بازدید 1418

گوگل: عدم پشتيباني‌ از اينترنت اکسپلورر6

کد خبر: ۸۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۲ 31 January 2010
گوگل اعلام كرد: به علت وجود حفره امنيتي در مرورگر اينترنت اکسپلورر 6 به پشتيباني فني از اين مرورگر را تا اول مارس پايان مي دهد.

به گفته گوگل بسياري از اين خدمات اين شرکت مانند سايت هاي اسناد گوگل ( Google Docs) و خدمات طراحي سايت (Google Sites) از اين تاريخ با اينترنت اکسپلورر6 سازگاري نخواهند داشت.

بر اين اساس، عملکرد اين سايت ها در اينترنت اکسپلورر 6 دچار اختلال خواهد شد.

اين شرکت به کاربران توصيه کرده است تا درصورت استفاده از اينترنت اکسپلورر 6 مرورگر خود را هر چه زودتر ارتقا دهند.

کارشناسان مي گويند مرورگر اينترنت اکسپلورر 6 که به شرکت مايکروسافت تعلق دارد، به علت وجود يک حفره امنيتي در برابر حملات هکرها ضعف دارد.

گفته مي شود هکرهاي چيني با استفاده از همين ضعف امنيتي موفق به نفوذ به حساب هاي کاربري فعالان حقوق بشر در اين کشور شده اند.

در پي اعلام گوگل درباره قطع پشتيباني از اينترنت اکسپلورر 6 دولت هاي فرانسه و آلمان از شهروندان خود خواسته اند تا رفع ايراد امنيتي اين مرورگر، مرورگر ديگري را بر رايانه هاي خود نصب کنند.

حدود 20 درصد از کاربران اينترنت از مرورگر اينترنت اکسپلورر 6 استفاده مي کنند.

مايکروسافت در واکنش به اين اقدام گوگل، سه هفته پيش از موعد مقرر در جهت ارتقاي امنيتي اينترنت اکسپلورر 6 را اقدام کرده است.

راجن شث، از مديران گوگل در وبلاگ اين شرکت نوشت که مرورگرهاي قديمي مانند اينترنت اکسپلورر 6 که نه سال از عمرش مي گذرد قادر به انطباق خود با تحولات کنوني اينترنت نيستند و قادر "به اجراي موثر بسياري از ويژگي هاي جديد اينترنت نيستند."

در اين حال، بعضي از کارشناسان طراحي سايت هم خواستار حذف مرورگرهاي قديمي مانند اينترنت اکسپلورر 6 هستند.

گروهي متشکل از 70 شرکت اينترنتي با انتشار بيانيه اي اعلام کرد به علت قديمي بودن و محدوديت اينترنت اکسپلورر 6 اين مرورگر طراحان وب را در ارائه محصولات جديد محدود کرده است زيرا با استاندارد حديد اينترنت همخواني ندارد.

مايکروسافت گفت كه تا سال 2014 از اين محصول خود پشتيباني مي کند.

اين شرکت گفته است از سپتامبر گذشته از نقص امنيتي اينترنت اکسپلورر 6 با خبر بوده و قصد داشته آن را در ماه فوريه برطرف کند.

کارشناسان مي گويند انتشار چنين اخباري از اعتبار اينترنت اکسپلورر لطمه زده و مرورگر فايرفاکس را به رقيبي جدي براي اين مرورگر تبديل کرده است.

در حال حاضر 45 درصد کاربران از نسخه هاي مختلف اينترنت اکسپلورر و 40 درصد از مرورگر فايرفاکس استفاده مي کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر