستین روز کاری این هفته با افزایش حدود ۳۰ درصدی حجم و ارزش کل معاملات نسبت به معاملات چهارشنبه هفته قبل خاتمه یافت به طوریکه در مجموع بازارهای فرابورس شاهد دادوستد یک میلیارد و ۶۲۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۸۰ میلیارد و ۸۴۷ میلیون ریال در بیش از ۱۴۸ هزار نوبت معاملاتی بودیم.

شاخص کل فرابورس در پایان به افت ۵ واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل تن داد تا در نهایت در ارتفاع ۲۱۰۹ واحدی قرار بگیرد.

گردش نمادها

رصد نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد در روزی که گذشت نماد «ولشرق» متعلق به لیزینگ ایران و شرق بیشترین افزایش قیمت و نماد «دبالک» متعلق به شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند و اثر مثبت نمادهای «ذوب»، «میدکو» و «زاگرس» بر آیفکس مانع از ریزش بیشتر شاخص کل در اثر اهرم منفی نمادهای «دماوند» و «مارون» شده است.

نگاهی به معاملات سهام در دو بازار اول و دوم نشان می‌دهد امروز ۶۲۶ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال در این دو بازار معامله شده است که در این میان نماد بازار اولی «سمگا» متعلق به گروه هتل و رستوران امروز ارزش معاملات نزدیک به ۳۶۰ میلیارد ریالی و نماد بازار دومی «دی» متعلق به بانک دی حجم معاملات به میزان بیش از ۱۰۳ میلیون سهمی را تجربه کردند و به ترتیب به لحاظ ثبت بیشترین ارزش و حجم معاملاتی صدرنشین معاملات خُرد بازار سهام فرابورس شدند.

از سوی دیگر، بازار پایه در روزی که توسط پیام ناظر گشایش نماد «وملت» مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری ملت در تابلو ج اطلاع‌رسانی شد، از خرید و فروش یک هزار و ۲۵ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال میزبانی کرد.

بازار ابزارهای نوین مالی

در سمت دیگر، بازار ابزارهای نوین مالی (شامل معاملات اوراق تسهیلات مسکن، اوراق بدهی و ETF) در روزی که تسه شهریور ۹۷ بیشترین حجم و ارزش معاملاتی و بیشترین قیمت را در میان سایر تسه‌ها دراختیار داشت، میزبان دادوستد ۲۲ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال بود.

از جمله رویدادهای آتی فرابورس می‌توان به گشایش نماد «نوین» مربوط به شرکت بیمه نوین در بازار دوم در روز دوشنبه ۱۶ مهرماه ۹۷ اشاره کرد.

به‌علاوه، ۱۳.۷۸ درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت ریل‌پرداز سیر در نماد معاملاتی «حریل» با قیمت پایه کلی که وابسته به قیمت پایانی سهم در روز قبل از عرضه است، روز دوشنبه ۲۳ مهرماه از طریق بازار دوم فرابورس عرضه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار