بازدید 2276

گندم کاران کشور ۲۵ هزار میلیارد ریال مطالبه دارند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: گندم کاران کشور بابت تحویل محصول خود به دولت، ۲۵ هزار میلیارد ریال مطالبه دارند.
کد خبر: ۸۳۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 28 September 2018

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: گندم کاران کشور بابت تحویل محصول خود به دولت، 25 هزار میلیارد ریال مطالبه دارند.

علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس اعلام مسئولان دولتی، مطالبات گندم کاران در مهرماه جاری، پرداخت و تسویه خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس افزود: مجموع مطالبات گندم کاران 125 هزار میلیارد ریال بود که 100 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است. 

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان مناطق گرمسیری که گندم خود را زودتر تحویل داده بودند زودتر نیز وجوه خود را دریافت کردند اما در مناطق سردسیری چون خراسان شمالی، وجوه گندم کشاورزان با تاخیر پرداخت می شود.

اکبری تصریح کرد: گندم کاران مناطق سردسیر نیز باقیمانده 50 درصدی پول گندم خود را تا پایان مهرماه دریافت خواهند کرد.

* پرداخت بدهی گندم کاران با تاخیر انجام می‌شود

اکبری با تاکید بر اینکه دولت باید منابع کافی برای خرید گندم در نظر بگیرد، گفت: پرداخت بدهی گندم کاران با تاخیر انجام می‌شود از این رو دولت باید به تخصیص منابع این بخش توجه بیشتری کند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تصریح کرد: فصل کاشت گندم فرا رسیده است و گندم کاران انتظار دارند برای تامین نقدینگی، وجوه محصول تحویل داده شده را زودتر دریافت کنند اما در 2 سال اخیر شاهد تأخیر در این پرداخت ها بوده ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در خصوص میزان گندم خریداری شده در کشور گفت: میزان گندم تولیدی و تحویلی به دولت امسال نسبت به پارسال کاهش یافته اما بر اساس اعلام دولت، وضعیت ذخیره این محصول مناسب است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اخیرا میزان گندم خریداری شده از کشاورزان را 9 میلیون و 453 هزار تن به ارزش بیش از 125 هزار میلیارد ریال عنوان کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار