بازدید 13076
وزیرانی که از دولت می‌روند، مشخص شدند؛

وزیران «علوم، دادگستری، صنعت، راه و کشاورزی» در صف اول تغییر/ آقای رئیس‌جمهور اولویت کشور اقتصاد است

طبیعی است که رئیس دولت این اختیار را دارد که همکاران خود را از بین افراد و اشخاصی که مورد قبول او هستند، برگزیند و در هر بخشی هر زمان صلاح دانست، تغییر دهد؛ اما همان گونه که بارها رسانه ها و کارشناسان خطاب به دولت و رئیس جمهور عنوان کرده اند، عملکرد و تفکر تیم اقتصادی فعلی دولت، نه تنها منجر به بهبود شرایط و پیشرفت کشور نشده، بلکه هر روز نسبت به روز قبل، شرایط را برای مردم سخت تر کرده و ناتوانی خود را در پیچیدن نسخه شفابخش اقتصاد کشور به اثبات رسانده است.
کد خبر: ۸۳۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ 26 September 2018

گفته می شود به دنبال شدت گرفتن مشکلاتی که بخش عمده ای از آن به دلیل ناکارآمدی مدیریتی بوده و بر اساس آن بسیاری از کارشناسان و دست اندرکاران از رئیس جمهور تقاضا کرده اند باید برای رفع این مشکلات تغییراتی در کابینه به ویژه در تیم اقتصادی و تفکر حاکم بر آن صورت گیرد، حالا قرار است طی یک هفته تا ده روز آینده دولت دستخوش خانه تکانی و تغییرات اساسی بشود.

به گزارش «تابناک»؛ آن طور که در برخی خبرها شنیده می شود و بر پایه اخباری که از درون کابینه و مجلس به گوش می رسد، قرار است خانه تکانی جدی و اساسی در بدنه دولت انجام شود که ممکن است بخش اعظمی از دولتمردان و وزیران دولت را مشمول خود کند. آن طور که شنیده شده در بخش های اقتصادی و اجتماعی، تغییرات چشمگیری را از سوی رئیس جمهور خواهیم دید.

بر پایه شنیده ها، وزیران علوم، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و کشاورزی در صف اول تغییرات مورد نظر رئیس جمهور قرار دارند که علاوه بر آن، باید معرفی دو وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی را به ترکیب جدیدی که رئیس جمهور و دولت مد نظر دارند، اضافه کرد.

وزیران «علوم، دادگستری، صنعت، راه و کشاورزی» در صف اول تغییر/ آقای رئیس‌جمهور اولویت کشور اقتصاد است

البته گفته می شود، نظر دولت و مجلس این است که در حین انجام تغییرات جدی در کابینه، مباحث مربوط به جداسازی و تفکیک دو وزارتخانه هم انجام بشود و رئیس جمهور بتواند نسبت به معرفی گزینه های پیشنهادی خود برای وزاتخانه های مذکور اقدام کند؛ موضوعی که اگر درست باشد و محقق شود، هم تعداد وزارتخانه ها را افزایش خواهد داد و هم عدد تغییرات مورد نظر روحانی را از عدد 7 به 9 خواهد رساند.

البته امروز معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت، برخی اخبار مربوط به استعفای وزیران را رد کرد و در مورد تغییرات احتمالی در دولت این گونه توضیح داد: «استعفای وزیری در کار نیست. بحث استعفایی در کار نیست، برخی از اعضای دولت از ابتدا گفتند، هر وقت رئیس‌جمهور می‌خواهد آنها را کنار بگذارد، این قول و قرار بین وزرا و رئیس‌جمهور بود.»

«حسینعلی امیری» تصریح کرد: «همه اعضای دولت در ابتدای کار به رئیس جمهوری اعلام کردند که در هر مرحله و مقطعی که منافع و مصالح کشور اقتضا می‌کند و لازم دانستند، هر تصمیمی که درباره هر یک از آنها صلاح ببینند، اتخاذ کنند.» این اظهار نظر در کنار برخی مسائل، با نظر اینکه تا هفته آینده قرار است برخی وزیران از مسئولیتشان کنار گذاشته شوند و یا کناره گیری کنند، به معنای صحت اخبار مربوط به «انجام تغییرات جدی در کابینه روحانی» است.

هرچند رئیس جمهور چند ماهی است از نواحی مختلف و از طرف بخش های مختلفی مدیریتی و سیاسی در کشور نظیر مجلس، رسانه ها و کارشناسان در فشار است که با توجه به رویکرد جدید آمریکایی ها در برقراری «جنگ اقتصادی و روانی» علیه کشورمان نیاز است که تجهیزی مناسب با این شرایط در دولت داشته باشد، اما تقریبا شش ماه است که روحانی وقعی به این توصیه ها و سخنان ننهاده است!

یک پرسش اساسی از رئیس جمهور و دولتمردان این است که «آیا خودشان از اوضاع کنونی کشور و آنچه مردم گرفتار آن شده اند، رضایت دارند یا خیر؟» اگر رضایت دارند که حرفی برای گفتن نیست و مردم باید به قضاوت بنشینند، اما اگر رضایت ندارند، چرا با وجود توصیه های پی در پی و فراوان به رئیس جمهور و دولت، از انجام تغییرات در بدنه دولت جلوگیری شد و اقدامی در این راستا نشد؟

هرچند «ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است» و «جلوی ضرر را از هر جا بگیریم، منفعت»، دولت دست کم در شش ماه اخیر فرصت جدی داشت که دست به انجام تغییرات بزند. حتی در جریان تغییر رئیس کل بانک مرکزی هم شنیده شد که رایزنی هایی برای معرفی افرادی به عنوان رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه و کنار گذاشتن نوبخت از این مسئولیت و همچنین معرفی فردی به جای کرباسیان در وزارت اقتصاد انجام شده است، اما یکباره و احتمالا متأثر از لابی های سیاسی، این تغییرات منتفی شد و تنها رئیس کل بانک مرکزی ـ که مدت کمی به پایان مسئولیت پنج ساله اش مانده بود ـ کنار گذاشته شد.

حالا هم شنیده شده که «حسن روحانی» می خواهد برخی وزیرانی را که کارآمدی آنها در سطح انتظار او و مردم نبوده است برکنار کند؛ اما همچنان اصلی ترین اولویت مردم، کشور و دولت مباحث اقتصادی است و این انتظار از رئیس جمهور می رود که دست به تغییر تیم اقتصادی دولت و تفکر حاکم بر آن بزند؛ بنابراین، تغییر باید از سطح معاونان و مشاوران اقتصادی رئیس جمهور، رؤسای سازمان های اقتصادی تأثیرگذار نظیر سازمان برنامه و بودجه و تغییر در بخش های اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و شهرسازی که وزارتخانه های اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی را شامل می شود، باشد.

طبیعی است که رئیس دولت این اختیار را دارد که همکاران خود را از بین افراد و اشخاصی که مورد قبول او هستند، برگزیند و در هر بخشی هر زمان صلاح دانست، تغییر دهد؛ اما همان گونه که بارها رسانه ها و کارشناسان خطاب به دولت و رئیس جمهور عنوان کرده اند، عملکرد و تفکر تیم اقتصادی فعلی دولت، نه تنها منجر به بهبود شرایط و پیشرفت کشور نشده، بلکه هر روز نسبت به روز قبل، شرایط را برای مردم سخت تر کرده و ناتوانی خود را در پیچیدن نسخه شفابخش اقتصاد کشور به اثبات رسانده است.

در حقیقت انجام تغییر در وزارتخانه ای مثل وزارت دادگستری ـ که صرفا رابط بین دولت و قوه قضائیه است ـ خیلی نمی تواند آدرس درست دادن در شرایط فعلی کشور باشد. به نظر می رسد، دولت پیش از هر اقدامی برای انجام تغییر و تحول در کابینه، باید به فکر بهبود شرایط اقتصادی مردم و کشور و همچنین معرفی افرادی که توان مقابله با جنگ اقتصادی و روانی آمریکایی ها را دارند، باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۱
باسلام .حالا اونها که می ایند ازاینها بهترند .وزیر دیروزی را می اورند .برای اصلاح امور باید متخصص رابیاورند نه هم داماد . عمو .عمه زاده فلانی وزیر سفارشی بدرد مملکت نمیخورد.
آقای رئیس جمهور، با نخبگان اقتصادی مملکت جلسه بذار، لازم نیست مطابق حرف آنها عمل کنی، ولی حداقل اینه که حرفهای غیر از حرفهای مشاوران خود را می شنوی، مردم خسته اند. خیلی خسته، بیشتر از این با سرمایه های مردم بازی نکنید.
کل دولت و نمایندگان مجلس باید استعفا بدن
شما دلار رو برگردون به 12 تومن نمیخواد وزیر عوض کنی. وزیر هم عوض بشه باز یکی که قبلا امتحانش رو پس داده و در وضعیت وخیم امروز سهیم هست میاد روی کار.
بهتر بود آقای روحانی به عرصه ی سیاست ورود نمیکرد و به امور دینی می چسبید منافع ان هم برای خودش بود و هم برای ملت .
اول خود روحانی
هر روز شما و نمایندگان یک ساز کوک می کنید.....چرا تابناک به نمایندگان که استیضاح این وزرا را کلید زدند نگفتی آقایان نماینده اولویت با اقتصاد است پس. ......؟؟؟؟!!!!
وزیر بهداشت کی عوض میشه تمام بیمارستانها در شرف ورشکستگی کامل هستند دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هزاران کارمند و پرستار و پزشک رو داره اخراج میکنه اینها تو این شرایط زندگیشون چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با عوض کردن چیزی درست نمی شه .
ای بابا ! پس وزیر ناکارامد آموزش و پرورش چی ؟!!!!
خوابیده را می شود بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده .......یوخ!
روحانی به تیم محبوبش دست نمیزنه این خط اینم نشون
رئیس جمهور ی که نداند الویت کشورش چیه بایدبره
جان به لب مردم رسیده از گرانی و تورم . بنده که کارمند هستم سه ماه که یک گرم گوشت نخریدم حالا بماند که قبلا کیلویی میوه خریدم ولی الان به تعداد اعضای خانواده می خرم آن هم ماهی یکبار .
عامل اصلی نارضایتی اکثریت اقشارآسیب پذیر خصوصا کارمندان وبازنشستگان بخاطر پرداختیهای ناعادلانه نوبخت درسازمان برنامه وبودجه است تازمانیکه این ناکارامدان مصدرکارند وضعیت بهترازاین نخواهدشد نوبخت ضربه هولناکی برپیکره دولت روحانی زده آنهم با نارضایتی توده های بازنشسته وکارمند
خطرناکتر از ترامپ اسرائیل و این جوجه های عربی برای ایران از بین رفتن اعتماد مردم به مسولان است مخصوصا در عرصه اقتصادی و این وضع دلارو طلا تولیدکنندگان و متخصصین که دارند مهاجرت میکنند ارزش پول ملی یک شیشم شده فرهنگ مردم در همه عرصه ها به بدترین شکل ممکن بدل شده که ساخت مجدد این فرهنگ حداقل دو نسل طول میکشه معلوم نیست چی میشه .
شخص ریس جمهور در انتخاب وزرا ،و همکارانش کمترین اختیار را دارد ،و بار همهٔ مشکلات اقتصادی به گردن نهادهای قدرتمند است که دولتهای سایه تشکیل میدهند ،و هر لحظه اراده کنند ،مملکت را فلج میکنند ‌نمونهٔ آن قیمت ارزهای خارجی ،و سکه ،وطلا میباشد که اگر همهٔ دلارهای جهان را وارد بازار چهار راه استانبول و خیابان فردوسی بکنند ،باز قیمتها افزایش می یابد ؟ در طی هشت ماه بیش از صد میلیارد دلار ،و ده میلیون قطعه سکه ،و نود تن طلا به بازار عرضه گردیده شده است و هر روز قیمتها افزایش داشته ؟ آنچنان که گویی کل اقتصاد جهان به ریال تبدیل شده که همهٔ ، ارزهای خارجی ،وسکه ،وطلا را بخرند ؟ پس با این وضعیت دولت کاره ای نیست ،و توان مقابله با این پدیده را ندارد ؟ و اینکه همه در این معضل دخیل هستند ؟...
فقط به وزارت علوم با این وزیر ناکارامدش رحم کنید و به داد برسید و سیاسی بازی را در مجلس کنار بگذارید...
وزیر بهداشت باید عوض بشه
این حرف ها چند وقت پیش هم بود ولی خبری نشد
الان هم اگه تغییری اتفاق بیفته به نظرم برای پرت شدن حواس ها و وقت خریدن دولته تا ببینه در اینده چی پیش مساد
بهداشت چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انشاا...بطحایی هم بره
تا نوبخت در دولت هیچ اتفاقی نمی افتد 90درصد مشکلات
اقتصادی از نوبخت است آقا برو برو لطفا
اينكه دولت به مفهوم عام ان يعني مجموعه افراد، ارگان، سازمان و غيره كه در اداره كشور نقش دارند، در اداره كشور ضعيف و يا حتي بسيار ضعيف بوده اند شكي نيست . همچنين اينكه تغييرات در كابينه و تيم همكاران رييس جمهوري نيز ضعيف هستن هم شكي نيست اما اينكه با تغيير اين عده از همكاران نزديك اجرايي كشور رييس جمهوري ( بخوانيد وزرا ) اوضاع حد اقل از لحاظ معيشتي درست شود جاي ترديد بسيار جدي است. امروزه معيشت مردم تعريف بسيار متفاوتي از صد سال و يا حتي چند دهه گذشته دارد. منهاي خواستهاي معنوي مردم كه به لطف وسائل ارتباط جمعي گسترده روز بروز با ساير جوامع نزديكتر و همگراتر شده اند، معيشت مادي مردم نيز تعريف گسترده تري پيدا كرده و جنبه هاي نمود ان اقلاً بيشتري را شامل ميشود. امروزه فقط نان و پنير و گوشت و حبوب و لباس و امثالهم و حتي سرپناه تمامي خواست آحاد جامعه به عنوان تعريف جديد از معيشت نيست. نگاهي به امار استفاده از خطوط تلفن همراه به خوبي نشان دهنده اين است كه گوشي تلفن همراه جزئي از نياز معيشتي مردم است. همچنين است اتومبيل و دستگاه تلويزيون و راديو و غيره. حفظ ارزش مايملك مردم نيز انچنان كه به عهده خودشان گذاشته شده است بخشي از نياز معيشتي انهاست. بنابراين غفلت در اين مورد كه وظيفه مسولان بوده نيز نياز به تأمين أرز و سكه به عنوان بخشي از نياز معيشتي مردم را واجب و ضروري كرده است. ايا براستي با تغيير چند وزير كه تبعات ان با توجه به سوابق مضار زيادي براي كشور داشته، چاره كار است؟ اصولاً اشخاص بهتري كه حاضر به قبول مسئوليت بكنند وجود دارند؟ پاسخ به اين دست سؤالها اگر نگوييم منفي است قطعاً پاسخ سر راستي هم ندارد. تغييرات در منش و روش كشورداري بايد از جايي اغاز شود كه كه البته شامل كابينه هم بشود ولي منحصر به ان راه به جايي نبرده و نخواهد برد.
کل دولت باید تغییر کند
بعد پنج سال حالا فهميدن كه از اول برنامه هاشون اشتباه بوده ونتيجه ش با خاک يكسان شدن قشر متوسط و ضعيف جامعه بوده بهترين راهكار استعفاى روحانى ست
بی خیال برخی فقط خواهرم حجابت رو بلندن خوب بچسبند
بنظر میرسه وضعیت زندگی مردم ایران هیچ اهمییتی برای وزرا و اعضای دولت نداره و اونا بیشتر به فکر خودشون و خانواده هاشون هستن
امیدواریم وزیران چهل سال مانند جهرمی بیان که هم انگیزه داشته باشن هم تخصص هم تلاش گر و جاه طلب و البته سالممممم
اينكه دولت به مفهوم عام ان يعني مجموعه افراد، ارگان، سازمان و غيره كه در اداره كشور نقش دارند، در اداره كشور ضعيف و يا حتي بسيار ضعيف بوده اند شكي نيست . همچنين اينكه تغييرات در كابينه و تيم همكاران رييس جمهوري نيز ضعيف هستن هم شكي نيست اما اينكه با تغيير اين عده از همكاران نزديك اجرايي كشور رييس جمهوري ( بخوانيد وزرا ) اوضاع حد اقل از لحاظ معيشتي درست شود جاي ترديد بسيار جدي است. امروزه معيشت مردم تعريف بسيار متفاوتي از صد سال و يا حتي چند دهه گذشته دارد. منهاي خواستهاي معنوي مردم كه به لطف وسائل ارتباط جمعي گسترده روز بروز با ساير جوامع نزديكتر و همگراتر شده اند، معيشت مادي مردم نيز تعريف گسترده تري پيدا كرده و جنبه هاي نمود ان اقلاً بيشتري را شامل ميشود. امروزه فقط نان و پنير و گوشت و حبوب و لباس و امثالهم و حتي سرپناه تمامي خواست آحاد جامعه به عنوان تعريف جديد از معيشت نيست. نگاهي به امار استفاده از خطوط تلفن همراه به خوبي نشان دهنده اين است كه گوشي تلفن همراه جزئي از نياز معيشتي مردم است. همچنين است اتومبيل و دستگاه تلويزيون و راديو و غيره. حفظ ارزش مايملك مردم نيز انچنان كه به عهده خودشان گذاشته شده است بخشي از نياز معيشتي انهاست. بنابراين غفلت در اين مورد كه وظيفه مسولین بوده نيز نياز به تأمين أرز و سكه به عنوان بخشي از نياز معيشتي مردم را واجب و ضروري كرده است. ايا براستي با تغيير چند وزير كه تبعات ان با توجه به سوابق مضار زيادي براي كشور داشته، چاره كار است؟ اصولاً اشخاص بهتري كه حاضر به قبول مسئوليت بكنند وجود دارند؟ پاسخ به اين دست سؤالها اگر نگوييم منفي است قطعاً پاسخ سر راستي هم ندارد. تغييرات در منش و روش بايد از جايي اغاز شود كه كه البته شامل كابينه هم بشود ولي منحصر به ان راه به جايي نبرده و نخواهد برد.
وزیر بهداشت هم که همه رو با یه بوس خوب کرد!!!

وقتی اونجور می خندید از پول داروی بچه های سرطانی می پرسیدین!
کشاورزی نابود شد کشاورزان نابودتر به فریاد برسید
با سلام
این گزارش حرف سختی برای گفتن نداره آقا اقتصاد ما و وضعیت کنونی مطابق خواست رئیس جمهور و این که از این وزیر و عملکرد راضی هست.
روحانی خودش باید استعفا بده
وزیر علوم فقط یک سال مونده به پایان تحصیلات دکترام باید برگردانم ایران و قید مدرکم و تمام آرزوهایی که براشون سال‌های سال خون دل خوردم رو بزنم.
مجددا از جانب خودم و تمام دانشجویان مادر مرده ی دکتری خارج از کشور به شما وزیر به اصلاح علوم و تحقیقات و فناوری میگم که: که زندگی و تمام آرزوهای تحصیلی‌مونو به باد فنا دادی
خبر تغییر در وزارت علوم خبر خوبی است. بدنه دانشگاه ها از انتخاب دو وزیر نسبتا ناکارامد برای این وزارت طی دو دوره ریاست جمهوری روحانی به شدت ناراضی اند. روحانی پیروزی خود در هر دو دوره را مدیون دانشگاه ها بود و متاسفانه کمترین توجه را نیز به این قسمت داشت.
اولويت اول به فرموده علم الهدي و ريسي حجاب و عفاف و كنسرت هست
ترا بخدا به ریس جمهور بگویید بجند که از اینا خسته شدیم که کاری برای حتی نیروهای خودشون هم انجام نمیدن
دولت باید برای انتخاب وزرای خود از اتاق اصناف حرف شنوی کند و نه از آقای واعظی!!
متاسفانه اوضاع اسفبار صنعتي و اقتصادي كشور به دست مديراني زمين گير را با موجي از اعتراضات روبرو كرده كه حداقل بيش از سه دهه سابقه تكيه بر مسند وزارتخانها يا در همين سطوح را در كارنامه خود دارند جالب اينكه اين قبيل وزراء از ناحيه انتخاب و چيدمان تيم كاري خود داراي ويژگيهاي مشتركي از جمله برخورداي از وجود افراد وفادار ولي و كم انديش يا افراد انديشمند بي وفا ، البته اين فرمول باعث اثبات بي گناهي شخص وزير نيست بلكه خود او در راس پاسخگويي به نسبت به ايجاد اين هرم و منطق معيوب است .
بریم با آمریکا مذاکره کنیم و با دنیا دوستی کنیم. مردم نفسی بکشند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار