بازدید 5205
۴
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از یک هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه هفتم مهرماه ۹۷، با افزایش ۶۷۷۰ واحدی معادل ۳.۷۵ درصد به رقم ۱۸۷ هزار و ۴۰۶ واحد رسید. این در حالیست که در هفته گذشته شاهد رشد ۲۳ هزار و ۳۰۷ واحد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۳۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 29 September 2018

ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از یک هزارو ۴۳۵ میلیارد تومان رسیدشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه هفتم مهرماه ۹۷، با افزایش ۶۷۷۰ واحدی معادل ۳.۷۵ درصد به رقم ۱۸۷ هزار و ۴۰۶ واحد رسید. این در حالیست که در هفته گذشته شاهد رشد ۲۳ هزار و ۳۰۷ واحد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، در ادامه روند رو به رشد روز‌های اخیر، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۹۷۸ واحدی معادل ۳.۷۵ درصد به رقم ۵۴ هزار و ۷۷۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با رشد ۱۱۶۳ واحدی معادل ۳.۷۰ درصد، عدد ۳۲ هزار و ۶۱۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۲۲ واحدی معادل ۳.۷۰ درصد به رقم ۲۳ هزار و ۵۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۱۷۷ واحد افزایش معادل ۳.۷۳ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۹ هزار و ۶۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۴۵۹۵ واحد افزایش معادل ۳.۴۵ درصد به رقم ۱۳۷ هزار و ۸۶۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم، با ۱۵۳۶۶ واحد افزایش معادل ۴.۲۸ درصد همراه بود و عدد ۳۷۴ هزار و ۱۸۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۱۸۷ هزار و ۴۰۶ واحد قرار گرفت.

ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از یک هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان رسید

معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۶۹۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۵۲ هزار و ۱ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۴۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 581 واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 502 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 439 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 380 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 345 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 248 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 230 واحد، نماد پارس (پتروشيمي پارس) با 223 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) و نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 214 واحد، نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌) با 200 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 192 واحد، نماد جم (پتروشيمي جم) با 187 واحد و نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 177 واحد افزایش، بیشترین نقش را در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران با 96 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 34 واحد، نماد پاکشو (گروه صنعتي پاكشو) با 23 واحد، نماد تيپيكو متعلق به سرمايه گذاري دارويي تامين با 12 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
چرانسبت به حباب بزرگ بورس که دراین اوضاع اسفباراقتصادی بی دلیل روزی ۵-۶ هزارواحدرشدمیکند به خریداران سهام هشدارنمیدهیدکه بزودی حباب بزرگ تخلیه و انهامتضررخواهندشد؟!!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
اخوی وقتی دلار از 3800 رسیده به 17000 به نظرت بورس نباید رشد کنه؟ فکر کن سهام یه شرکت فولادی رو بخری و به خاطر رشد دلار فولاد هم قیمتش چند برابر بشه اونوقت بورس باید درجا بزنه؟ خب معلومه اگه دلار 5 برابر شده دیگه سه برابر شدن بورس عادیه
بیچاره اونایی که فکر میکنند این افزایش شاخص واقعیه!
این افزایش تنها دلیلش آشفتگی اقتصادی اخیر و هجوم مردم برای خرید کالاها و مایحتاج ضروری خودشون هست. به زودی شاخص بورس با سقوط بی سابقه روبرو میشه.
با گران شدن ارز طبیعی است که شاخص بورس هم رشد کند فعلا تا رسیدن شاخص به بالای350000 واحد هیچ حبابی نیست این را محاسبات تکنیکال و فاندمنتال سهام های شرکت های بورسی نشان میدهد .لطفا افرادی که هیچ تخصصی دربازرهای مالی خصوصا بورس و سهام ندارند اظهار نظر عامیانه نکنند .خیالتان راحت بورس تا 6 ماه اینده از 350000 واحد هم عبور می کند .کاملا طبیعی است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان