بازدید 1930

تلفات زلزله اندونزی به ۱۲۳۴ تن رسید

تلفات حادثه زمین لرزه و سونامی در اندونزی به ۱۲۳۴ تن افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۸۳۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 02 October 2018

تلفات حادثه زمین لرزه و سونامی در اندونزی به ۱۲۳۴ تن افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از منابع داخلی اندونزی اعلام کرد: شمار تلفات این حادثه طبیعی در این کشور به ۱۲۳۴ تن افزایش پیدا کرده‌ است. روز گذشته (دوشنبه) تعداد فوتی‌های زلزله و سونامی در اندونزی حدود ۸۴۰ تن اعلام شده بود.

همچنین در ادامه عملیات جستجوی قربانیان این حادثه، نیروهای امدادگر توانستند اجساد تعدادی دانش‌آموز را که بر اثر رانش زمین در زیر آوارهای ساختمان یک کلیسا مانده بودند، خارج کنند.

نیروهای جستجوگر پس از ۹۰ دقیقه جستجو در میان گل و لای توانستنداجساد ۳۴ دانش آموز را در داخل یک کلیسا در یک منطقه کوهستانی پیدا کنند.

مقامات اندونزی در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر افرادی را که در این حادثه جان سالم به در برده‌اند از میان آوار بیرون آورند و آنان را به مراکز اسکان منتقل کرده و آب و مواد غذایی در اختیار حادثه‌دیدگان قرار دهند.

همچنین مرکز لرزه نگاری آمریکا اعلام کرد: اواخر شب گذشته چهار زمین لرزه به بزرگی پنج تا شش ریشتر اندونزی را به لرزه درآورد.

روزنامه تلگراف نیز از فرار حدود ۱۲۰۰ متهم از سه زندان در مناطق زلزله‌زده جزیره «سولاوسی» خبر داده‌ است.

همچنین با افزایش تلفات حادثه زمین لرزه مهیب در اندونزی و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار گورهای جمعی فراهم شده تا عملیات دفن قربانیان با سرعت بیشتری انجام شود.

سازمان ملل نیز در گزارشی اعلام کرده‌ است که حدود ۱۹۱ هزار نفر از مردم مناطق زلزله‌زده به کمک‌های فوری نیاز دارند. نجات یافتگان این حادثه نسبت به نبود میزان کافیِ مواد غذایی و آب آشامیدنی شکایت دارند و مجبور شده‌اند به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها حمله‌ور شوند.

شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز در گزارشی اعلام کرد: مردم زلزله‌زده شهر «پالو» برای رفع نیازهای اولیه خود به آب آشامیدنی و مواد غذایی مستاصل شده‌اند. مواد غذایی، آب و مواد سوختی در این منطقه کمیاب شده‌ است. همچنین به دلیل تخریب جاده‌ها، تامین مواد اولیه مورد نیاز زلزله‌زدگان به سختی انجام می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر