بازدید 1559

کاهش ترافیک مهرماه در محدوده طرح ترافیک

کد خبر: ۸۳۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 01 October 2018

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه گزارش از تغییرات ترافیک در هفته اول مهرماه، تاثیرات اجرای طرح ترافیک جدید و دیگر تدابیر این حوزه را بر مبنای آمار و اطلاعات اعلام کرد.

به گزارش مهر، اطلاعات برگرفته از دوربین‌های کنترل هوشمند، تحلیل طول صف ترافیک و سامانه‌های پلاک‌خوان نشان می‌دهد که ترافیک روزهای اول تا پنجم مهرماه ۹۷ نسبت به دوره زمانی مشابه در گذشته کاهش داشته و این کاهش در محدوده طرح ترافیک به ویژه در ساعات اوج صبح و عصر کاملا مشهود بوده است.

این گزارش نشان می‌دهد که متوسط سرعت ناوگان حمل و نقل همگانی در هفته اول مهر ماه ۹۷ نسبت به زمان مشابه در سال ۹۶، در روزهای کاری ۴ درصد و در روز پنجشنبه ۱۸ درصد افزایش داشته است؛ تغییری که برای خطوط تندرو BRT به مراتب مشهودتر بوده است.

در این گزارش، ‌همچنین به داده‌های برگرفته از سامانه پلاک‌خوان اشاره شده است که نشان می‌دهد میزان ورود به محدوده طرح ترافیک در هفته اول مهرماه ۹۷ نسبت به زمان مشابه در سال ۹۶ به طور متوسط ۱۲ درصد در ساعت اوج صبح کاهش داشته است. همچنین ورود به محدوده زوج و فرد در طول کل روز به طور متوسط با کاهش ۲۰ درصدی و تردد در داخل محدوده طرح ترافیک با کاهش ۳۰درصدی نسبت به سال ۹۶ همراه بوده است.

این گزارش همچنین می‌گوید کیلومتراژ ترافیک در هفته اول مهر ماه سال ۱۳۹۷ نسبت به زمان مشابه در سال ۱۳۹۶ با افزایش ۲۵ درصدی در ساعات اوج صبح و افزایش ۱۳ درصدی در ساعات اوج عصر روزهای کاری همراه بوده است که این افزایش را باید ناشی از قرارگیری این روزها در سال ۹۶ در ایام محرم دانست.

اما مقایسه این آمار با زمان مشابه در سال ۱۳۹۵ که هنوز دهه اول محرم آغاز نشده بود، حاکی از کاهش ۶.۵ درصدی در دو بازه زمانی اوج ترافیک صبح و عصر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان