بازدید 2827
سهام منطقه آسیا بالا رفت

نیکی رکورد ۲۷ ساله زد

در معاملات بازارهای جهانی، با افت ارزش ین و بهبود چشم‌انداز درآمدهای شرکت‌ها، نیکی ژاپن به بالاترین سطح ۲۷ ساله خود رسید.
کد خبر: ۸۳۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 28 September 2018

در معاملات بازارهای جهانی، با افت ارزش ین و بهبود چشم‌انداز درآمدهای شرکت‌ها، نیکی ژاپن به بالاترین سطح ۲۷ ساله خود رسید.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز جمعه، در معاملات بازارهای جهانی، با افت ارزش ین و بهبود چشم‌انداز درآمدهای شرکت‌ها، نیکی ژاپن به بالاترین سطح ۲۷ ساله خود رسید، در حالی که خوش‌بینی در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت اقتصاد آمریکا، ریسک‌پذیری در بازار را بیشتر کرد و دلار تقویت شد.

نیکی ژاپن، با خوش‌بینی نسبت به اقتصاد جهانی و امید به تقویت درآمدهای صادرکنندگان با وجود افت ارزش ین، به رکورد ۲۷ ساله ۲۴۲۸۶.۱۰ واحد رسید که بالاترین سطح آن، از نوامبر ۱۹۹۱ تا کنون است.

سهام در مناطق دیگر آسیا هم رشد داشتند؛ گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، در خارج از ژاپن، ۰.۱ درصد بالا رفت؛ اما طبق داده‌های تاجران اروپایی، سهام این قاره به این ترتیب برای معاملات باز می‌شوند؛ فوتسی لندن ۰.۱ درصد بالاتر باز می‌شود، داکس فرانکفورت ۰.۰۲ درصد افت کرد و کاک پاریس ۰.۲ درصد کاهش یافت.

سهام چین پیش از تعطیلات ملی یک هفته‌ای این کشور رشد کردند؛ شاخص شرکت‌های برتر چین ۰.۸ درصد رشد کرد و شاخص کامپوزیت شانگهای هم، ۰.۷ درصد به ارزش خود افزود.

سهام استرالیایی ۰.۷ درصد رشد کردند؛ اما شاخص کوسپی کره‌جنوبی سودهای اولیه خود را از دست داد و ۰.۷ درصد افت کرد.

پس از افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو در روز گذشته، جرومی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، اعلام کرد که این کشور در ۲ سال آینده با هیچ ریسک رکود جدی‌ روبرو نیست و فدرال‌رزرو در نظر دارد نرخ بهره خود را به صورت تدریجی افزایش دهد.

چشم‌انداز قدرتمند اقتصاد آمریکا باعث شد تا در بازار ارز، دلار تقویت شود. دلار در برابر ین، به رکورد جدیدی در سال ۲۰۱۸ دست یافت و نرخ برابری ۱۱۳.۶۳ را به ثبت رساند. نرخ برابری دلار و ین در ۱۱۳.۴۹ تثبیت شد.

شاخص دلار در برابر ۶ ارز مهم جهان ۰.۰۶ درصد تقویت شد و به ۹۴.۹۴۷ واحد رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر