بازدید 1927

چین نرخ تعرفه واردات ۱۵۸۵ کالا را کاهش داد

چین در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که در اقدامی برای گشایش بازار چین به روی جهان، از اول نوامبر امسال تعرفه واردات ۱۵۸۵ نوع کالا را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۸۳۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲ 02 October 2018

چین در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که در اقدامی برای گشایش بازار چین به روی جهان، از اول نوامبر امسال تعرفه واردات ۱۵۸۵ نوع کالا را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شین‌هوا، چین در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که در اقدامی برای بازتر کردن بازار چین به روی جهان، از اول نوامبر امسال تعرفه واردات ۱۵۸۵ نوع کالا را کاهش می‌دهد.

کمیسیون تعرفه کالای وزارت کشور چین اعلام کرد نرخ میانگین تعرفه این کالاها از ۱۰.۵ درصد به ۷.۸ درصد کاهش می‌یابد.

این تعداد کالا در برگیرنده ۱۹ درصد از کل کالاهایی است که می‌توانند شامل تعرفه شوند. پس از اعمال این تغییرات نرخ کلی تعرفه چین از ۹.۸ درصد سال گذشته به ۷.۵ درصد کاهش خواهد یافت.

این کمیسیون اعلام کرد که این تعرفه اندکی از تعرفه‌های اتحادیه اروپا بالاتر است اما از تعرفه اکثر کشورهای در حال توسعه پایین‌تر است.

کاهش تعرفه، بخش‌هایی مانند نساجی، سرامیک، فولاد، ماشین‌آلات و برخی محصولات منابع پایه و کالاهای با پردازش اولیه را دربر می‌گیرد.

این کمیسیون اعلام کرد که کاهش تعرفه‌ها تا یک سطح مناسب، می‌تواند توسعه متوازن تجارت خارجی و باز کردن درها به روی سرمایه‌گذاران خارجی را به همراه داشته باشد.

پیش از این هم دولت چین، تعرفه واردات اکثر داروهای وارداتی را از اول ماه می به صفر درصد کاهش داده بود و تعرفه خودرو و قطعات یدکی آن و برخی کالاهای مصرفی دیگر را هم از اول جولای کمتر کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر