بازدید 5070
۱
کارشناس مسایل اقتصادی عنوان کرد؛

نرخ واقعی دلار زیر ۱۰ هزار تومان

یک کارشناس مسایل اقتصادی تاکید کرد که مداخله بانک مرکزی در بازار ارز منجر به تعدیل قیمت می‌شود.
کد خبر: ۸۳۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 01 October 2018

یک کارشناس مسایل اقتصادی تاکید کرد که مداخله بانک مرکزی در بازار ارز منجر به تعدیل قیمت می‌شود.

به گزارش ایبِنا، هادی حق شناس با بیان اینکه بازار ارز از جمله مهم‌ترین بازارهایی است که دولت‌ها همواره بر آن نظارت داشته و در مواقع بحران برای کنترل آن اقدام می کنند، گفت: افزایش اختیارات بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز از طریق عملیات بازار باز ارزی و تسهیل ورود ارز به کشور، اقدامی ضروری است که به کاهش التهاب و کنترل نوسانات قیمتی منجر خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی با تاکید براینکه بانک مرکزی حق قیمت گذاری در بازار ارز را ندارد بلکه وظیفه اش جلوگیری از انحراف شدید قیمت‌هاست، افزود: بانک مرکزی باید با تشدید نظارت و کنترل بازار، نرخ ها را به سمت قیمت واقعی هدایت کند.

به گفته وی، نرخ واقعی و اقتصادی دلار در ایران با توجه به مابه التفاوت تورم داخلی به خارجی کمتر از ۱۰ هزار تومان است و هر نرخی بیش از این ناشی از متغیرهای سیاسی و انتظارات جامعه است.

این صاحبنظر اقتصادی افزود: خرید و فروش ارز در بازار آزاد با نرخ های فعلی اقتصادی نیست و به مثابه یک قمار بوده که ممکن است با سود یا زیان کلان همراه باشد. حق شناس پیش بینی کرد: هیجانات بازار بعد از ۱۳ آبان فروکش کرده و به یک تعادل مطلوب خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وقتی دلار 3800 بود نسبت نقدنگی به تولید ناخالص داخلی دو برابر بود بنابر این چه بخواهید دلار گرونتر باشه چه نخواهید .. قیمت دلار باید روی قمیت 3800*2 تثبیت بشه که حدود 7600 تومن است با احتساب جذب نقدینگی در این افزایش نرخ دلار و خالی شدن بانک ها قیمت دلار به زیر 7000 تومان خواهد رسید. البته در صورت تنشهای سیاسی و نا امنی هجوم به سمت ارز و افزایش آن کاملا طبیعی و بوده ولی در صورت تدام امنیت قیمت حدود 7000 تومان تثبیت خواهد شد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار